2023-07-22, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
LW drogs till farliga män. Inte ovanligt men farlig.
Det visade ytterliggare en gång.
Vad var det avgörande till att SD blev dömd.
Finns inget mordvapen och fler tänkbara mördare.
Hans uppträdande i hovrätten, samt vittnesmål i hovrätten, klargöranden gällande it-trafik, uteslutande av motorvägsmannen, osv.
Jag har gjort mååånga inlägg i tråden, var även på plats i hovrätten.
Du får tro på vem du vill, somliga vill smutskasta brottsoffer.

Åklagarna lämnade öppet för att Stefan själv och eller med medhjälpare tog livet av Lena
Citera
2023-07-22, 16:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hans uppträdande i hovrätten, samt vittnesmål i hovrätten, klargöranden gällande it-trafik, uteslutande av motorvägsmannen, osv.
Jag har gjort mååånga inlägg i tråden, var även på plats i hovrätten.
Du får tro på vem du vill, somliga vill smutskasta brottsoffer.

Åklagarna lämnade öppet för att Stefan själv och eller med medhjälpare tog livet av Lena

Och somliga vill helgonförklara brottsoffer.
Och vägrar därför acceptera sanningen som finns svart på vitt i FUP.
Citera
2023-07-22, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och somliga vill helgonförklara brottsoffer.
Och vägrar därför acceptera sanningen som finns svart på vitt i FUP.
Den sk fupen samt efterföljande tilläggsprotokoll och närvaro vid rättegång osv, ger en lite annan bild än den du förmedlar.
Citera
2023-07-22, 18:03
Medlem
Citat:
Vilken BS!

Mån om sina barn? Hon sket ju i dem. Lämnade dem ensamma på nätterna. T.o.m. när de var sjuka. För att hon skulle ut och geo-cacha och ligga.

Hon skrev ju själv att det var deras pappa som tog allt ansvar för dem medan hon var ute och lekte.

Hon stalkades inte av S. Han ville inte ha henne.

Det är inte smutskastning. Det är sant. Hon var lösaktig. Hon hade DNA från tre olika män i sina trosor i tvättkorgen. Dessutom hade hon flera andra KKs på sin lista som hon skröt över och räknade upp för sina vänner på sociala media.

Och vilket föredöme för sina barn! Hon skrev till någon vän att äldsta sonen ville bli pastor. Sonen som snattade på Willys och slängde sina begagnade kondomer i papperskorgen som stackars mormor fick sitta och åka 10 mil från Norrköping och ta hand om när hon städade. Det verkar inte ha varit någon uppfostran om att en pastor bör försöka leva som de lär. Att försöka leva enligt Guds regler.
Å herre gud kan man lungt säga.
Stämmer detta så är det konstigt att man försöker göra sken av något annat än det som det finns bevis för.
Måste vara en kompis eller liknande .
Men LW har inte gjort något olagligt och förtjänar bättre än att få sitt liv avslutat men någon bra mor eller partner var hon icke.
Citera
2023-07-22, 20:50
Medlem
Citat:
Vilken BS!

Mån om sina barn? Hon sket ju i dem. Lämnade dem ensamma på nätterna. T.o.m. när de var sjuka. För att hon skulle ut och geo-cacha och ligga.

Hon skrev ju själv att det var deras pappa som tog allt ansvar för dem medan hon var ute och lekte.

Det är inte smutskastning. Det är sant. Hon var lösaktig. Hon hade DNA från tre olika män i sina trosor i tvättkorgen. Dessutom hade hon flera andra KKs på sin lista som hon skröt över och räknade upp för sina vänner på sociala media.

Och vilket föredöme för sina barn! Hon skrev till någon vän att äldsta sonen ville bli pastor. Sonen som snattade på Willys och slängde sina begagnade kondomer i papperskorgen som stackars mormor fick sitta och åka 10 mil från Norrköping och ta hand om när hon städade. Det verkar inte ha varit någon uppfostran om att en pastor bör försöka leva som de lär. Att försöka leva enligt Guds regler.

Angående Stefan:
Länk: https://gofile.io/d/hMbBls
Finns så mycket dokument och vet inte varför du säger att han inte stalkade henne för det gjorde han.
Bröt sig in hos henne och lämnade ljus i sängen ?

Finns så mycket konstiga saker han gjorde... vet inte riktigt hur han bortförklarar allt kanske med ännu en lögn. Stampa bäbis eller forcera och öppna ögonen på Th.
Sedan att han inte ville ha LenaW(skön sex t.om lite förbjuden) och sedan Hanna(tråkig men trygg nästan död).. bättre död än levande för vissa.. ja vilka ?
Citera
2023-07-22, 22:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Angående Stefan:
Länk: https://gofile.io/d/hMbBls
Finns så mycket dokument och vet inte varför du säger att han inte stalkade henne för det gjorde han.
Bröt sig in hos henne och lämnade ljus i sängen ?

Finns så mycket konstiga saker han gjorde... vet inte riktigt hur han bortförklarar allt kanske med ännu en lögn. Stampa bäbis eller forcera och öppna ögonen på Th.
Sedan att han inte ville ha LenaW(skön sex t.om lite förbjuden) och sedan Hanna(tråkig men trygg nästan död).. bättre död än levande för vissa.. ja vilka ?

Ja, han stalkade henne. Men det var innan HD avslöjade otroheten. Då valde han direkt HD och försökte bryta med L. Det accepterade inte L utan "tvingade" honom till sex det sista året genom att hota att berätta mer för HD. Riktigt plågsamt att läsa hur lågt en kvinna kan sänka sig för en mans skull.
Citera
2023-07-22, 22:48
Avslutad
Citat:
Lögner? Allt står i FUP. Det är fakta.
.

Det var väl en bra lösning? Barnen hade nära till båda föräldrarna och kunde gå kvar i samma skola o.s.v.

Det är även hennes gamla hus. Han var skyldig henne pengar för hennes del i huset. Hur vet du att hon (eller pappa) inte har köpt ut döttrarna?

Det är väl på tiden att hon får le och njuta av livet? Missunnar du henne det?

Efter att ha läst all skit i FUP om hur SD och LW burit sig åt mot henne så tycker jag inte att det är märkligt om hon inte sörjer SD.
Det går att ta reda på sånt och jag har tidigare redogjort för hur det förhåller sig.
Allt har inte gått rätt till när det handlar om Axelsson-Davidsson
Citera
2023-07-22, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Å herre gud kan man lungt säga.
Stämmer detta så är det konstigt att man försöker göra sken av något annat än det som det finns bevis för.
Måste vara en kompis eller liknande .
Men LW har inte gjort något olagligt och förtjänar bättre än att få sitt liv avslutat men någon bra mor eller partner var hon icke.
Tror du bör ta dig igenom alla ljudfiler samt filmer som finns dokumenterade, samt försöka skilja mellan änglar och demoner i tråden.
Jag är ingen kompis utan en medmänniska som satt mig in i fallet och blivit oerhörd berörd över hur hatika och ryggradslösa människor kan vara.
Vidrigast av allt är den korruption som framkommer i alla led hos samhällets stöttepelare inom polis, kommun, rättsväsendet osv
Citera
2023-07-22, 23:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det går att ta reda på sånt och jag har tidigare redogjort för hur det förhåller sig.
Allt har inte gått rätt till när det handlar om Axelsson-Davidsson

Varför hatar och förföljer du HD? Driver du vidare LWs kamp mot henne? Tycker du att hon bara skulle ha lämnat W.O. till LW bara för att hon hade begärelse till hennes man? Tycker du inte att HD fått lida tillräckligt p.g.a. vad SD och LW gjorde?
Citera
2023-07-23, 06:59
Medlem
Citat:
Vilken BS!

Det var väl jättebra att LW såg till att sonen använde kondom? Det borde fler föräldrar göra.

5 år efter att LW blev mördad sitter du fortfarande och snackar skit/ältar ditt hat... dessutom drar du in sonen i vad du skriver!!!

Hade för mig att i kyrkan finns något som heter förlåtelse, om det är fallet så är det inte något som nått fram till dig iaf.
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-07-23 kl. 07:08.
Citera
2023-07-23, 08:02
Medlem
Citat:
Tror du bör ta dig igenom alla ljudfiler samt filmer som finns dokumenterade, samt försöka skilja mellan änglar och demoner i tråden.
Jag är ingen kompis utan en medmänniska som satt mig in i fallet och blivit oerhörd berörd över hur hatika och ryggradslösa människor kan vara.
Vidrigast av allt är den korruption som framkommer i alla led hos samhällets stöttepelare inom polis, kommun, rättsväsendet osv
Rätt ska alltid vara rätt.
Min personlighet är att alltid stå upp för dom svaga i samhället.
Har förstått att det hände mycket i fallet med poliser som byttes ut men även personer från domstolen.
Detta vet jag ingenting om utan i detta komplicerade fall med många bottnar utgår jag från vittnesmål gällande brottet.
Mitt fokus har varit på SD , HD och LW som är navet i fallet.
Det finns inga änglar bland dessa men däremot personer med några former av demoner.
Sen kan man inte bortse att alla dessa är föräldrar och den delen är knappt berörd.
Känns som det har blivit en smutsig kamp och 3 personer som inte mår bra och det slutade med att en massa barn har blivit utan föräldrar. 2 av 3 är döda och det drabbar barnen.
Hade dessa föräldrar detta i åtanke när man slogs internt i grannområdet om sex och uppmärksamhet.
Detta är en konsekvens av 3 vuxna människors beteende och det är inte bara det som står i lagboken som är avgörande eller kriminellt.
Deras beteende som inte alltid är straffbart har lett till det tråkiga resultatet.
Sen om myndigheter gjort fel eller medvetet skadad någon i rättsprocessen tar jag avstånd från detta men det tar inte vittnena hänsyn till i det jag lyssnat på.
Citera
2023-07-23, 15:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Det var väl jättebra att LW såg till att sonen använde kondom? Det borde fler föräldrar göra.

5 år efter att LW blev mördad sitter du fortfarande och snackar skit/ältar ditt hat... dessutom drar du in sonen i vad du skriver!!!

Hade för mig att i kyrkan finns något som heter förlåtelse, om det är fallet så är det inte något som nått fram till dig iaf.
Citat:

Synd att hon inte lärde honom att ta hand om dem när han var klar så att stackars mormor hade sluppit städa efter honom.

Citat:

För det första så handlar det inte om hat utan om att jag inte kan förstå hur man som kristen och pastor kan bete sig som LW gjorde. Och jag förstår inte hur sonen tänkte heller som också ville bli pastor.

För det andra så skriver jag nu för att det kommit in en ny i tråden som ni ljuger för för att skydda LWs rykte. Som du dessutom är otrevlig emot.

Citat:
Hade för mig att i kyrkan finns något som heter förlåtelse, om det är fallet så är det inte något som nått fram till dig iaf

För att människor ska förstå att de behöver be om förlåtelse så måste de först förstå att de gjort något som är fel. Som kristen anser jag att det är min plikt att informera om vad som står i bibeln. Hur Gud vill att vi ska leva. Sedan är det upp till var och en vad man väljer att göra. Men man ska vara medveten om att ens val får konsekvenser. Gud vill vårt bästa och försöker skydda oss med några grundläggande regler. Om man vägrar att följa dem så kan man inte förvänta sig att det ska gå bra.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-07-23 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in