Citat:
Ursprungligen postat av
Moderatorhora
Oavsett vad uthängningen berodde på så är det tydligt att Dumpens syfte var att misskreditera. Min gissning är att de vid en rättslig prövning skulle dömas för förtal. Har inte läst mer om "Tweedy" än det Dumpen skrivit och sedan såklart FUP:en i det aktuella misshandelsfallet.
Du gissar och tror väldigt mycket.
Dagarna före misshandeln var Tweedy ute i Ludvika och körde utan körkort i sin jakt på flickebarn.
En flicka sprang och lyckades stoppa en bil där den vuxne föraren blev hotad av Tweedy. Detta var några dagar före misshandeln.
Du som tror så mycket, kan det måntro ha ett samband i den lilla byn med vad som sedan hände?
Flickans vittnesmål:
Citat:
” Klockan 11 på förmiddagen idag så stod jag vid busshållplatsen på vägen från grangärde i Ludvika, när en bil saktar in å stannar bredvid mig han drar ner rutan och sedan bara kollar på mig och ler.
Jag fick en jätte dålig magkänsla så jag frågade ”vad vill du?” Å han svarade inte, han log bara så jag skrek samma sak igen medans jag börja gå därifrån å då vänder han bilen och börjar köra mot mig. Jag började springa längs vägen.
Då kom det en bil från andra hållet, hon stannade som tur var och jag satt mig i hennes bil medans hon gick fram till mannen i andra bilen som fortfarande stod kvar, hon frågade han vad han gjort och han log bara och sa att han inte sett någon tjej och sedan hotade me att han skulle slå henne om hon inte lämnade han ifred.”
Källa Dumpen.se