Citat:
Ursprungligen postat av
inam
Och enligt min erfarenhet är det ju just spekulationer som görs här, de intressanta naturligtvis baserade på kunskap, fakta och erfarenhet. Men de flesta trådar dör ut ganska fort när allt är klarlagt och utrymme för spekulationer och teorier är slut.
Stämmer bra det. Och i princip är ju detta fall nu klart, bara formalia som återstår innan polis/åkl officiellt avslutar utredningen.
Edit: får väl tillägga att det sista är en teori, baserad på vad som framkommit
Citat:
Ursprungligen postat av
Mediastinum
Fast ingenting styrker att det är aktuell bilruta..lika lite som att det är den verkliga pistolen som visas. Tror inte att det är foton från bilen som ju både övervakades och beslagtogs av polisen.
Ja ingenting styrker det, och garanterat är det inte aktuellt vapen som visas. Tycker, som någon skrev, att det ser ut som fönsterglas. Och det finns ju heller inga skotthål i rutorna..?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fibonaccital
Lite vilseledande upplever jag.
Inte bra när media som SVT vilseleder.
Bilden på en pistol kan jag köpa men inte 3 bilder på en ruta.

Mycket vilseledande. Och nog också mot all praxis, kan ju inte regler för detta men enligt någon form av gällande policy så brukar de ange med en liten notering att det handlar om en ”genrebild”.
Uselt av SVT.
Citat:
Ursprungligen postat av
Inkentinken
En person som på sannolika skäl är misstänkt för ett brott kan häktas. Det är den högre graden av misstänkt och det måste finnas någon form av bevisning. Här har vi ett fall där man inte ens tror att det finns en yttre misstänk då är det väl självklart att dom inte in häkta mannen bara för att undersöka honom!
Man kan ju iofs häkta även på skäliga skäl, med max en veckas häktningstid, sk utredningshäktning.