2023-07-21, 21:12
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Du missar att de aldrig skriver att det ska föreställa ett barns.

Läser man längre ner ser man också att dumpen gör skillnad genom att minderåriga slängs ur grupper i rädsla för att de ska bli uthängda

Vad spelar det för roll menar du, avsikten är densamma och av loggarna att döma är de fruktansvärt påstridiga de här två. Dessutom är det ett utvalt urval de delar med sig utav, att bedöma helheten utifrån vad de visar är att klassa som i bästa fall skevt.

Hade aftonbladets chatt fortfarande existerat hade de nog trivts som gäddor i vattnet, är HBTQ kanalerna det nya eller varför framstår det som de mest hänger där?
Citera
2023-07-21, 21:18
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trepidation
Vad spelar det för roll menar du, avsikten är densamma och av loggarna att döma är de fruktansvärt påstridiga de här två. Dessutom är det ett utvalt urval de delar med sig utav, att bedöma helheten utifrån vad de visar är att klassa som i bästa fall skevt.

Hade aftonbladets chatt fortfarande existerat hade de nog trivts som gäddor i vattnet, är HBTQ kanalerna det nya eller varför framstår det som de mest hänger där?

De är inte bara de två som är fiskare utan de har flera medhjälpare över hela landet. Säkert hundratals. Ingen gädda ska känna sig säker längre.

Om de klassas som skevt och du inte tycker det tydligt framgår att en vuxen är beredd att möta ett barn att förgripa sig på så är det tråkigt att höra. Jag hoppas att det inte är lika otydligt i alla deras loggar för jag kan urskilja flera gånger "barnen" skrivit ålder och gäddan inte sagt hejdå.

Har inte hört någon annan nämna HBTQ förutom dig.
Citera
2023-07-21, 21:19
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad som är värst. Dick picks till barn eller armveckpicks till gäddor (sarkasm).

Egentligen en bra lösning. De tar också naken bilder online när de ska låtsas vara föräldrar som bjuder ut sina barn. Trodde armvecket användes i ett sånt sammanhang.
Det som är intressant är om båda fallen är att betrakta som brott.
Citera
2023-07-21, 21:23
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
De är inte bara de två som är fiskare utan de har flera medhjälpare över hela landet. Säkert hundratals. Ingen gädda ska känna sig säker längre.

Om de klassas som skevt och du inte tycker det tydligt framgår att en vuxen är beredd att möta ett barn att förgripa sig på så är det tråkigt att höra. Jag hoppas att det inte är lika otydligt i alla deras loggar för jag kan urskilja flera gånger "barnen" skrivit ålder och gäddan inte sagt hejdå.

Har inte hört någon annan nämna HBTQ förutom dig.

Om det inte framgick så skall jag förtydliga för dig, det som är skevt är att de är väldigt noggranna med vad de väljer att publicera och visa allmänheten. Att skapa sig en helhetsbild utav deras arbete enbart utifrån vad de väljer att visa är omöjligt, frågan handlar således inte enbart om vad "gäddorna" gör eller vill göra.

Märkligt, för jag vill minnas att jag sett mycket om QX och liknande platser..
Citera
2023-07-21, 21:33
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Om det inte framgick så skall jag förtydliga för dig, det som är skevt är att de är väldigt noggranna med vad de väljer att publicera och visa allmänheten. Att skapa sig en helhetsbild utav deras arbete enbart utifrån vad de väljer att visa är omöjligt, frågan handlar således inte enbart om vad "gäddorna" gör eller vill göra.

Du får minnas vad du vill. Det är inget jag har läst på ett tag.

Jag förstår att de är noggranna och de skriver väldigt också att de har valt att inte publicera visst innehåll när det sker i samband med en polisutredning. Tycker inte det finna många gäddor där det inte framgår att de vill stämma träff med ett barn eller i vissa fall en mamma och hennes barn. Sen kan de inte publicera allt då det ibland bifogas bilder eller filmer på barnövergrepp i konversationerna.

Att du vill ha mer konsekvent skrivande från deras sida är konstruktiv kritik till dem. De kanske kan skriva mer tydligt hur kontakt etablerades osv. Men jag tror hur mycket de än skriver och hur mycket de än visar blir ingen nöjd. Kritiken är att de publicerar för mycket, för lite. De blir anklagade för att ljuga och manipulera loggar, undanhålla information och massor med annat som är svårbevisat. Då förstår jag att de hellre kör sitt race på gott och ont och de som inte gillar dem behöver inte gilla dem.
Citera
2023-07-21, 21:49
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Det är som vi diskuterade igår att internet är väldigt lättillgänglit för barn. Dunpen kan inte förväntas ta på sig ett föräldraansvar på samma sätt som om barnen skulle läsa aftonbladet. Då är det ändå bättre att du tidigt utbildas i farorna på internet trots att ansvaret inte ligger på barnen. De är de vuxna som ska sluta ta kontakt med barn.

Tror inte heller det är bra att de barnen som läser ska behöva se alla opixlade "Dick picks". Tänker mest på om de tidigare fått såna skickade eller blivit groomade kan det återvända ett trauma. Däremot finns det stöd för barn att få genom dem. Så på så vis tar de ett stort ansvar med alla swishdonationer (men det är säker flera här som vägrar tro att dumpen vill något gott. Efter sig själv dömer man andra).

Jag tror att de som hängs ut behandlas av samhället på samma sätt som dömda sexualförbrytare. Flera har däremot fått hjälp med skyddat boende som är vanligt när det gäller brott mot barn. Men omgivningens reaktioner är heller inget dumpen kan förväntas påverka. Samma reaktion hade det blivit om personen dömdes för ett verkligt brott och identiteten läckte ut (vilket den ofta gör då det finns ett samhällsintresse).

Det är fult av Dumpen att leda trafik från tiktok till hemsidan för att barn ska hitta dit. Bilderna kunde dessutom åtminstone vara blurrade.
Citera
2023-07-21, 21:50
Medlem
Citat:

Kräver du detsamma av övrig media? Om du har saker som visar på att de döljer viktiga delar av chattar så fram med det då, annars håll käften.
Citera
2023-07-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Att någon är dömd för sexbrott säger inte särskilt mycket om personen. Jag betraktar sexbrottsanklagelser ungefär som cancer. Vem som helst kan drabbas när som helst, men det går att minska risken för att drabbas. Problembarn och problemkvinnor hittar på väldigt mycket, och motsvarigheten till att sluta röka är att inte umgås med dessa.
Jag skulle vilja säga att det säger jävligt mycket om personen.
Citera
2023-07-21, 21:54
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Kräver du detsamma av övrig media? Om du har saker som visar på att de döljer viktiga delar av chattar så fram med det då, annars håll käften.

Nu sysslar inte övrig media med det dumpen gör, dessutom håller de sig till de pressetiska reglerna. Något dumpen sagt sig avstå från, en markant skillnad säg? Men om du nu inte klarar diskutera som en rationell människa så lär jag inte komma längre med dig.
Citera
2023-07-21, 21:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det är fult av Dumpen att leda trafik från tiktok till hemsidan för att barn ska hitta dit. Bilderna kunde dessutom åtminstone vara blurrade.

Instämmer! Har inge problem med att de leder om till hemsidan. Men då borde man hamna på en säker sida som riktar sig till barn. De varnat iaf för obehagliga videos eller bilder och gömmer alla loggar bakom en spoiler. Jäkligt svårt att bygga upp en hemsida från grunden så vi får se hur den utvecklas. Rom byggdes inte på en dag.
Citera
2023-07-21, 22:01
Medlem
Citat:
Nu sysslar inte övrig media med det dumpen gör, dessutom håller de sig till de pressetiska reglerna. Något dumpen sagt sig avstå från, en markant skillnad säg? Men om du nu inte klarar diskutera som en rationell människa så lär jag inte komma längre med dig.
Jo då, de gör de och nej det gör de inte. Några exempel.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RGaApr/martin-schori-aftonbladet-klandrades-av-medieombudsmannen-tre-ganger-forra-aret
https://www.journalisten.se/nyheter/dubbelfallning-av-samnytt-publiceringar-av-namn
https://www.journalisten.se/nyheter/aftonbladet-brot-grovt-mot-god-publicistisk-sed
https://motvindsverige.org/vansterorienterade-dagens-etc-kartlagger-asikter-hos-enskilda-medlemmar/
https://medieombudsmannen.se/beslut/tidningen-allas-klandras-for-att-grovt-ha-brutit-mot-god-publicistisk-sed/
Citera
2023-07-21, 22:11
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jo då, de gör de och nej det gör de inte. Några exempel.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RGaApr/martin-schori-aftonbladet-klandrades-av-medieombudsmannen-tre-ganger-forra-aret
https://www.journalisten.se/nyheter/dubbelfallning-av-samnytt-publiceringar-av-namn
https://www.journalisten.se/nyheter/aftonbladet-brot-grovt-mot-god-publicistisk-sed
https://motvindsverige.org/vansterorienterade-dagens-etc-kartlagger-asikter-hos-enskilda-medlemmar/
https://medieombudsmannen.se/beslut/tidningen-allas-klandras-for-att-grovt-ha-brutit-mot-god-publicistisk-sed/

Inget av de exempel du listar visar på att någon media utgett sig för att vara barn, med bilder (äkta eller ej) avsedda att vilseleda och ragga upp det som så populärt nu kallas "gäddor".

Att nyhetsmedia blivit fällda har hänt, det är ingen nyhet i sig. Men de sysslar fortfarande inte med det dumpen gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in