2023-07-23, 01:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
T ex anser han att en fullt utvecklad tonåring i 14 till 15 års ålder, som gått igenom puberteten, som aktivt söker sexuella kontakter på nätet, är ett litet barn. Precis samma sak som Dumpen hävdar i sina uthängningar.
Detta är nog det som stör mig mest med Dumpen och deras sympatisörer. I grunden så är det inte det sexuella som stör mig, utan det offentliga samhällets samt en liten del av befolkningens syn på baaaarn. Det är ironiskt, eftersom att Dumpens sympatisörer till stora delar sammanfaller med de som efterfrågar hårdare straff när det till exempel kommer till gängrelaterad brottslighet, trots att det i nästan samtliga fall rör sig om baaaarn som skjuter baaaarn. Själv så anser jag att vi måste lära ungdomar att veta hut och ta betydligt större ansvar än idag, så jag är i alla fall konsekvent. Jag är så trött på skäggbarn, problembarn, maskrosbarn, gängbarn, etc.
Citera
2023-07-23, 05:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Deras syfte var att varna allmänheten för en farlig person som var ute efter att skada barn. Om han får dåligt rykte på köpet så beror det på hans handlingar. Med kriminell bakgrund som sexualbrottsling så har han redan visat vad han är kapabel till.

Vill du redogöra för Tweedys "kriminella bakgrund som sexualbrottsling"? Domar, t.ex.
Citera
2023-07-23, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Detta är nog det som stör mig mest med Dumpen och deras sympatisörer. I grunden så är det inte det sexuella som stör mig, utan det offentliga samhällets samt en liten del av befolkningens syn på baaaarn. Det är ironiskt, eftersom att Dumpens sympatisörer till stora delar sammanfaller med de som efterfrågar hårdare straff när det till exempel kommer till gängrelaterad brottslighet, trots att det i nästan samtliga fall rör sig om baaaarn som skjuter baaaarn. Själv så anser jag att vi måste lära ungdomar att veta hut och ta betydligt större ansvar än idag, så jag är i alla fall konsekvent. Jag är så trött på skäggbarn, problembarn, maskrosbarn, gängbarn, etc.
Lära barn veta hut när de blir våldtagna av vuxna???
Hur tänker du?
Citera
2023-07-23, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Vill du redogöra för Tweedys "kriminella bakgrund som sexualbrottsling"? Domar, t.ex.
Ingen behöver redogöra för Tweedys kriminella bakgrund. Finns beskriven tidigare här i tråden samt i andra tråden som enbart behandlar gäddorna.
Citera
2023-07-23, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Ja, alltså... Tror till och med att polisen i misshandelsärenden i sammanfattningen (jäkligt udda ska nämnas, tror aldrig att jag tidigare läst en sammanfattning av FUP skriven av polisen själva sam att den ingår i FUP.) skriver att "Tweedy" blivit uthängd på väldigt lösa grunder. Tolkar det nästan som att de anser att han blivit uthängd på falska grunder.
Tror och tror och tolkar…
Vill du diskutera en FUP så lägger du ut den, annars finns den inte som diskussionsunderlag.
Citera
2023-07-23, 08:20
Medlem
Citat:
Oavsett vad uthängningen berodde på så är det tydligt att Dumpens syfte var att misskreditera. Min gissning är att de vid en rättslig prövning skulle dömas för förtal. Har inte läst mer om "Tweedy" än det Dumpen skrivit och sedan såklart FUP:en i det aktuella misshandelsfallet.
Du gissar och tror väldigt mycket.
Dagarna före misshandeln var Tweedy ute i Ludvika och körde utan körkort i sin jakt på flickebarn.
En flicka sprang och lyckades stoppa en bil där den vuxne föraren blev hotad av Tweedy. Detta var några dagar före misshandeln.
Du som tror så mycket, kan det måntro ha ett samband i den lilla byn med vad som sedan hände?

Flickans vittnesmål:
Citat:
” Klockan 11 på förmiddagen idag så stod jag vid busshållplatsen på vägen från grangärde i Ludvika, när en bil saktar in å stannar bredvid mig han drar ner rutan och sedan bara kollar på mig och ler.
Jag fick en jätte dålig magkänsla så jag frågade ”vad vill du?” Å han svarade inte, han log bara så jag skrek samma sak igen medans jag börja gå därifrån å då vänder han bilen och börjar köra mot mig. Jag började springa längs vägen.
Då kom det en bil från andra hållet, hon stannade som tur var och jag satt mig i hennes bil medans hon gick fram till mannen i andra bilen som fortfarande stod kvar, hon frågade han vad han gjort och han log bara och sa att han inte sett någon tjej och sedan hotade me att han skulle slå henne om hon inte lämnade han ifred.”
Källa Dumpen.se
Citera
2023-07-23, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ingen behöver redogöra för Tweedys kriminella bakgrund. Finns beskriven tidigare här i tråden samt i andra tråden som enbart behandlar gäddorna.

Det finns ju högre, och mer initierade, instanser än dumplingarna som har synpunkter på den "beskrivningen". FUP:en finns länkad till bara någon eller några sidor upp i tråden.
Citera
2023-07-23, 08:33
Medlem
Citat:
De som uttalat sig i media.
Hur många av alla 1000-tals anhöriga har uttalat sig i media
Räkna inte in labila ”Moa”, hon talar bara för sin sjuka mor och vill inte ha hjälp.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-23 kl. 08:52.
Citera
2023-07-23, 09:01
Bannlyst
Dumpen är sjukt ologiskt. Det skulle vara intressant att testa låta 100 stycken medelålders män i samma utseende grad som dom som har hängt ut på dumpen vara med i en studie. Studien skulle gå ut på att dessa 100 man ska ta bilder på sig själva och försöka kontakta tjejer som är 14 år och yngre. Sedan skulle det vara intressant att se hur många som lyckas med att få till en träff. Detta skulle bevisa hur osannolikt dumperns scenario faktiskt är. Jag slår vad om att de flesta som har hängt ut aldrig har lyckats få till en träff. Att faktiskt den enda gången de fick någon kontakt med en så ung tjej eller någon tjej alls vara med dumperns låtsas tonåring.
Citera
2023-07-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PundarSara
Dumpen är sjukt ologiskt. Det skulle vara intressant att testa låta 100 stycken medelålders män i samma utseende grad som dom som har hängt ut på dumpen vara med i en studie. Studien skulle gå ut på att dessa 100 man ska ta bilder på sig själva och försöka kontakta tjejer som är 14 år och yngre. Sedan skulle det vara intressant att se hur många som lyckas med att få till en träff. Detta skulle bevisa hur osannolikt dumperns scenario faktiskt är. Jag slår vad om att de flesta som har hängt ut aldrig har lyckats få till en träff. Att faktiskt den enda gången de fick någon kontakt med en så ung tjej eller någon tjej alls vara med dumperns låtsas tonåring.
Du lever inte i verkligheten.
Barn blir groomade på en mängd olika sätt.
Många finns beskrivna på Dumpen om du ids läsa.
Andra finns beskrivna i pressen som självmord när de hoppat framför ett tåg.
Åtskilliga domar finns utlagda som du kan läsa.
Min stora fråga till just dig PundarSara är varför du inte vill att detta ska vara ett synligt problem?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-23 kl. 09:19.
Citera
2023-07-23, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Du lever inte i verkligheten.
Barn blir groomade på en mängd olika sätt.
Många finns beskrivna på Dumpen om du ids läsa.
Andra finns beskrivna i pressen som självmord när de hoppat framför ett tåg.
Åtskilliga domar finns utlagda som du kan läsa.
Min stora fråga till just dig PundarSara är varför du inte vill att detta ska vara ett synligt problem?

Klart att det finns många som mår dåligt och att man kan må ännu sämre av att bli sexuellt utnyttjad. Vad är det som säger att de tog livet av sig just för att de hade sex med någon som var äldre? Måste man alltid ångra sig bara för att någon är äldre?

Jag vill att detta ska vara ett synligt problem, jag tycker att någonting behövs göras i mot kliniska pedofiler och de som aktivt försöker utnyttja unga personer sexuellt. Däremot tycker jag att dumpen är fel väg att gå. Allting är alltid svart eller vit för dumpen.
Citera
2023-07-23, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PundarSara
Klart att det finns många som mår dåligt och att man kan må ännu sämre av att bli sexuellt utnyttjad. Vad är det som säger att de tog livet av sig just för att de hade sex med någon som var äldre? Måste man alltid ångra sig bara för att någon är äldre?

Jag vill att detta ska vara ett synligt problem, jag tycker att någonting behövs göras i mot kliniska pedofiler och de som aktivt försöker utnyttja unga personer sexuellt. Däremot tycker jag att dumpen är fel väg att gå. Allting är alltid svart eller vit för dumpen.
Så nu erkänner du att våldtäkterna på barnen kan vara ett problem. Men du undrar samtidigt om det måste vara så illa 🤮

Lägg ner PundarSara, du är på helt fel väg.
Dumpen är på rätt väg och det kommer visa dig så småningom att vi kommer få en bättre lagstiftning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in