2023-07-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8P0aq/hunden-fick-valpar-pa-resan-tvingades-avlivas-i-kajen

Stackars hund att ha en sådan efterbliven kärringjävel till ägare. Hon tog med sin dräktiga tik på en färja och blir sedan förvånad när den föder på färjan och får nu gråta ut i media, och eftersom hon är helt efterbliven så förstod hon inte att detta bara kommer slå tillbaka på henne själv. Vill hon seriöst ha sympatier här efter att ha handlat så vårdslöst? Jag ser henne inte som annat än en djurplågare, alternativt högst olämplig att inneha husdjur. Så här gör man väl bara inte? Jag kan inte tänka mig en enda person i min bekantskapskrets som skulle ta med ett dräktigt djur på t.ex. ett flygplan. Alla vet att man inte får smuggla odokumenterade djur, och att gör man det ändå så behöver dom avlivas. Tänker man ett hypotetiskt scenario där djur föds i luften eller på färjan och därmed saknar dokumentation så blir den logiska efterföljden att dom kommer avlivas vid destinationen. Men inte fan kontaktar man media och outar sig själv som en försupen dum kärringjävel för det? Eller är detta någonting som gemene man skulle kunna råka ställa till med? Är det någon som faktiskt sympatiserar med dom inblandade? Möjligtvis hunden, som sagt...

Stackars hundar, håller med till 100%. Hade de varit mina hundar hade jag lagt under dem. För den dagen någon tror hen kan avliva mina hundar framför mina ögon; är dagen hen skjuter/avlivar en människa innan hen ens kommit nära mina hundar..
Citera
2023-07-23, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8P0aq/hunden-fick-valpar-pa-resan-tvingades-avlivas-i-kajen

Stackars hund att ha en sådan efterbliven kärringjävel till ägare. Hon tog med sin dräktiga tik på en färja och blir sedan förvånad när den föder på färjan och får nu gråta ut i media, och eftersom hon är helt efterbliven så förstod hon inte att detta bara kommer slå tillbaka på henne själv. Vill hon seriöst ha sympatier här efter att ha handlat så vårdslöst? Jag ser henne inte som annat än en djurplågare, alternativt högst olämplig att inneha husdjur. Så här gör man väl bara inte? Jag kan inte tänka mig en enda person i min bekantskapskrets som skulle ta med ett dräktigt djur på t.ex. ett flygplan. Alla vet att man inte får smuggla odokumenterade djur, och att gör man det ändå så behöver dom avlivas. Tänker man ett hypotetiskt scenario där djur föds i luften eller på färjan och därmed saknar dokumentation så blir den logiska efterföljden att dom kommer avlivas vid destinationen. Men inte fan kontaktar man media och outar sig själv som en försupen dum kärringjävel för det? Eller är detta någonting som gemene man skulle kunna råka ställa till med? Är det någon som faktiskt sympatiserar med dom inblandade? Möjligtvis hunden, som sagt...

Vi talar alltså om en stackars kvinna som är helt knäckt och har gråtit i tre dagar. Citat:

Det var min enda glädje. Den har de tagit från mig. Jag har ingen lust att leva nu längre faktiskt. Jag har gråtit i tre dagar. Mitt hjärta är krossat. De var som mina barn.

Därför vill jag fråga dig TS, om du tycker att du själv blir bättre av att du hånar och förolämpar någon vars liv raserats? Det kan kanske vara svårt för en empatistörd incel att förstå, men för många människor kan hundar vara lika dyrbara som barn. Särskilt bland folk som av nån anlending inte kunnat får egna barn.
Därför känns det faktiskt helt sjukt att fullt friska hundar kan avlivas på plats på det sättet. Eller DÖDAS som de skrivit i artiklen, och jag gillar faktiskt det ordvalet bättre. Det får det att låta som mord.

Eftersom hundar betyder lika mycket som barn för vissa: tänk dig om samma regler gällt för en människa som föder? Om jag åker till Serbien när jag är gravid, och föder barnet, när jag kommer tillbaka till Sverige med en bebis utan pass så måste barnet avlivas på plats. Det hade varit fullständigt otänkbart. På gud, Sverige hade blivit uteslutet ur FN!
Citera
2023-07-23, 01:11
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Antar ironi/sarkasm från din sida.
Hanhunden behövde ett dygn i karantän tills nästa båt tillbaka.
(sen vad säger det land båten anländer till? avliva? Reste de med bil till den tullen där färjan avgick och de hade ju inget intresse av hundar som reser ut, men de som reser in)

Tiken hade behövt karantän i några månader tillsammans med valparna.
Det finns ingen karantän där båten anlade i Sverige och absolut inte några månader inne på tullpersonalens fikarum eller dylikt.
Dessutom så hade karantän kostat en rejäl slant som jag antar inte fanns.
Samt att tik och valpar får inte transporteras när förlossning så nära.

När jag reste hem med mina hundar så hade jag kontakt med tull och veterinär på ankomstort och bollade dokument med dom så jag visste jag hade rätt papper när vi skulle anlända.

Ingen sarkasm alls från mig... jag vet inte vad lagen säger i det landet hon skulle tillbaka till men jag kan bara anta att det skulle varit grönt då hunden precis kommit där ifrån och Sverige är ett av få länder som inte sprider pest omkring sig...

Jag är bara genuint ledsen för hundarna och hade velat se en annan lösning än avlivning... då jag ser hunden som människans bästa vän, den som aldrig överger dig och alltid står vid din sida i vått och torrt.

Kärringen har jag 0 sympatier för...
Citera
2023-07-23, 01:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hade du betalat för hundfamiljens internering, sjukvård och vaccination?

Ja det hade jag med glädje gjort... samtidigt som man belagt kärringen med djurförbud... hundarna gjorde inget fel.
Citera
2023-07-23, 01:28
Avslutad
Man åker inte via Polen om man ska till Serbien, någonting stämmer inte med hennes historia. Serbien är väl f.ö. ett av länderna det smugglas flest djur från.
Citera
2023-07-23, 01:49
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn
Vi talar alltså om en stackars kvinna som är helt knäckt och har gråtit i tre dagar. Citat:

Det var min enda glädje. Den har de tagit från mig. Jag har ingen lust att leva nu längre faktiskt. Jag har gråtit i tre dagar. Mitt hjärta är krossat. De var som mina barn.

Därför vill jag fråga dig TS, om du tycker att du själv blir bättre av att du hånar och förolämpar någon vars liv raserats? Det kan kanske vara svårt för en empatistörd incel att förstå, men för många människor kan hundar vara lika dyrbara som barn. Särskilt bland folk som av nån anlending inte kunnat får egna barn.
Därför känns det faktiskt helt sjukt att fullt friska hundar kan avlivas på plats på det sättet. Eller DÖDAS som de skrivit i artiklen, och jag gillar faktiskt det ordvalet bättre. Det får det att låta som mord.

Eftersom hundar betyder lika mycket som barn för vissa: tänk dig om samma regler gällt för en människa som föder? Om jag åker till Serbien när jag är gravid, och föder barnet, när jag kommer tillbaka till Sverige med en bebis utan pass så måste barnet avlivas på plats. Det hade varit fullständigt otänkbart. På gud, Sverige hade blivit uteslutet ur FN!
Du kanske missar poängen. Jag hånar den feta horan för att tydliggöra att ingen köper hennes lögner.
Citera
2023-07-23, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn

Då borde hon ju varit extra noga med att ha papperna i ordning, prover tagna, alla vaccinationer gjorda osv. Det kan vara en sak med valparna men de vuxna djuren borde hon ha full koll på. Sen måste hon deklarera djuren och har hon inte heller gjort det så är det smuggling. Hon har därtill rest med en högdräktig hona rakt mot lagen. Mycket fel och hon visste helt klart vad hon gjorde!
Citera
2023-07-23, 02:42
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Exakt. Hemsk historia. Inte fan ska man kasta skit på kvinnan som TS gör. Helt efterblivet att det är så här. Regler hit regler dit. Friska hundar. Sätt dom i förvar och låt byråkratin ha sin gång så hade hon kunnat hämta ut dom om sig 1-3 månader.

Jätte ledsam läsning, jätte fina hundar.
Skulle inte kunna jobba som veterinär alltså jävla nazist yrke när man måste utföra sådant som att döda en frisk hund familj.
Regler och regler, när någon importerade får till Island höll den okända bakterie de bar på att döda Islands alla får. Det är därför det finns regler.
Citera
2023-07-23, 02:54
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Regler och regler, när någon importerade får till Island höll den okända bakterie de bar på att döda Islands alla får. Det är därför det finns regler.
Fast vad är egentligen viktigast? Alla får på en ö eller Slutaljugnubog's känslor?
Citera
2023-07-23, 02:55
Medlem
Serbien har rabies
Kvinnan vet till 100 Procent sitt ansvar men försökte ändå
Citera
2023-07-23, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Svenska äckliga myndigheter i vanlig ordning. Det här är så sjukt att man baxnar.
Vad tycker du då din inavlade pajas? Skall man fritt släppa in alla potentiellt rabiessmittade djur för att smugglaren drar en snyfthistoria?
Citera
2023-07-23, 03:03
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Svenska äckliga myndigheter i vanlig ordning. Det här är så sjukt att man baxnar.
Håller med! De mördar djur utan att blinka och även människor. Kanske OT, men under den så kallade pandemin som för övrigt var en lögn avlivades äldre människor med morfin medans det rådde besöksförbud och man fick upp dödssiffran. Vi har att göra med kallblodiga psykopater i våra så kallade myndigheter. De mördade hundarna bara för att demostrera sin makt.

Vila i frid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in