2023-07-22, 10:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag önskar att SD lämnat ett offentligt meddelande när han begick självmord. Antingen ett erkännande, hur och varför, det kunde han åtminstone gjort för hennes barns skull. Och bett dem om förlåtelse. Eller fortsatt att bedyra sin oskuld och då förklarat varför han ändå begick självmord. Nu ser man ju hans självmord som ett erkännande. Om han varit oskyldig så fanns ju hoppet om att den verkliga GM skulle avslöjas någon gång i framtiden trots SDs fängelsestraff.

Om han varit oskyldig så borde han väl ha försökt att hitta den verkliga GM? Dels för sin egen skull men också för att han ville veta vem som mördat LW? Han försökte väl knappt ens skylla på någon annan?
Jag tror faktiskt att självmordet inte säger något i skuldfrågan, han ville absolut inte hamna på Kumla eller liknande. Även om han skulle fått prövningstillstånd i HD skulle det tagit något eller några år.
Citera
2023-07-22, 10:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Jag håller med dig men det jag inte förstår eller får in i min skalle är att ingen misstänkte detta efter så många år.
Har ingenaning hur många besök dom gjort hos varandra under dessa år . Både sexuella och övriga besök. Men spontant känns det som en hel del.
LW smak för olika män och sex måste väl har varit känt hos folk i grannskapet eller har hon lyckats dölja detta också.
Hur träffade hon alla dessa män. På krogen eller via nätet ?.
Folk i allmänhet brukar ju vara nyfikna och att inte skvaller avslöjat dom av någon som sett eller hört något är väl mer en regel än undantag.
Detta fascinerar mig och jag kan inte tro att detta skulle funkat på så många övriga platser än just där dom bor/bodde.

En granne sa "Det måste väl vara någon av alla hennes män?" när hon försvann. Så de hade nog koll.

Inom GC-gänget kallades de för "SD och hans två fruar".

LW träffade männen genom GC, skidklubben, kyrkan, arbetsplatsen. Kort sagt: hon raggade överallt. T.o.m på ett affärsbiträde i en möbelbutik. Hon skrev till en vännina att hon trodde att han var intresserad och sprang där hela tiden tills hon fick veta att han gillade killar.
Citera
2023-07-22, 10:30
Avslutad
Citat:
Så varför tjatade hon på honom hela kvällen att de skulle träffas?

Varför bakade hon en hjärtformad kaka till dem?

Varför lämnade hon sonens födelsedagsfest för att träffa SD i skogen?
Du verkar ha dragit mycket märkliga slutsatser, allt för att sprida dynga över en mördad kvinna. En mor som på något vänster lämnade mitt i paketinslagningen, för sonens kommande födelsedag.
Hon åt lite kladdkaka med blivande födelsedagssonen.
Citera
2023-07-22, 10:33
Avslutad
Citat:
En granne sa "Det måste väl vara någon av alla hennes män?" när hon försvann. Så de hade nog koll.

Inom GC-gänget kallades de för "SD och hans två fruar".

LW träffade männen genom GC, skidklubben, kyrkan, arbetsplatsen. Kort sagt: hon raggade överallt. T.o.m på ett affärsbiträde i en möbelbutik. Hon skrev till en vännina att hon trodde att han var intresserad och sprang där hela tiden tills hon fick veta att han gillade killar.
Sluta sprid dina lögner.
Hanna var även hon en granne, hon bosatte sig så att hon kunde se till Lenas bostad. Nu njuter hon i Steffes gamla hus, hon var snabb med att flytta in, trots att det tillhör döttrarna.
Den enda som vunnit på att Lena OCH Stefan är döda, är Hanna.
Är ddt inte lite märkligt, att detta "skal" till kvinna inte visat minsta tecken på nedbrutenhet efter Stefans död, snarare ler hon och njuter av livet som aldrig förr.
Citera
2023-07-22, 10:36
Avslutad
Citat:
Nej. Det stämmer. För SD kom inte dit.
Steffe har själv förklarat eller försökt bortförklara in absurdum vad han gjort och inte gjort, samt vad andra kan ha gjort.
För den som är intresserad så finns det ganska mycket svar att hämta om man nu inte endast ägnar sig åt att smutskasta brottsoffret.
Citera
2023-07-22, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag tror faktiskt att självmordet inte säger något i skuldfrågan, han ville absolut inte hamna på Kumla eller liknande. Även om han skulle fått prövningstillstånd i HD skulle det tagit något eller några år.
Det var inget självvalt självmord.
Hur kan det komma sig att den "äldre mannens" eventuella inblandning avskrevs i samband med att fd chefen på tingsrätten, domaren som friade Stefan i tingsrätten, blev sparkad från sin tjänst..
Citera
2023-07-22, 11:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
om alla levt idag hade inte SD och LW haft en relation och det hade varit upp till HD att bestämma om hon och SD skulle leva vidare tillsammans.
Så därför avslutades LW liv och sedan SDs när sanningen kom fram och hovrätten dömde honom.

Så skulle det ha kunnat gå om LW inte varit en narcissist som inte kunde ta ett nej. Hon vägrade släppa SD. Om hon respekterat människors fria vilja så kunde hon fortfarande ha levt.
Citera
2023-07-22, 11:58
Medlem
Citat:
Så skulle det ha kunnat gå om LW inte varit en narcissist som inte kunde ta ett nej. Hon vägrade släppa SD. Om hon respekterat människors fria vilja så kunde hon fortfarande ha levt.
SD blev inte av med LW och skulle han få ett fortsatt liv med HD var LW tvungen att försvinna ( dö).
Om inte SD inte varit så het på att få ligga utanför sitt egenskap och att han tog den som var lättast på fötterna så hade detta inte hänt.
SD dilemma var att LW ställde upp på sex men inte att hon hade en personlighet som ställde till det å det grövsta.
Han valde rätt ur ett ändamål men helt fel ur ett annat perspektiv.
Vi killar tänker med fel delar av kroppen ibland men att det ska få sådana konsekvenser känns onödigt.
Citera
2023-07-22, 12:12
Medlem
Citat:
Har lyssnat på ett antal avsnitt på YT.
Men hittils har det inte framkommit dom frågor jag har och som jag hoppas någon kan hjälpa mig att få svar på.
Ska också tillägga att jag inte orkar gå igenom alla sidor här.
Frågor
1. Hur menar man att mordet har gått till.
Det jag undrar när på dygnet det skedde och hur har man ska ha fått Lena till mordplatsen.
( hade hon barn den dagen och dörren stod öppen har jag hört)
2. Vad har Stefan och Hanna för alibi för tiden för mordet.
3. Hur kunde Stefan och Lena ha ett sådant långt förhållande utan att någon märkte det.
När , var och hur skedde detta?.
( Hur fick dom ihop "sina" stunder i tvättstugan mm på sena kvällar och nätter utan att Hanna anande ugglor i mossen)

Min slutsats av det jag har hört hittils är att Stefan är skyldig
Hur det ligger till med Hannas del så känns hon allra högsta grad inblandad.
Hela grejen känns väldigt märklig men när det gäller Stefan känns han som han både ville äta kakan och ha den kvar. När så inte var fallet och han började tappa kontrollen och makten så förändrades förutsättningarna och det kunde han inte ta.
Det konstiga är hur dom inblandade kvinnornas agerade .Lena verkade ligga runt konstant och hade flertalet sexpartners samtidigt men önskade Stefan och Hanna blev bedragen under många år och det bara fortsatte och hon ville ändå innerst inne ha Stefan.
Märklig Karl med en stark aura eller satsade han på trasiga kvinnor.

Du har lyssnat på YT...

Var där framkommer det att "Lena verkade ligga runt konstant och hade flertalet sexpartners samtidigt"?
Citera
2023-07-22, 12:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du verkar ha dragit mycket märkliga slutsatser, allt för att sprida dynga över en mördad kvinna. En mor som på något vänster lämnade mitt i paketinslagningen, för sonens kommande födelsedag.
Hon åt lite kladdkaka med blivande födelsedagssonen.

Hon hade bakat en egen kladdkaka till sig och SD. "Om du vågar smyga över...". Har du inte läst FUP?
Citera
2023-07-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Du har lyssnat på YT...

Var där framkommer det att "Lena verkade ligga runt konstant och hade flertalet sexpartners samtidigt"?
Av det jag hörde snurrade 5-6 stycken killar vid något tillfälle och hon låg först för att sen konstatera att den killen inte var något att gå vidare med.
Senast var det någon hon haft en kort relation med men sexträffar fortsatte till och från flera år efter.
Menar du att LW inte hade massa tillfälliga relationer med inslag av sex.
Citera
2023-07-22, 13:00
Medlem
Citat:
Av det jag hörde snurrade 5-6 stycken killar vid något tillfälle och hon låg först för att sen konstatera att den killen inte var något att gå vidare med.
Senast var det någon hon haft en kort relation med men sexträffar fortsatte till och från flera år efter.
Menar du att LW inte hade massa tillfälliga relationer med inslag av sex.

"Av det jag hörde"... var hörde du det?

Du skriver:

"Senast var det någon hon haft en kort relation med men sexträffar fortsatte till och från flera år efter".

Var framkommer det?

En ensamstående kvinna.. missunnar du henne att sex med någon som hon har något utbyte av?

Du kommer in i en tråd som har drygt 152 tusen inlägg... kanske ska du lägga lite tid att läsa i tråden.
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-07-22 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in