Citat:
Ursprungligen postat av
fisk0
Jag tycker att det står bakom allt rimligt tvivel att hon är mördaren, två frågeställningar jag tycker är intressantare är:
1. Vad gjorde hon de senaste 15 åren? Vi har hört lite från tidigare klasskamrater, men hon måste väl ha gått ut gymnasiet senast 2007-2008 (född 1988). Var är grannar, kollegor och bekanta efter det? Observationer som kan ge någon inblick i senare livet utöver motgångarna som barn och olycklig förälskelse i skolan? Hon och J tycks ju ändå ha bott ihop sedan 2016?
2. Varför sade polisen först att de snubblade över bilen när de var på annat uppdrag (eventuellt MC-olycka samma kväll som nämnts i början av tråden), när det senare sagts att helikoptern var uppe specifikt och letade efter parets bil?
Punkt 2
När maken kom hem från skytteträningen kanske 19.15 el 19.20 tar en stund o cykla därifrån, ca 2,9 km.
Upptäckte han att hon o barnen va borta m bilen och att vapnet va borta.
Han anmäler och just pga vapnet så slår polisen till med stora trumman direkt.
Hade de gått ut med det allmänt, då det är ett litet samhälle, så hade nog de flesta gett sig ut o letat.
Med tanke på vapnet så hade det kunnat bli en fara för allmänheten oxå.
Därför tror jag att det inte gick ut och dessutom hade nyfikna direkt i samband med detta hände börjat o åka runt på skogsvägarna enkom för att se.
Ang mc olyckan så va det efter en sväng in på centralvägen som den ene körde på den andre bakifrån, så hastigheten hade de knappt fått upp.
Det enda jag reagerade på sen när polisen kom att de va tre poliser i en bil, kan ha varit fyra men såg endast tre.
Med tanke på att det inte va så allvarlig olycka, och en vardag, litet samhälle så är inte resurserna så många o åka fler poliser i en bil. Och de kom rätt fort oxå.
Sen kom flashen om detta rätt fort efter.
Men för att svara på det att polis gick ut med det som de gjorde hade nog sina orsaker som jag beskrev ovan.