Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Du saknar förmåga att svara på det jag skrev.
Ryssland har sedan flera månader helt tappat momentum. Ryssland är reducerade till att reagera på ukrainska initiativ.
Rysslands svar är minering, nedgrävning, håglösa terrorattacker på ukrainsk civilbefolkning och tomma hot.
Självklart förlorar Ukraina soldater, Ryssland har ju invaderat. Märk väl: Ryssland förlorar också soldater. Ryssland har även fått det svårare att utbilda nya soldater. Den förmågan hjälper väst Ukraina med.
Du får utveckla vad jag inte svarade på.
Jag har under hela den tid kriget pågått försökt få så neutral och faktabaserad info om detta.
Det har inte varit lätt. När det t.o.m är på det viset att en del bevisad fakta på Google "helt plötsligt" är borta, vilka jag tidigare, innan Ryssland gick till anfall kunde hitta.
Jag är av den sorten att jag tror på sanningen och vad som är verifierad sanning i den mån det går.
Och vilket jag än en gång understryker, är jag absolut ingen vän av Ryssland och deras i mångt och mycket märkliga politik något jag eftersträvar.
Problemet idag är att politiken i mångt och mycket blivit ett finansiellt spel och egna intressen.
I stället för att tänka långsiktigt och få till en lösning som på bästa sätt gynnar båda parter, för man propagandakrig för egen vinning.
Jag önskar jag kunde se ljust på framtiden med denna politik, men jag blir rätt luttrad.
Förloraren är som oftast tredje part, i det här fallet befolkningen.
Det är en stor förlust att inte Ryssland och Ukraina förstod konsekvenserna bättre, utan lät det gå så långt.
Ser man till vilka politiker både Ryssland och Ukraina haft bara sedan 2014 är det egentligen inte så överraskande att det ser ut som det gör idag.
Det jag vänder mig emot är att det i kölvattnet av all propaganda är att det blivit snudd på omöjligt att rikta kritik mot regimen i Ukraina.
Har man läst om den regimen om all korruption, mutor och terror de ställt till med samtidigt som de vid varje val lovat bättring till folket inser man att även de har ett gäng lik i garderoben..
Man blir bara frustrerad när man inser att detta verkar helt sopas under mattan i den kopiösa propaganda för Ukraina.