2023-07-20, 22:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
"Dagen efter läste han om mordet i tidningarna och tyckte se sig själv avbildad som mördaren. Polisens efterlysning i tidningen stämde till stora delar överens med hur han själv var klädd på kvällen; keps, stålbågade glasögon, en och åttio lång, trekvartslång jacka".

Det som behöver förklaras för publiken är vad SE hade på sig. Mördarens signalement kan de redan.

Nej, det som räknas upp är det från artikeln som stämmer överens med SE.

Du vet det att han ansåg sig förväxlad, som du vägrade tro på häromåret.

Ända till dess att jag citerade det han sa i en artikel: "Jag blev förväxlad med mördaren".
Citera
2023-07-20, 22:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, 80% behöver en ny story att underhållas av. The Show Must Go On!

Men så småningom blir det förstås en Skandiamannen-revival.

Då är väl vi ett gammalt OG-gäng som vet bäst, som fäktar mot diverse uppstudsiga ungdomar.

Om det inte redan är så att vi slår oss för bröstet beträffande saker som andra upptäckte för 20 år sen.

Borde man inte då ringa GWs förlag och försöka stoppa GWs nya bok? Den verkar nästan lite "SE-kritisk" om man läser titeln.

Kanske något för dig och dina hejdukar i OG?
Citera
2023-07-20, 22:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja, 80% behöver en ny story att underhållas av. The Show Must Go On!

Men så småningom blir det förstås en Skandiamannen-revival.

Då är väl vi ett gammalt OG-gäng som vet bäst, som fäktar mot diverse uppstudsiga ungdomar.

Om det inte redan är så att vi slår oss för bröstet beträffande saker som andra upptäckte för 20 år sen.

Snarare är det väl så enkelt att teorin var för svag. Något KP inte verkade förstå förrän han börjat berätta för regeringen och andra, dvs strax innan pressträffen.

Inte roligt stå där upphausad och sen inte kunna leverera en enda ny detalj som pekade på SE:s skuld.

Det är lite av ett luftslott, det blir en spännande lösning för någon oinsatt, men den bygger enbart på ren spekulation.

80% är en hög siffra. Han lyckades alltså inte ens intala de oinsatta att SE är skyldig.
Citera
2023-07-20, 22:49
Medlem
Hatade Skandiamannen Olof Palme så mycket att han ville döda honom eller föredrog att han att försöka rösta bort politiker han inte gillade.

Visste han att Olof Palme inte hade någon livvakt med sig?
Hur gjorde han för att få undan sin revolver så snabbt?
Hade han lånat revolvern från sin vän vapensamlaren?
Citera
2023-07-20, 22:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej, det som räknas upp är det från artikeln som stämmer överens med SE.

Du vet det att han ansåg sig förväxlad, som du vägrade tro på häromåret.

Ända till dess att jag citerade det han sa i en artikel: "Jag blev förväxlad med mördaren".

Att de räknar saker som stämmer på SE är din gissning, inget annat. Syftningen är öppen. Betoningen tyder på att man avser SE:s klädsel och inte efterlysningen.

Så nu kan du inte argumentera sakligt? Det jag hävdade var att han inte påstått han blev förväxlad med mördaren pga språngmarschen, och det kunde du aldrig bevisa.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-07-20 kl. 22:53.
Citera
2023-07-20, 22:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Snarare är det väl så enkelt att teorin var för svag. Något KP inte verkade förstå förrän han börjat berätta för regeringen och andra, dvs strax innan pressträffen.

Inte roligt stå där upphausad och sen inte kunna leverera en enda ny detalj som pekade på SE:s skuld.

Det är lite av ett luftslott, det blir en spännande lösning för någon oinsatt, men den bygger enbart på ren spekulation.

80% är en hög siffra. Han lyckades alltså inte ens intala de oinsatta att SE är skyldig.

20% tuggar väl alltid i sig vilka dumheter som helst om de får se en välgjord powerpointpresentation?

Paretoprincipen 80-20? Ingen blev alltså övertygad om SEs skuld som tänkte självständigt. Kanske de i Göteborg inte hörde så bra under pressträffen på grund av ljudet från alla champagnekorkar som poppades på Filter förlag under pressträffen?

Siffran borde kanske varit 85%?
Citera
2023-07-20, 22:55
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Så GM hade långt hår som var utfällt som en triangel ner mot axlarna? Var GM möjligen androgyn?

Eller var det en variant på en sån där hockeyfrilla. 1986 ringer och vill ha tillbaka sin frisyr-stil!

Dessvärre förekommer "långt hår" inte som någon uppgift i signalementet hos något annat vittne.

Däremot keps och krage ...

Det är ju lite ironiskt att du bytt avatar pga en pyramid du inte har förstått dig på. Hår var bara ett exempel JA gav för att förklara hur formen var. De andra exemplen var en kapuschong eller krage, som kan ge en liknande pyramidform som hår. Nu får vi väl anta att JA då antagligen ser en konstig krage eller kapuschong, då alla andra vittnen uppger att gm är korthårig. Alternativt kan det vara den korta halsen LP nämner, i kombination med en krage, som får JA att uppleva det så.

Du har ännu inte svarat på det här. https://ibb.co/SNRk98d Vilken av de pyramiderna tror du att JA menar?
Citera
2023-07-20, 22:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det är ju lite ironiskt att du bytt avatar pga en pyramid du inte har förstått dig på. Hår var bara ett exempel JA gav för att förklara hur formen var. De andra exemplen var en kapuschong eller krage, som kan ge en liknande pyramidform som hår. Nu får vi väl anta att JA då antagligen ser en konstig krage eller kapuschong, då alla andra vittnen uppger att gm är korthårig. Alternativt kan det vara den korta halsen LP nämner, i kombination med en krage, som får JA att uppleva det så.

Du har ännu inte svarat på det här. https://ibb.co/SNRk98d Vilken av de pyramiderna tror du att JA menar?

Nu har jag tittat på din bild och jag fattar inte riktigt hur du får till "klädgalgen" att passa in på det JA berättar om i sitt förhör.

Brukar det alltid finnas en stor keps på toppen av en pyramid som i din bild? Något verkar fel.

Edit: JA nämner inget om en jättelik gubbkeps på toppen av pyramiden i sitt förhör. Kan han ha sett fel? Vittnen som inte pekar ut SE som GM har oftast sett fel har jag lärt mig här i tråden.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-07-20 kl. 23:06.
Citera
2023-07-20, 23:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig

Han tror också att synliga kindknotor betyder stora kinder... När det nästintill innebär raka motsatsen...

Alla geometriska figurer leder till SE. Hur man nu kan hävda att rocken skapar en triangel så det stämmer på SE i en annan rock, men inte på andra män i okänd rock...
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-07-20 kl. 23:04.
Citera
2023-07-20, 23:05
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu har jag tittat på din bild och jag fattar inte riktigt hur du får till "klädgalgen" att passa in på det JA berättar om i sitt förhör.

Brukar det alltid finnas en stor keps på toppen av en pyramid som i din bild? Något verkar fel.

Det får inte jag heller. Den första bilden är pyramidformen jag tror att dalulven föreställer sig, den andra är var någonstans pyramidformen JA pratar om är på kroppen. Alltså ett snett streck ner från var sida huvudet ner till axlarna, likt hår.
Citera
2023-07-20, 23:08
Avslutad
Citat:
Han tror också att synliga kindknotor betyder stora kinder... När det nästintill betyder raka motsatsen...

Alla geometriska figurer leder till SE. Hur man nu kan hävda att rocken skapar en triangel så det stämmer på SE i en annan rock, men inte på andra män i okänd rock...

Och ni sitter i SE-tråden och ironiserar när det fanns 0% bevis mot CP och CA redan på 1980- och 1990-talen- skrattretande. De utreddes då och det kom fram noll bevis- noll! Fanns inget, finns bara i tomma huvuden numera kan säga. Finns CP och CA- trådar för er som inte förstått så mycket ännu. Där finns inget faktiskt i.o.f.s.
Citera
2023-07-20, 23:09
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Borde man inte då ringa GWs förlag och försöka stoppa GWs nya bok? Den verkar nästan lite "SE-kritisk" om man läser titeln.

Kanske något för dig och dina hejdukar i OG?

GW vill väl hämnas för att han "blev mörklagd" under konferensen 2020.

Det, om något var lite komiskt. Sedan dök Stocklassa upp utan att ha något vettigt att säga ...

Dessa förståsigpåare, alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in