Citat:
Ursprungligen postat av
pointzero
Kan det vara så att mannen blev "trött" på familjen och iscensatt ett självmord och mord? Hur mår han? Kan han ha känt att familjen blev en belastning för honom och hans egna önskemål? Att det blev för mycket helt enkelt.
Det har gått många dagar och än så länge är han väl inte hos polisen så antar att han har någon typ av alibi än så länge.
Det har framkommit väldigt lite info om familjen i tråden. Varför levde dom ens så anonymt? Dom flesta finns med på nätet mer eller mindre.
Inga grannar här som kan berätta om familjen? Typ hur dom var? Om man kunde märka något specifikt på föräldrarna eller barnen, oftast märks det på någon om att dom mår dåligt när de väl gått så långt.
Men det är väl ingen som har skrivit att de levt "anonymt" egentligen? De hälsade på sina grannar, han var med barnen i lekparken, han med i skytteföreningen, hon arbetade. Vad mer måste man egentligen göra för att inte verka udda? Att inte ha sociala medier tycker jag enbart är strongt och jag vet flera som har tagit det steget. Om de nu hade haft anledning att "spela normala" så hade de nog haft socialaa medier. De kanske även hade det fast inte i sina egna namn (inte ovanligt alls). Vi vet inte alls om de inte har fb-konton och tex är med i en utvald grupp där (tex släkt och utvalda bara). De kanske helt enkelt inte ville delta i byumgänge lika mycket som en del andra. Jag ser inget fel öht med det. Deras riktigt nära vill såklart inte skriva om dem här på flashback- de kanske var/är RIKTIGA vänner.