Citat:
Ursprungligen postat av
snooper123
Vilken sjuk jävel. Vad var det för droger han gick på?
Ett flertal, verkar det som. Även den mördade hade missbruksproblematik om jag läser FUP rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
snooper123
Hur har han fått de skadorna?
Han har ändrat sin story, men polisen tycker ingen av versionerna verkar trolig. Ungefär tusen av sidorna i FUP (lätt överdrift) består av en intervju med diverse gasindustrimuppar som ska gissa sig fram till om skadorna kan ha uppstått på det sättet (ingen av gasmupparna har förstås medicinsk kompetens). Helt otroligt pinsamt att detta skräp tagits med.
Jag kan inte se att polisen har en egen teori att komma med men "avfyrning av vapen nära ansikte" ligger väl nära till hands, han hade skador på hornhinnan också.
Citat:
Ursprungligen postat av
agoggoge
Nu reagerar jag emot det som står i rubriken här att "Ex-pojkvän" är gripen. Minns bara någon enstaka artikel med intervju med mordoffrets familj.
Marua bodde inneboende hos den kvinna som anmälde henne försvunnen. Relationen med "Ex-pojkvännen" (FW) var så pass kort som tre veckor! Ska man då alls benämna honom som "Ex"?
Man använder inte uttryck som "tillfälligt ligg" inom rättsväsendet (eller ens i media). Tre veckor = pojkvän. Ett ONS benämns som "kortare relation" eller liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Treestripes
Tänk på en sak med.
Personerna var väldigt unga, vissa 15 år gamla. Och kommer undan med ett mord med runt 5 Pers inblandade och ingen säger något... Ingen bryter ihop i häkte eller efter alla år. Inte ett enda ord läckt genom prat med vänner eller föräldrar , på fylla osv. Sägs att hon blev bort gift i libanon sen flydde tillbaka till Sverige och bodde på något kvinno hem eller något liknande med skydd. Sen kapas huvudet av några 15 åringar som inte läcker ett ljud fast dom var flera st som ska vara inblandade. Kanske ska titta åt mer än ett håll. Skulle vara konstigt om man inte hittar spår av pojkvän på en flickvän och kopplingar. Inget fällande, 15 åringar, styckad kropp av barn osv. Låter det inte lite konstigt? Jag är nära nära vän och uppväxt med alla och tyckte detta var galet när det hände, visst vi gjorde mycket skit men när jag hörde att det var styckning så nej det kan inte va dom.
Alla verkar ju ha varit bäng hela tiden, och dessutom småkriminella -- både Filip och andra i hans närvaro åkte ju dit för väpnade rån t.ex., bl.a. med det misstänkta skadeskjutningsvapnet -- så vanan att hålla tyst är nog ingrodd sedan länge. Dock har ju detta seglat upp igen i och med att man hittat resten av kroppen och några då INTE längre hållit tyst.
Dessutom framstår ju Filip som minst sagt obalanserad så det finns nog en viss rädsla med i bilden också.