2023-07-22, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Av det jag hörde snurrade 5-6 stycken killar vid något tillfälle och hon låg först för att sen konstatera att den killen inte var något att gå vidare med.
Senast var det någon hon haft en kort relation med men sexträffar fortsatte till och från flera år efter.
Menar du att LW inte hade massa tillfälliga relationer med inslag av sex.
Lena var väldigt omtyckt och populär, oerhört älskad och mån om sina barn.
Hon var singel och stalkades av Stefan, som hon försökte göra sig fri från. Hon smutskastas av somluga som vill få henne att framstå som lösaktig. Saken är den att dom som var otrogna var både Hanna och Stefan. Inte Lena
Citera
2023-07-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
"Av det jag hörde"... var hörde du det?

Du skriver:

"Senast var det någon hon haft en kort relation med men sexträffar fortsatte till och från flera år efter".

Var framkommer det?

En ensamstående kvinna.. missunnar du henne att sex med någon som hon har något utbyte av?
Enligt vittnesmål från en Joakim.
Jag missunnar ingen sex om det är av godo och inte en form av missbruk och bekräftelse eller göra någon svartsjuk eller förstöra ett förhållande.
Missbruk är aldrig bra oavsett vilken sort.
Vi vet alla hur det slutade.
Citera
2023-07-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon var singel och stalkades av Stefan, som hon försökte göra sig fri från. Hon smutskastas av somluga som vill få henne att framstå som lösaktig. Saken är den att dom som var otrogna var både Hanna och Stefan. Inte Lena
Jag tvivlar inte på något du skriver men det verkade också finnas en annan sida hos LW.
Det är inget konstigt eller kriminellt men det verkar ha kostat henne livet.
Stefan är en avskyvärd person som är skyldig i allra högsta grad .
Men allas personlighet i detta drama SD , HD o LW gör att det kunde ske och med ett tragiskt slut.
Citera
2023-07-22, 13:21
Medlem
Citat:

Du skriver:

"Senast var det någon hon haft en kort relation med men sexträffar fortsatte till och från flera år efter".

Var framkommer det?

En ensamstående kvinna.. missunnar du henne att sex med någon som hon har något utbyte av?

Du kommer in i en tråd som har drygt 152 tusen inlägg... kanske ska du lägga lite tid att läsa i tråden.
Jepp . Kom in väldigt sent.
Men redan på denna korta tid är det uppenbart att det finns olika sätt att se på saker och ting.
Jag har bara lyssnat på rättegångarna och vittnesmålet.
Därav alla mina frågor .
Läsa 152000 inlägg skulle ge mig vadå.
Olika syn från olika personer.
Jag lyssnar på tilltalad och vittnen på rättegången och så frågar jag er om specifika saker som gör det lättare för mig att förstå.
Sen om det är moralfrågor om singlar får ligga runt är inte intresant om det inte lett till en avrättning som kan handla om svartsjuka som då kanske handlar om att relationer hon hade.
Varelse det är rätt eller fel.
Citera
2023-07-22, 13:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Sluta sprid dina lögner.
Hanna var även hon en granne, hon bosatte sig så att hon kunde se till Lenas bostad. Nu njuter hon i Steffes gamla hus, hon var snabb med att flytta in, trots att det tillhör döttrarna.
Den enda som vunnit på att Lena OCH Stefan är döda, är Hanna.
Är ddt inte lite märkligt, att detta "skal" till kvinna inte visat minsta tecken på nedbrutenhet efter Stefans död, snarare ler hon och njuter av livet som aldrig förr.

Lögner? Allt står i FUP. Det är fakta.
Citat:
Hanna var även hon en granne, hon bosatte sig så att hon kunde se till Lenas bostad
.

Det var väl en bra lösning? Barnen hade nära till båda föräldrarna och kunde gå kvar i samma skola o.s.v.
Citat:
Nu njuter hon i Steffes gamla hus, hon var snabb med att flytta in, trots att det tillhör döttrarna.

Det är även hennes gamla hus. Han var skyldig henne pengar för hennes del i huset. Hur vet du att hon (eller pappa) inte har köpt ut döttrarna?

Citat:
Är ddt inte lite märkligt, att detta "skal" till kvinna inte visat minsta tecken på nedbrutenhet efter Stefans död, snarare ler hon och njuter av livet som aldrig förr

Det är väl på tiden att hon får le och njuta av livet? Missunnar du henne det?

Efter att ha läst all skit i FUP om hur SD och LW burit sig åt mot henne så tycker jag inte att det är märkligt om hon inte sörjer SD.
Citera
2023-07-22, 13:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Steffe har själv förklarat eller försökt bortförklara in absurdum vad han gjort och inte gjort, samt vad andra kan ha gjort.
För den som är intresserad så finns det ganska mycket svar att hämta om man nu inte endast ägnar sig åt att smutskasta brottsoffret.

Och du blundar för de sanningar du inte vill se eftersom du tycks ha ett behov av att idealisera BO. I och med det så kan du aldrig förstå varför LW mördades. Det var älskarinnan LW som stalkade den gifta SD. Konsekvensen blev att hon blev mördad. Det är farligt att som kvinna ställa krav på sin gifta älskare. LW är inte den första älskarinnan som blir mördad. Inte ens den första i Örebro. "Normala" älskarinnor fattar hinten innan det går så här långt. Och bryter relationen. Men inte LW. Hon vägrade acceptera att SD bara utnyttjade henne för sex. Och fantiserade om ett liv med honom. Förlovning på Kilimanjaro. Som en tonårstjej. Inte som en vuxen trebarnsmamma.
Citera
2023-07-22, 13:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
SD blev inte av med LW och skulle han få ett fortsatt liv med HD var LW tvungen att försvinna ( dö).
Om inte SD inte varit så het på att få ligga utanför sitt egenskap och att han tog den som var lättast på fötterna så hade detta inte hänt.
SD dilemma var att LW ställde upp på sex men inte att hon hade en personlighet som ställde till det å det grövsta.
Han valde rätt ur ett ändamål men helt fel ur ett annat perspektiv.
Vi killar tänker med fel delar av kroppen ibland men att det ska få sådana konsekvenser känns onödigt.

Jag tror att han blev smickrad av LWs intresse och fick hybris. Två kvinnor som slogs om honom. Att det förmodligen var de enda två kvinnorna i hela världen som ville ha honom förstod han nog inte ens utan trodde nog att han var en tupp i hönsgården och kunde välja och vraka.

Det är möjligt att han planerade ett liv ihop med LW medan HD var så sjuk men så fort hon började må bättre så visade han tydligt att han valde HD. Om LW hade haft minsta stolthet så hade hon brutit då men istället fortsatte hon kämpa och "tvinga" honom till sex genom att hota med att berätta allt för HD om hon inte fick som hon ville. Det höll på så minst ett år innan hon mördades. Hon bara fortsatte att pusha och pusha tills SD inte kunde ta mer.
Citera
2023-07-22, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tror att han blev smickrad av LWs intresse och fick hybris. Två kvinnor som slogs om honom. Att det förmodligen var de enda två kvinnorna i hela världen som ville ha honom förstod han nog inte ens utan trodde nog att han var en tupp i hönsgården och kunde välja och vraka.

Det är möjligt att han planerade ett liv ihop med LW medan HD var så sjuk men så fort hon började må bättre så visade han tydligt att han valde HD. Om LW hade haft minsta stolthet så hade hon brutit då men istället fortsatte hon kämpa och "tvinga" honom till sex genom att hota med att berätta allt för HD om hon inte fick som hon ville. Det höll på så minst ett år innan hon mördades. Hon bara fortsatte att pusha och pusha tills SD inte kunde ta mer.
Där tycker vi lika.
Det är så mycket i detta fall som inte är normalt vuxenbeetende och dom dras nog till varandra. Lika barn , leka bäst.
Det var en kamp i en ankdamm
Citera
2023-07-22, 14:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Enligt vittnesmål från en Joakim.
Jag missunnar ingen sex om det är av godo och inte en form av missbruk och bekräftelse eller göra någon svartsjuk eller förstöra ett förhållande.
Missbruk är aldrig bra oavsett vilken sort.
Vi vet alla hur det slutade.

Joakim var en av de män hon hade på sin lista och lekte med och utnyttjade.
Han har inte något säkert alibi. Han var hemma ensam och packade för en resa. Hans telefon lämnade inte lägenheten men om han gjorde det vet vi inte. Han bodde på andra sidan motorvägen så FP skulle kunnat vara en naturlig mötesplats för dem.

LWs ursäkt för att inte vilja ha en relation med honom var att han inte var kristen. Hon påstod att hon ville ha en kristen man. Trots det skulle hon åka till Norge med en av sina KK, som inte heller är kristen (?). Jag skulle förstå om J*akim blev arg när han fick veta det.

Det är omvittnat att han kan ha aggressivt beteende. Hans ex gjorde slut eftersom hon var rädd för honom.

Efter mordet hängde han mycket med HD och en gemensam GC-vän, som inte heller tyckte om LW.
Citera
2023-07-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Joakim var en av de män hon hade på sin lista och lekte med och utnyttjade.
Han har inte något säkert alibi. Han var hemma ensam och packade för en resa. Hans telefon lämnade inte lägenheten men om han gjorde det vet vi inte. Han bodde på andra sidan motorvägen så FP skulle kunnat vara en naturlig mötesplats för dem.

LWs ursäkt för att inte vilja ha en relation med honom var att han inte var kristen. Hon påstod att hon ville ha en kristen man. Trots det skulle hon åka till Norge med en av sina KK, som inte heller är kristen (?). Jag skulle förstå om J*akim blev arg när han fick veta det.

Det är omvittnat att han kan ha aggressivt beteende. Hans ex gjorde slut eftersom hon var rädd för honom.

Efter mordet hängde han mycket med HD och en gemensam GC-vän, som inte heller tyckte om LW.
LW drogs till farliga män. Inte ovanligt men farlig.
Det visade ytterliggare en gång.
Vad var det avgörande till att SD blev dömd.
Finns inget mordvapen och fler tänkbara mördare.
Citera
2023-07-22, 14:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Vilken BS!

Mån om sina barn? Hon sket ju i dem. Lämnade dem ensamma på nätterna. T.o.m. när de var sjuka. För att hon skulle ut och geo-cacha och ligga.

Hon skrev ju själv att det var deras pappa som tog allt ansvar för dem medan hon var ute och lekte.

Hon stalkades inte av S. Han ville inte ha henne.

Citat:
Hon smutskastas av somluga som vill få henne att framstå som lösaktig

Det är inte smutskastning. Det är sant. Hon var lösaktig. Hon hade DNA från tre olika män i sina trosor i tvättkorgen. Dessutom hade hon flera andra KKs på sin lista som hon skröt över och räknade upp för sina vänner på sociala media.

Och vilket föredöme för sina barn! Hon skrev till någon vän att äldsta sonen ville bli pastor. Sonen som snattade på Willys och slängde sina begagnade kondomer i papperskorgen som stackars mormor fick sitta och åka 10 mil från Norrköping och ta hand om när hon städade. Det verkar inte ha varit någon uppfostran om att en pastor bör försöka leva som de lär. Att försöka leva enligt Guds regler.
Citera
2023-07-22, 15:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Du skriver:

Var framkommer det?

Du kommer in i en tråd som har drygt 152 tusen inlägg... kanske ska du lägga lite tid att läsa i tråden.

Det framkommer i FUP. Som du vägrar läsa. Antagligen för att du inte vill veta sanningen om LW.
Citat:
En ensamstående kvinna.. missunnar du henne att sex

Det verkar faktiskt vara du som missunnar henne att ha sex eftersom du upprepat ljuger för att dölja alla hennes KKs.

LW var pastor. Det innebär att hon skulle leda och vara ett föredöme för andra kristna. Enligt bibeln hör sex hemma i äktenskapet.

Det är inte PK att säga i dagens samhälle där alla blir kränkta om de inte får göra precis som de vill. Men om man vill leva som kristen så är det fakta. Om LW följt de reglerna så skulle hon aldrig ha inlett en relation med en gift man. Som hon dessutom vigt.
Citat:
Därför skall en man lämna sin far och sin mor
för att leva med sin hustru,
och de två skall bli ett.
De är inte längre två utan ett.
Vad Gud har fogat samman får människan alltså inte skilja åt.
Matt 19:4–6

Reglerna är till för att skydda oss. LW fick så många varningar från SD. Så många chanser att göra om, göra rätt. Men hon tog dem inte. Hon vägrade. Hon valde dj*vulen, SD, framför Gud. Och framför sina barn om och om igen. Hon blev arg på SD när han inte gjorde likadant. Han ville inte lämna barnen ensamma för att kunna träffa L. Hon var en narcissist som bara brydde sig om sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in