Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Jag läser innantill: "Polisens efterlysning I TIDNINGEN stämde i stora delar överens med hur han själv var klädd på kvällen: Keps. stålbågade glasögon, en och åttio lång, trekvartslång jacka."
Det framgår alltså att det är de punkter hos SE som stämmer med polisens efterlysning som räknas upp av FR.
Artikeln "Polisen vill ha fler tips" i SvD, från den 2:a mars, räknar upp exakt dessa detaljer. Vet du någon artikel, i en tidning från den 1:a mars, där polisen gör en efterlysning med samma innehåll?
Nej, tänkte väl det.
Med mina examina var jag en rätt tung opponent inom akademien. Har dock jobbat sedan dess.
P.S. Don't Quit Your Day Job!
Med andra ord listar FR vad SE har på sig, attributen behöver alltså inte komma från efterlysningen 2 mars, de kan komma från SE:s beskrivning av vad han har på sig. Så det behövs ingen artikel från 1 mars som listar det där.
Som sagt - utifrån meningsbyggnaden kan vi inte veta om det är efterlysningen eller SE:s klädsel som åsyftas i inslaget.
Eller så är det bara ett minnesfel där glasögon slunkit med fast det egentligen kom ut senare. Svårt minnas skillnader mellan lördag och söndag för 7 veckor sedan....
Vet du vad, jag nämnde högskolan enbart för att få dig skryta om "akademien". Så det kan gå.