2023-07-23, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Detta är nog det som stör mig mest med Dumpen och deras sympatisörer. I grunden så är det inte det sexuella som stör mig, utan det offentliga samhällets samt en liten del av befolkningens syn på baaaarn. Det är ironiskt, eftersom att Dumpens sympatisörer till stora delar sammanfaller med de som efterfrågar hårdare straff när det till exempel kommer till gängrelaterad brottslighet, trots att det i nästan samtliga fall rör sig om baaaarn som skjuter baaaarn. Själv så anser jag att vi måste lära ungdomar att veta hut och ta betydligt större ansvar än idag, så jag är i alla fall konsekvent. Jag är så trött på skäggbarn, problembarn, maskrosbarn, gängbarn, etc.
Skriver under här. Ibland känns det som vi blivit ett samhälle där man helt enkelt måste vara offer för någon orättvisa? Tycker det är en skymf mot de som verkligen varit utsatta.
Citera
2023-07-23, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Skriver under här. Ibland känns det som vi blivit ett samhälle där man helt enkelt måste vara offer för någon orättvisa? Tycker det är en skymf mot de som verkligen varit utsatta.
Som att lära barn veta hut och hålla käft när de blivit våldtagna?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-23 kl. 09:49.
Citera
2023-07-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Som att lära barn veta hut och hålla käft när de blivit våldtagna?
Din skeva tolkning av innebörden. Det får stå för dig, inte för mig.
Ingen ska hålla käft när de utsatts för övergrepp. Om du läser in det i inlägget så är det dig det är fel på.
Citera
2023-07-23, 10:06
Medlem
Citat:
Din skeva tolkning av innebörden. Det får stå för dig, inte för mig.
Ingen ska hålla käft när de utsatts för övergrepp. Om du läser in det i inlägget så är det dig det är fel på.
Du skrev ju under på inlägget i sin helhet utan reservationer, det får stå för dig.
Vad är du för slags människa?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-07-23 kl. 10:14.
Citera
2023-07-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur är det med gäddan nu?
Jag umgås inte med honom direkt utan känner folk i hans närhet. Fått till mig att han mådde fruktansvärt dåligt, men fick hjälp av både vård och vissa anhöriga. Fick faktiskt höra att han utreddes på Karolinska, men inte detaljer. Han varken syns eller hörs på samma sätt som tidigare så gissar på ett begränsat socialt liv.
Utöver en hel del hot och skadegörelse första tiden har jag inte hört så mycket. Folks omedelbara ilska kanske lägger sig lite?
Citera
2023-07-23, 10:15
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Vill du redogöra för Tweedys "kriminella bakgrund som sexualbrottsling"? Domar, t.ex.

Om du är nyfiken är det bra om du går in på lexbase ellee någon anna sida så att jag slipper vara en mellanhand i ditt källsökande.
Citera
2023-07-23, 10:18
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Lära barn veta hut när de blir våldtagna av vuxna???
Hur tänker du?
Jag betraktar sexrelaterade saker som ett maktmedel som problemflickor använder, inte som våldtäkt.
Citera
2023-07-23, 10:20
Medlem
Citat:
Du skrev ju under på inlägget i sin helhet utan reservationer, det får stå för dig.
Vad är du för slags människa?
Förstår inte var det står att de ska hålla käft om de blir våldtagna?
Att många behöver lära sig att veta hut är ingen tvekan om. Att vi är ett samhälle där mycket handlar om att skjuta från sig ansvar, samtidigt som andra minsann ska ta ansvar för sina handlingar och livssituationen de är i? Absolut.
Citera
2023-07-23, 10:23
Medlem
Citat:
Jag betraktar sexrelaterade saker som ett maktmedel som problemflickor använder, inte som våldtäkt.
Jag drar ingen svart eller vit linje där. Men det belyser ett problem. Vissa människor använder det som ett maktmedel. För att stigmatiser, för att utpressa osv. Dumpen inkluderat.
Min personliga åsikt är att det är en jäkla känga till de som faktiskt blivit utsatta för övergrepp. Och då menar jag övergrepp, inte en dickpic på snapchat.
Citera
2023-07-23, 10:24
Medlem
Citat:
Ok, det är en tes som du utnyttjar för att minimalisera offer. Undrar över ditt behov att angripa problemet på det sättet?
”Problemflickor” eller inte, du vet väl att det betraktas som våldtäkt i samtliga fall?
Citera
2023-07-23, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Om du är nyfiken är det bra om du går in på lexbase ellee någon anna sida så att jag slipper vara en mellanhand i ditt källsökande.

Du tycker att läsaren skall söka efter någonting som kan vara passande som dina källor? Det räcker dock med att läsa sammanfattningen i den aktuella FUP:en, sid. 17.
Citera
2023-07-23, 10:28
Medlem
Citat:
Förstår inte var det står att de ska hålla käft om de blir våldtagna?
Att många behöver lära sig att veta hut är ingen tvekan om. Att vi är ett samhälle där mycket handlar om att skjuta från sig ansvar, samtidigt som andra minsann ska ta ansvar för sina handlingar och livssituationen de är i? Absolut.
Du är vuxen, du ska ta ett vuxet ansvar.
En 13-åring är ett barn.
Förstår du skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in