2023-07-22, 21:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Nu kan jag inte prissumman beroende hur långt man går men en turneringsvinst drar in drygt 1 miljard i prispengar.

Hittade denna för 22/23.
https://sillyseason.se/prispengar-champions-league-89630/
Bayern vinner inte CL bara för att dom tar in Kane.. Bundesliga vinner dom oavsett, men Bayern har långt kvar till att bli en favorit till CL igen.
Citera
2023-07-22, 21:22
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Nu kan jag inte prissumman beroende hur långt man går men en turneringsvinst drar in drygt 1 miljard i prispengar.

Hittade denna för 22/23.
https://sillyseason.se/prispengar-champions-league-89630/

Även Tottenham tjärnar bra på det då de får pengar att börja om med, misslyckas man 23/24 har inget kapital för honom alls.

Intressant!

Det en del glömmer bort är att pengarna kommer från fansens tunna slitna plånbok.
Citera
2023-07-22, 21:24
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Intressant!

Det en del glömmer bort är att pengarna kommer från fansens tunna slitna plånbok.

I Tyskland ja, i PL kommer pengarna från Sky sports och socker pappor. Så oroa inte dig.
Citera
2023-07-22, 21:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Bayern vinner inte CL bara för att dom tar in Kane.. Bundesliga vinner dom oavsett, men Bayern har långt kvar till att bli en favorit till CL igen.
Det går att ha flyt i lottningen och få ett skadeskjutet motstånd i finalen. Var mer en motivering och att köpa för att öka förutsättningarna för att kunna räkna hem affären. En kalkyl gör alla klubbar, lättare få pengar av sin styrelse/ägare etc om man skönmålar lite.
Senast redigerad av Drickback 2023-07-22 kl. 21:26.
Citera
2023-07-22, 21:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det går att ha flyt i lottningen och ett skadeskjutet motstånd i finalen. Var mer en motivering och att köpa för att öka förutsättningarna för att kunna räkna hem affären. En kalkyl gör alla klubbar, lättare få pengar av sin styrelse/ägare etc om man skönmålar lite.
Visst är det inte helt uteslutet att Bayern kan vinna, men dom har inte större chans än typ Milan. Det var länge sedan Bayern var såhär dåliga. Tror du inte styrelsen har koll på hur realistiskt det är som läggs upp framför dom? Tror faktiskt Kane kommer göra liknande säsong som Mane gjorde för Bayern
Citera
2023-07-22, 21:29
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Visst är det inte helt uteslutet att Bayern kan vinna, men dom har inte större chans än typ Milan. Det var länge sedan Bayern var såhär dåliga. Tror du inte styrelsen har koll på hur realistiskt det är som läggs upp framför dom? Tror faktiskt Kane kommer göra liknande säsong som Mane gjorde för Bayern

Som att ditt arsenal har större chans än bayern? Angående Mane är det ett facit på att man kan diva sig och glida i PL men så fort det krävs att man sköter träningarna och fokuserar på matcherna i en annan liga så floppar man.
Citera
2023-07-22, 21:30
Medlem
Drickbacks avatar
Tanke på att CL ändras 24/25 tror jag många lag har det i åtanke redan nu, ingen vill missa vara med även om det totalt blir sämre. Ingen vet exakt hur hela upplägget ser ut, en del saker är satta.
Citera
2023-07-22, 21:34
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Som att ditt arsenal har större chans än bayern? Angående Mane är det ett facit på att man kan diva sig och glida i PL men så fort det krävs att man sköter träningarna och fokuserar på matcherna i en annan liga så floppar man.
Nu får du ge dig... Varför låtsas du som att jag håller på Arsenal?
Citera
2023-07-22, 21:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:

DM skriver att en "gigant" från Saudi fikar också efter Kane.

Fast man ska kanske inte bry sig så mycket om DM när det är sådana artiklar.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12326913/Al-Hilal-set-shock-swoop-Harry-Kane-Saudi-club-look-rival-Bayern-Munich-race-sign-Tottenham-star.htm l
Citera
2023-07-22, 21:37
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Nu får du ge dig... Varför låtsas du som att jag håller på Arsenal?

Fått den känslan och att det är dig alla kallar arsenal trollet här? Om jag har fel så ber jag om ursäkt trodde genuint du var ett fanz till dom. Vem håller du på då? Så jag inte begår fel igen.
Senast redigerad av svearikesfag 2023-07-22 kl. 21:39.
Citera
2023-07-22, 21:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
DM skriver att en "gigant" från Saudi fikar också efter Kane.

Fast man ska kanske inte bry sig så mycket om DM när det är sådana artiklar.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12326913/Al-Hilal-set-shock-swoop-Harry-Kane-Saudi-club-look-rival-Bayern-Munich-race-sign-Tottenham-star.htm l
Dom lär nog försöka, men kan inte tänka mig att han går dit redan?
Citera
2023-07-22, 21:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Fått den känslan och att det är dig alla kallar arsenal trollet här? Om jag har fel så ber jag om ursäkt trodde genuint du var ett fanz till dom. Vem håller du på då? Så jag inte begår fel igen.
Du kan gå bak och läsa i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in