2023-07-23, 10:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag drar ingen svart eller vit linje där. Men det belyser ett problem. Vissa människor använder det som ett maktmedel. För att stigmatiser, för att utpressa osv. Dumpen inkluderat.
Min personliga åsikt är att det är en jäkla känga till de som faktiskt blivit utsatta för övergrepp. Och då menar jag övergrepp, inte en dickpic på snapchat.
Jag har vid flera tillfällen sagt att sexbrott är dåligt, och det står jag fast vid. På grund av alla lögner och blåkullahistorier så förhåller jag mig dock i allmänhet mycket spektisk till den typen av anklagelser, och jag vill se stödbevisning i form av film, fysiska skador, opartiska vittnen, etc, innan jag tror på dem. Att reservationslöst tro på alla sexbrottsanklagelser med resonemanget "när ett barn talar så lyssnar man" är helt rubbat.
Citera
2023-07-23, 10:32
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ok, det är en tes som du utnyttjar för att minimalisera offer. Undrar över ditt behov att angripa problemet på det sättet?
”Problemflickor” eller inte, du vet väl att det betraktas som våldtäkt i samtliga fall?
Jag vill begränsa problemflickornas makt helt enkelt. Jag vet att det är våldtäkt på pappret, men jag håller inte med.
Citera
2023-07-23, 10:33
Medlem
Citat:
Jag drar ingen svart eller vit linje där. Men det belyser ett problem. Vissa människor använder det som ett maktmedel. För att stigmatiser, för att utpressa osv. Dumpen inkluderat.
Min personliga åsikt är att det är en jäkla känga till de som faktiskt blivit utsatta för övergrepp. Och då menar jag övergrepp, inte en dickpic på snapchat.
Pratar du om barnen nu som blivit groomade och utsatta för övergrepp. Eller gråter du för förövarna?
Citera
2023-07-23, 10:34
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarSara
Dumpen är sjukt ologiskt. Det skulle vara intressant att testa låta 100 stycken medelålders män i samma utseende grad som dom som har hängt ut på dumpen vara med i en studie. Studien skulle gå ut på att dessa 100 man ska ta bilder på sig själva och försöka kontakta tjejer som är 14 år och yngre. Sedan skulle det vara intressant att se hur många som lyckas med att få till en träff. Detta skulle bevisa hur osannolikt dumperns scenario faktiskt är. Jag slår vad om att de flesta som har hängt ut aldrig har lyckats få till en träff. Att faktiskt den enda gången de fick någon kontakt med en så ung tjej eller någon tjej alls vara med dumperns låtsas tonåring.

Dumpens syfte är inte att kolla "sannolikehet". Det är det faktum att hundratals vuxna män har varit beredda att möte ett ett barn för att våldta.

Hur kan du förklara de gäddor som kommer för att möta en mamma i tron om att hon är villig att låta dem våldta hennes barn?

Tipsade tidigare om en rapport där barn (under 15) fick svara på om de fått sexuella närmanden av en vuxen över 20. Studien är gjord 2014 så den visar hur det såg ut då.

Den kan du hitta här:
https://allmannabarnhuset.se/product/fordjupningsrapport-barn-utsatta-for-sexuella-overgrepp-pa-natet/

Här följer några sidor ur den rörande ditt påstående: s11-14, 22-25, 35-36 och 39-43.

Unga, sex och internet (Svedin & Priebe, 2009) är en annan studie som även tar upp ovannämnda.
Citera
2023-07-23, 10:36
Medlem
Citat:
Du är vuxen, du ska ta ett vuxet ansvar.
En 13-åring är ett barn.
Förstår du skillnaden?
Jsg förstår skillnaden, men du svarade inte på frågan:
Var står det, eller vad tolkar du som att barn som blivit våldtagna ska hålla käften?
Citera
2023-07-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag vill begränsa problemflickornas makt helt enkelt. Jag vet att det är våldtäkt på pappret, men jag håller inte med.
Ok, du vill begränsa de våldtaga flickornas makt genom att tysta dem. Vem vill du ska slippa fri genom att sätta munkavle på offret?
Citera
2023-07-23, 10:37
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Du tycker att läsaren skall söka efter någonting som kan vara passande som dina källor? Det räcker dock med att läsa sammanfattningen i den aktuella FUP:en, sid. 17.

Men då har du en källa och en FUP redan. Du kan klistra in den i Google translate och få den uppläst på flera olika språk också. Blandar du det med vad dumpen har lagt upp av allt han har skrivit så får du en rätt bra bild på vem han är. Sen är det upp till allmänheten att välja om de vill ha honom nära just sitt barn.
Citera
2023-07-23, 10:38
Medlem
Citat:
Jag har vid flera tillfällen sagt att sexbrott är dåligt, och det står jag fast vid. På grund av alla lögner och blåkullahistorier så förhåller jag mig dock i allmänhet mycket spektisk till den typen av anklagelser, och jag vill se stödbevisning i form av film, fysiska skador, opartiska vittnen, etc, innan jag tror på dem. Att reservationslöst tro på alla sexbrottsanklagelser med resonemanget "när ett barn talar så lyssnar man" är helt rubbat.
Delvis enig. När ett barn pratar så lyssna. Sedan måste sanningshalten i det som sägs avgöras. Det är betydligt svårare, speciellt idag.
Citera
2023-07-23, 10:39
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ok, du vill begränsa de våldtaga flickornas makt genom att tysta dem. Vem vill du ska slippa fri genom att sätta munkavle på offret?
Jag betraktar inte problemflickor som våldtagna (om de inte genom våld har tvingats till samlag), och givetvis så vill jag få tyst på deras anklagelser. Jag vill öka tryggheten för skötsamma män i Sverige.
Senast redigerad av Gynekologstol 2023-07-23 kl. 10:44.
Citera
2023-07-23, 10:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Delvis enig. När ett barn pratar så lyssna. Sedan måste sanningshalten i det som sägs avgöras. Det är betydligt svårare, speciellt idag.
Det Dumpen menar med "när ett barn talar så lyssnar man" är att man oreserverat ska tro på problemflickornas historier. Om en flicka säger att hennes pappa har kört henne från Skåne till Stockholm över natten och sålt henne på en bordell så är det givetvis sant, även om den påstådda händelsen inträffade för flera år sedan och det finns dokumenterat att hon dök upp i skolan klockan 8 dagen efter. Ungefär så.
Citera
2023-07-23, 10:43
Medlem
Citat:
Pratar du om barnen nu som blivit groomade och utsatta för övergrepp. Eller gråter du för förövarna?
Jag känner en viss uppgivenhet, och viss sympati över din oförmåga att föra ett resonemang.
Läs för guds skull vad det står i inlägget innan du kommenterar med något som är totalt irrelevant.
Jag har många gånger uttryckt att jag avskyr övergrepp.
Dumpen lever på stigmatisering. Det är inte så svårt att accepter. Barn blir groomade och övergrepp begås, ja. Det är hemskt. Vuxna blir i vissa fall oskyldigt anklagade, eller utpressade, ja. Det är också hemskt.
Är det skillnad på att bli brutalt våldtagen som barn och att få en dickpic? Enl min åsikt så är det skillnad.
Citera
2023-07-23, 10:44
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Jag betraktar inte problemflickor som våldtagna (om det inte genom våld har tvingats till samlag), och givetvis så vill jag få tyst på deras anklagelser. Jag vill öka tryggheten för skötsamma män i Sverige.

Ett barn under 15 kan inte gå med på samlag. Det räknas som våldtäkt eller sexuella övergrepp om de så efterfrågat handlingarna. Det är för att vuxna ska ta ett ansvar och säga nej. Då riskerar inte skötsamma män att anklagas. Undvik sexuella närmanden till alla som är under 15 så blir problemet löst.

Sen tror inte jag de verkligt laglydiga och skötsamma männen har något att oroa sig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in