2023-07-21, 09:05
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dearchicago
Hon verkar genuint ångerfull och gråter. Min fru är inte skräp. Hon är underbar på många sätt men vi är liksom väldigt olika som personer. Nu har vi en vecka på Gotland ihop som började väldigt bra, tills hon började läsa mina sms och upptäckte att jag varit med fler än jag berättat om. Hon säger att det var vår minsta som bara råkade få fram smsen på min mobil när han kollade youtube. Innan dess hade vi några riktigt fina dagar. Nu är hon bara ledsen och gråter och rädd att förlora mig helt

Jag kan inte få in i huvudet hur någon kan läsa ens SMS? Hur går det ens till? Skulle inte komma på idén att rota i min tjejs grejer och samma gäller henne. Om man inte litar på varandra, hur i Thailand ska man då kunna ha ett sunt förhållande?
Citera
2023-07-21, 09:07
Medlem
Citat:
Jag och min fru separerade i april efter 14 år tillsammans. Det var hennes initiativ även om vi gemensamt kände att vår situation inte var hållbar. Vi gick länge i parterapi men inget verkade hjälpa. Jag ville inte separera även om jag också tyckte det var jobbigt att ha det som vi hade hade det med vardagens alla bekymmer och tjafs.

Vi sa i parterapin att vi skulle hålla sommaren öppen och att inga regler gäller gällande att träffa andra men att vi inte skulle berätta för varandra så länge man inte träffade någon som det kändes seriöst med.

Ett par veckor efter separationen så kommer min fru till mig och berättar att hon skaffat dejtingapp och skämtar om hur många likes hon fått. Detta triggar ju mig och jag skaffar då också dejtingapp. Innan hade jag ingen tanke på det utan tänkte mer bara vara själv hela sommaren och se vad som händer. Efter det blev det en del svartsjuka mellan oss.

Hon har några one night stands som hon berättar om för mig efter att hon fått reda på att jag också varit med en annan. Detta gör mig jättesvartsjuk och arg eftersom vi sagt att vi inte ska berätta. Hon ställde mig mot väggen ang mitt dejtande och efter att jag erkänt att jag varit med en annan så kastar hon sina ONS i ansiktet på mig.

Vi försöker gå vidare och sågs några gånger efter det för att ha sex. Det finns fortfarande en attraktion mellan oss och jag älskar henne ändå. Vi har inget samtal om att vi ska vara exklusiva utan jag fortsätter att träffa andra eftersom jag velat känna efter hur allt känns och vad jag vill. Hon får reda på att jag legat med flera och även att jag fått lite känslor för en person som jag träffat utanför apparna.

Detta triggar henne och nu ångrar min fru hela separationen och säger att det var hennes största misstag. Medan jag velar ang denna nya tjej jag träffat. Dom är rätt olika och den nya är mer som mig.

Jag är väldigt ambivalent kring allt. Jag älskar min fru och attraktionen finns kvar. Men jag vill inte gå tillbaka till så som vi hade det med alla tjafs. Den nya tjejen som jag träffat bor i en annan stad och jag vet inte om det ens är möjligt att få till något långvarigt där. Och jag tänker att en förälskelse lägger sig snabbt medan det jag och min fru har är så mycket mer. Så nu är det jag som velar.

Är det någon som kan ge råd? Någon som separerat och sen gått tillbaka och fått det att funka? Eller är allt detta bara vår relations dödsryckningar?

Din ex-fru är rena skräpet till kvinna.

Kvinnor som kastar ONS på dig eller annat i försök att såra dig är rena skräpet och skall undvikas.

Hon kommer fortsätta försöka såra dig varje gång hon själv känner sig sårad oavsett vems fel det är.

Innan du dumpar henne fullt ut så brännmärk henne i pannan så vi andra vet att det är rena skräpet till kvinna och människa.
När de väl ser vad som händer efter deras destruktiva beteende ångra de sig alltid.
De saknar intelligensen för att förutse detta.

Ta den nya som är mer som dig. Simple as that!
Citera
2023-07-21, 09:10
Moderator
Maviels avatar
Barn och familj --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2023-07-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det kanske var lite hämnd inblandat där? En person som ofta är missnöjd som din fru verkar vara fast man tar ansvar kommer nog inte ändra sig. Om du nu tar/tog stort ansvar hemma? Har du flyttat ut och har ni barn varannan vecka?

Jo lite hämnd från mitt håll kanske. Jag var den som inte ville separera och det var hon som först började med dejtingapp. Jag ville att hon verkligen skulle ångra sig och det gör hon nu.

Vi bor isär. Vi gjorde slut runt årsskiftet och sen tog det ett tag innan hon kunde flytta in i sin nya lägenhet, så vi har bott isär sedan april. Vi har barnen halva tiden var.

Vårt förhållande var nog ganska stereotypt på så sätt att vi båda tog ansvar för vardagliga saker. Jag handlade, lagade mat och diskade. Hon plockade och dammsög. Turades om att hämta och lämna barnen. Sen var det mycket att hon kände sig som en projektledare för allt det andra som skavde, typ att hon hade bättre koll på när det behövs nya kläder, jackor etc eller vilka aktiviteter som sker i skolan etc. Jag tog med barnen till fotbollsträning eller ridskola etc och andra sådana saker. Min fru kände hela tiden att hon fick dra det tyngre lasset och att jag inte tog samma ansvar. Att jag inte lyssnade på henne eller visade sympati på det sättet hon önskade. Detta ihop med att min mamma är en gränslös alkis som ibland kom på besök och där min fru ansåg att jag var medberoende är grunden till separationen. Nu känner min fru att hon nog var väl hård mot mig kring allt det vardagliga och att hon kan släppa mycket av det missnöjet.
Citera
2023-07-21, 09:14
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Jag och min fru separerade i april efter 14 år tillsammans. Det var hennes initiativ även om vi gemensamt kände att vår situation inte var hållbar. Vi gick länge i parterapi men inget verkade hjälpa. Jag ville inte separera även om jag också tyckte det var jobbigt att ha det som vi hade hade det med vardagens alla bekymmer och tjafs.

Vi sa i parterapin att vi skulle hålla sommaren öppen och att inga regler gäller gällande att träffa andra men att vi inte skulle berätta för varandra så länge man inte träffade någon som det kändes seriöst med.

Ett par veckor efter separationen så kommer min fru till mig och berättar att hon skaffat dejtingapp och skämtar om hur många likes hon fått. Detta triggar ju mig och jag skaffar då också dejtingapp. Innan hade jag ingen tanke på det utan tänkte mer bara vara själv hela sommaren och se vad som händer. Efter det blev det en del svartsjuka mellan oss.

Hon har några one night stands som hon berättar om för mig efter att hon fått reda på att jag också varit med en annan. Detta gör mig jättesvartsjuk och arg eftersom vi sagt att vi inte ska berätta. Hon ställde mig mot väggen ang mitt dejtande och efter att jag erkänt att jag varit med en annan så kastar hon sina ONS i ansiktet på mig.

Vi försöker gå vidare och sågs några gånger efter det för att ha sex. Det finns fortfarande en attraktion mellan oss och jag älskar henne ändå. Vi har inget samtal om att vi ska vara exklusiva utan jag fortsätter att träffa andra eftersom jag velat känna efter hur allt känns och vad jag vill. Hon får reda på att jag legat med flera och även att jag fått lite känslor för en person som jag träffat utanför apparna.

Detta triggar henne och nu ångrar min fru hela separationen och säger att det var hennes största misstag. Medan jag velar ang denna nya tjej jag träffat. Dom är rätt olika och den nya är mer som mig.

Jag är väldigt ambivalent kring allt. Jag älskar min fru och attraktionen finns kvar. Men jag vill inte gå tillbaka till så som vi hade det med alla tjafs. Den nya tjejen som jag träffat bor i en annan stad och jag vet inte om det ens är möjligt att få till något långvarigt där. Och jag tänker att en förälskelse lägger sig snabbt medan det jag och min fru har är så mycket mer. Så nu är det jag som velar.

Är det någon som kan ge råd? Någon som separerat och sen gått tillbaka och fått det att funka? Eller är allt detta bara vår relations dödsryckningar?

Att gå tillbaks kan vara det absolut bästa någonsin för många par, men det förutsätter att man menar allvar, och tar lärdom, samt vet vad man vill.

Inget av det gör ni tyvärr.

Inte bara bryter ni överenskommelser, ni bryter dom dessutom av helt fel skäl, dvs att använda dom som vapen att slå den andre i ansiktet med.
Jan behöver inte ens utveckla ”mena allvar” och ”vet vad man vill”

Glöm detta med andra ord.
Ni är känslomässigt omogna.
Senast redigerad av scoremax 2023-07-21 kl. 09:20.
Citera
2023-07-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Jag kan inte få in i huvudet hur någon kan läsa ens SMS? Hur går det ens till? Skulle inte komma på idén att rota i min tjejs grejer och samma gäller henne. Om man inte litar på varandra, hur i Thailand ska man då kunna ha ett sunt förhållande?

Jag tycker också det är ett väldigt övertramp och att hon lite får skylla sig själv att hon fått info hon inte vill ha. Men samtidigt förstår jag att hon känt som hon gjort. Det började med att hon fick upp några bilder på dejter jag haft och blev sur. Sen så säger hon att vår yngsta råkat få fram smsen via datorn och att hon då inte kunde motstå att läsa. Allt är synkat mellan min mobil och dator och jag tänkte ju dumt nog inte på det trots att jag raderat allt på mobilen så låg det kvar på datorn
Citera
2023-07-21, 09:32
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Orsakerna till att vi separerade är flera. Ingen enskild grej så utan många små. Framförallt har det handlat om min mamma som är alkis och där min fru tycker att jag varit för medberoende. Jag har på sätt och vis tagit avstånd till mamma även om vi har kontakt, men har sagt att jag inte orkar träffa henne ihop med barnen pga hennes missbruk. Detta var en en viktig grej för min fru. Sen är det vardagens alla tjafs om vems tur det är att göra vad och vem som bidrar mest etc som till slut blev för mycket. Hon säger att hon kan släppa mycket av det nu och känner att hon varit onödigt hård kring allt.
Det är ofta smågrejer som förstör ett längre förhållande. Istället för att hitta en lösning på de små saker man stör sig på så gör man slut. I efterhand ångrar man sig för att man då inser att det egentligen bara var skitsaker det handlade om, men då är det försent.

Jag håller inte med de i tråden som säger att du ska lämna henne. Alla kan vi förbättra oss om vi bara lyssnar till den andras önskemål. Om du känner att du inte kan eller vill förändra vissa sidor hos dig som hon är mindre nöjd med, ja då har du svaret där. Då lämnar du henne.

Är det någon man verkligen älskar så måste man ju kunna inse sina egna brister och hur det påverkar den andra. Har man då inte viljan att ändra på det så finns det ju inte mycket att göra åt situationen.

Ni verkar ändå ha haft något fint under hela ert liv tillsammans, jag får den känslan i hur du beskriver både henne och erat förhållande. Är det värt att förlora för att man har stört sig en längre tid på småsaker?

Du älskar henne fortfarande och du säger att du också tänder på henne. Jag tycker att du har ett högt värde på henne och det ni har byggt upp tillsammans, det väger tyngre än de småsaker ni låtit komma emellan.

Jag tycker inte du ska dumpa henne. Du har ju redan nämnt lite tankar på att göra ett nytt försök, börja dejta varann och se om ni kan hitta tillbaks igen. Ge det en chans och passa då på att gå igenom alla saker ni vill förändra hos varandra vid första dejten, så att ni har vädrat det tidigt. Sedan kan ni börja fokusera på att dejta varann på riktigt igen.

Det är ju värt en chans i alla fall istället för att bara kasta bort på direkten. Finns inget värre än att i efterhand inse sitt misstag och att man kanske var för bekväm i sitt beslut och inte gjorde ett försök att få det att funka.
Citera
2023-07-21, 09:46
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ok boomer

Cuckold!
Citera
2023-07-21, 09:50
Medlem
LKKINGENs avatar
Du beskriver det jättebra själv, dödsryckningar.
Gör dock inte missen att gänga dig igen.
Du behöver tid, några år, att hämta hem dig själv igen.
Du har ingen aning vem du är utan din äkta hälft, efter 14 år med någon annan är livet bara en enda stor kompromiss.

Separera även om det är jobbigt för ni kommer aldrig ha förtroende för varandra igen.
Jag lovar du kommer att komma ut i ljuset igen men allting kommer vara skitjobbigt tills dess, lite som abstinens.
Du har bara detta livet en gång, försök göra det lite roligare.
Glöm dock inte att ett liv betyder 2samhet och att de flesta du kommer träffa antagligen knullat runt ett tag och det finns en stor risk att du bara är en i en lång rad.
Så ta det lugnt och sätt dig själv i först.
Citera
2023-07-21, 09:53
Medlem
Inget av det du precis har beskrivit låter särskilt hälsosamt i en relation. Om ni hade problem sedan tidigare, hur tror du att det kommer vara efter att ni båda fått ligga runt? Hon dessutom mer än dig. Klarar du verkligen av det?
Citera
2023-07-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Inget av det du precis har beskrivit låter särskilt hälsosamt i en relation. Om ni hade problem sedan tidigare, hur tror du att det kommer vara efter att ni båda fått ligga runt? Hon dessutom mer än dig. Klarar du verkligen av det?

Jag är den som legat runt mest om det nu är det viktiga. Allt det känner jag att jag kan komma över. Mer att det så klart skadar tilltron på sätt och vis
Citera
2023-07-21, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Tycker att du ska släppa tanken på att välja mellan de två tjejerna och istället tänka att du ska välja dig själv.
Din exfru kommer du inte få det bättre med. Ni kommer snabbt komma tillbaka till vardagstjafset och sen kommer ni även börja bråka om alla ligg ni haft under den här tiden. Ni kommer inte kunna släppa det. Kommer bli värre än innan alltså.

Den nya tjejen kan du ju prova men du ska inte ha inställningen att om det skiter sig med henne så ska du ångra uppbrottet med exet. Då ska du ägna dig åt dig själv ett tag eller leta vidare.
Kontakta INTE exet när/om det skiter sig med den nya.
Exakt så👍👍👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in