2023-07-20, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Jag läser innantill: "Polisens efterlysning I TIDNINGEN stämde i stora delar överens med hur han själv var klädd på kvällen: Keps. stålbågade glasögon, en och åttio lång, trekvartslång jacka."

Det framgår alltså att det är de punkter hos SE som stämmer med polisens efterlysning som räknas upp av FR.

Artikeln "Polisen vill ha fler tips" i SvD, från den 2:a mars, räknar upp exakt dessa detaljer. Vet du någon artikel, i en tidning från den 1:a mars, där polisen gör en efterlysning med samma innehåll?

Nej, tänkte väl det.

Med mina examina var jag en rätt tung opponent inom akademien. Har dock jobbat sedan dess.

P.S. Don't Quit Your Day Job!

Ja- SE är med rätta skäligen misstänkt- med rätt signalement, nära mordplatsen när mordet skedde, motiv, vapenvana m.m.- alla dem som försökt honom i alibi nu i flera år har misslyckats.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2023-07-20 kl. 22:12.
Citera
2023-07-20, 22:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag läser innantill: "Polisens efterlysning I TIDNINGEN stämde i stora delar överens med hur han själv var klädd på kvällen: Keps. stålbågade glasögon, en och åttio lång, trekvartslång jacka."

Det framgår alltså att det är de punkter hos SE som stämmer med polisens efterlysning som räknas upp av FR.

Artikeln "Polisen vill ha fler tips" i SvD, från den 2:a mars, räknar upp exakt dessa detaljer. Vet du någon artikel, i en tidning från den 1:a mars, där polisen gör en efterlysning med samma innehåll?

Nej, tänkte väl det.

Med mina examina var jag en rätt tung opponent inom akademien. Har dock jobbat sedan dess.

P.S. Don't Quit Your Day Job!

Med andra ord listar FR vad SE har på sig, attributen behöver alltså inte komma från efterlysningen 2 mars, de kan komma från SE:s beskrivning av vad han har på sig. Så det behövs ingen artikel från 1 mars som listar det där.

Som sagt - utifrån meningsbyggnaden kan vi inte veta om det är efterlysningen eller SE:s klädsel som åsyftas i inslaget.

Eller så är det bara ett minnesfel där glasögon slunkit med fast det egentligen kom ut senare. Svårt minnas skillnader mellan lördag och söndag för 7 veckor sedan....

Vet du vad, jag nämnde högskolan enbart för att få dig skryta om "akademien". Så det kan gå.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-07-20 kl. 22:20.
Citera
2023-07-20, 22:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Ja- SE är med rätta skäligen misstänkt- med rätt signalement, nära mordplatsen när mordet skedde, motiv, vapenvana m.m.- alla dem som försökt honom i alibi nu i flera år har misslyckats.

Alla de som försökt hitta ett enda bevis för att SE är mördaren har misslyckats kapitalt. Det inkluderar alltså Krister Petersson och hans band av persona non grata-utredare (de som inte klarat av ett vanlig polisjobb längre och flyttats till Palmeutredningen).
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-07-20 kl. 22:20.
Citera
2023-07-20, 22:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Alla de som försökt hitta ett enda bevis för att SE är mördaren har misslyckats kapitalt. De inkluderar alltså Krister Petersson och hans band av persona non grata-utredare (de som inte klarat av ett vanlig polisjobb längre och flyttats till Palmeutredningen).

Käppkrille själv fick väl ingen direkt hyllning av JK heller för sitt utpekande av en namngiven död som proxyskyldig till MOP?
Citera
2023-07-20, 22:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Med andra ord listar FR vad SE har på sig, attributen behöver alltså inte komma från efterlysningen 2 mars, de kan komma från SE:s beskrivning av vad han har på sig. Så det behövs ingen artikel från 1 mars som listar det där.

Som sagt - utifrån meningsbyggnaden kan vi inte veta om det är efterlysningen eller SE:s klädsel som åsyftas i inslaget.

Eller så är det bara ett minnesfel där glasögon slunkit med fast det egentligen kom ut senare. Svårt minnas skillnader mellan lördag och söndag för 7 veckor sedan....

Vet du vad, jag nämnde enbart högskolan för att få dig skryta om "akademien". Patetiskt.

Förstår att det svider. Det var därför jag nappade, såklart.

Tvärtom framgår det klart och tydligt att det är just den efterlysningen som avses.

Sedan om det är redaktionens konstruktion eller Skandiamannens, är oklart.

Men det passar mycket väl in i hans sedvanliga modus operandi, som kollegor vittnar om.
Citera
2023-07-20, 22:22
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Käppkrille själv fick väl ingen direkt hyllning av JK heller för sitt utpekande av en namngiven död som proxyskyldig till MOP?

JK förstod konferensen lika illa som Klonis, är jag rädd.
Citera
2023-07-20, 22:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Förstår att det svider. Det var därför jag nappade, såklart.

Tvärtom framgår det klart och tydligt att det är just den efterlysningen som avses.

Sedan om det är redaktionens konstruktion eller Skandiamannens, är oklart.

Men det passar mycket väl in i hans sedvanliga modus operandi, som kollegor vittnar om.

Nej det framgår ju inte. För syftningen är öppen, listningen kan avse SE:s klädsel den dagen.

"Dagen efter läste han om mordet i tidningarna och tyckte se sig själv avbildad som mördaren. Polisens efterlysning i tidningen stämde till stora delar överens med hur han själv var klädd på kvällen; keps, stålbågade glasögon, en och åttio lång, trekvartslång jacka".

Jag ändrar mig, det lutar åt att det är SE's klädsel som listas.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-07-20 kl. 22:32.
Citera
2023-07-20, 22:29
Avslutad
Citat:
Alla de som försökt hitta ett enda bevis för att SE är mördaren har misslyckats kapitalt. Det inkluderar alltså Krister Petersson och hans band av persona non grata-utredare (de som inte klarat av ett vanlig polisjobb längre och flyttats till Palmeutredningen).

Ingen har hittat något bevis mot någon när det gäller Palmemordet- CA, CP eller någon annan. Men SE är skäligen misstänkt enligt hela Palmeutredningen med KP i spetsen- inte CA.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2023-07-20 kl. 22:35.
Citera
2023-07-20, 22:32
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Nej det framgår ju inte. För syftningen är öppen, listningen kan avse SE:s klädsel den dagen.

Nej, listningen avser de punkter i tidningsartikeln som stämde överens med SE.

"Polisens efterlysning I TIDNINGEN stämde i stora delar överens med hur han själv var klädd på kvällen: Keps. stålbågade glasögon, en och åttio lång, trekvartslång jacka."

*ljudet av en pollett*
Citera
2023-07-20, 22:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
JK förstod konferensen lika illa som Klonis, är jag rädd.

80% av de som svarade på en gallupundersökning i SEs husorgan SvD direkt efter pressträffen trodde inte heller att SE hade det minsta med mordet att göra.

Den siffran har mest troligen ökat markant idag när inget "nytt" kommer fram i "vuxensagan SE som GM" på över tre år.

Ingenting över huvud taget kom fram när arkiven öppnades förutom att GM-SE var maskerad och att en medhjälpare utklädd till SE spelade vittnet SE under själva mordförloppet. Visserligen en trovärdigare hypotes än en ensamagerande SE, men fortfarande helt osannolik.
Citera
2023-07-20, 22:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej, listningen avser de punkter i tidningsartikeln som stämde överens med SE.

"Polisens efterlysning I TIDNINGEN stämde i stora delar överens med hur han själv var klädd på kvällen: Keps. stålbågade glasögon, en och åttio lång, trekvartslång jacka."

*ljudet av en pollett*

"Dagen efter läste han om mordet i tidningarna och tyckte se sig själv avbildad som mördaren. Polisens efterlysning i tidningen stämde till stora delar överens med hur han själv var klädd på kvällen; keps, stålbågade glasögon, en och åttio lång, trekvartslång jacka".

Det som behöver förklaras för publiken är vad SE hade på sig. Mördarens signalement kan de redan.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-07-20 kl. 22:38.
Citera
2023-07-20, 22:37
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
80% av de som svarade på en gallupundersökning i SEs husorgan SvD trodde inte heller att SE hade det minsta med mordet att göra.

Den siffran har mest troligen ökat markant idag när inget "nytt" kommer fram i "vuxensagan SE som GM" på över tre år.

Ingenting över huvud taget kom fram när arkiven öppnades förutom att GM-SE var maskerad och att en medhjälpare utklädd till SE spelade vittnet SE under själva mordförloppet. Visserligen en trovärdigare hypotes än en ensamagerande SE, men fortfarande helt osannolik.

Ja, 80% behöver en ny story att underhållas av. The Show Must Go On!

Men så småningom blir det förstås en Skandiamannen-revival.

Då är väl vi ett gammalt OG-gäng som vet bäst, som fäktar mot diverse uppstudsiga ungdomar.

Om det inte redan är så att vi slår oss för bröstet beträffande saker som andra upptäckte för 20 år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in