Citat:
Ursprungligen postat av
dearchicago
Jag har hela tiden resonerat som så att om vi separerar och inte jobbar på relationen så kommer vi glida ifrån varandra. Det känns ganska naturligt. Jag har svårt för det här med att om det är meningen att vi ska vara ihop så kommer vi hitta tillbaka. Jag tror mer på att om har en partner som man i grunden tycker är en bra människa och delar mycket med så är det värt mycket och något som man bör vårda. Men sen är vi olika i mycket och har haft en tendens att ta varandra för givet och istället hamna i tjafs
Jag tror att du är en bra/välvillig person i grunden. Dock att du är hämmad av en massa saker just i det nuläge du befinner dig i. Du lever i en bubbla och ser inte klart… tyvärr. Det är därför jag tipsar om just ”clean break”.
Läs gärna inlägg nummer 79. Jag håller med den skribenten fullt ut. Även om jag som person kanske uttrycker mig lite mer diplomatiskt än vad den skribenten gör.
Jag tror du är fast i en drömbild av det gamla. Det är en oerhört stor (och ibland mkt destruktiv) kraft, hos oss människor, nostalgi. Vårt minne suddar ut det dåliga, osv, som en slags försvarsmekanism, ofta.
Jag kan bäst bara säga att du lever i en dimma, ungefär. Du behöver tid, egentid, distans, vara själv, i lång tid, för att bryta ditt nuvarande destruktiva förhållande. Att kunna se klart och nyktert på det, helt enkelt.
Oavsett vad du gör, önskar jag lycka till. Stanna i dödsryckningarna av relationen, eller skapa ett helt nytt liv.
Det kan aldrig bli bra igen, efter att ni båda haft flera andra sexuella förbindelser, samt även haft det dåligt innan det. Det är en Sisyfos-uppförsbacke jag aldrig skulle önska min värsta fiende…
Har själv försökt ”laga” efter dylika händelser och det blev ett långt helvete av misstänksamhet, svartsjuka, lidande.
Lycka till. Live your best life! 🌸