2023-07-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Obduktionen klar och stärker polisens bild av att det är kvinnan som skjutit barnen och sedan sig själv. Bilen har undersökts idag.

Du får jättegärna länka för jag verkar inte hitta någonting som berör obduktion eller undersökning av bilen??
Citera
2023-07-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Du får jättegärna länka för jag verkar inte hitta någonting som berör obduktion eller undersökning av bilen??

Låst artikel från idag
https://www.vlt.se/2023-07-20/mordutredningen-fortsatter-bilen-undersoks

Dom vill inte bekräfta relationen mellan kvinnan och barnen med hänsyn till anhöriga. Vapenanalysen kan dröja trots prioritering. De tittar även på vad som lett fram till händelsen för motivbilden. Utredningen får ta tid då det är viktigt att utesluta varje möjlighet till alternativ gärningsman.
Senast redigerad av Inkentinken 2023-07-20 kl. 22:23.
Citera
2023-07-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det låter lite märkligt att tidigare på dagen anmäla barnen försvunna för att några timmar senare åka och öva skytte. Borde han inte varit och letat efter familjen istället
Jo de är ju många här i byn som funderar på det faktiskt...Känns jättekonstigt
Citera
2023-07-20, 22:23
Medlem
pointzeros avatar
Kan det vara så att mannen blev "trött" på familjen och iscensatt ett självmord och mord? Hur mår han? Kan han ha känt att familjen blev en belastning för honom och hans egna önskemål? Att det blev för mycket helt enkelt.

Det har gått många dagar och än så länge är han väl inte hos polisen så antar att han har någon typ av alibi än så länge.

Det har framkommit väldigt lite info om familjen i tråden. Varför levde dom ens så anonymt? Dom flesta finns med på nätet mer eller mindre.
Inga grannar här som kan berätta om familjen? Typ hur dom var? Om man kunde märka något specifikt på föräldrarna eller barnen, oftast märks det på någon om att dom mår dåligt när de väl gått så långt.
Citera
2023-07-20, 22:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL
Jo de är ju många här i byn som funderar på det faktiskt...Känns jättekonstigt

Sägs det något mer på byn? motiv, sjukdom, familjesituationen mm?
Citera
2023-07-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Låst artikel från idag
https://www.vlt.se/2023-07-20/mordutredningen-fortsatter-bilen-undersoks

Dom vill inte bekräfta relationen mellan kvinnan och barnen med hänsyn till anhöriga. Vapenanalysen kan dröja trots prioritering. De tittar även på vad som lett fram till händelsen för motivbilden. Utredningen får ta tid då det är viktigt att utesluta varje möjlighet till alternativ gärningsman.

Ok, tack.
Citera
2023-07-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Han är en rätt konstig typ. I byn sägs det att han hade en osund relation till sina katter, han satte på dom bland annat. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det påståendet men rent spontant känns han som en potentiell kattknullare, och lägger man upp en bild på en överkörd orm så är man uppenbarligen rätt pantad.
Men du Laddsteffe- din trovärdighet är noll efter allt skitsnack och dravel du hävt ur dig både i denna tråd och andra. Knulla en katt klarar inte en människa så lägg ner ditt eländiga dravel. Sen när bor du i den byn....
Citera
2023-07-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Kan det vara så att mannen blev "trött" på familjen och iscensatt ett självmord och mord? Hur mår han? Kan han ha känt att familjen blev en belastning för honom och hans egna önskemål? Att det blev för mycket helt enkelt.

Det har gått många dagar och än så länge är han väl inte hos polisen så antar att han har någon typ av alibi än så länge.

Det har framkommit väldigt lite info om familjen i tråden. Varför levde dom ens så anonymt? Dom flesta finns med på nätet mer eller mindre.
Inga grannar här som kan berätta om familjen? Typ hur dom var? Om man kunde märka något specifikt på föräldrarna eller barnen, oftast märks det på någon om att dom mår dåligt när de väl gått så långt.
Men det är väl ingen som har skrivit att de levt "anonymt" egentligen? De hälsade på sina grannar, han var med barnen i lekparken, han med i skytteföreningen, hon arbetade. Vad mer måste man egentligen göra för att inte verka udda? Att inte ha sociala medier tycker jag enbart är strongt och jag vet flera som har tagit det steget. Om de nu hade haft anledning att "spela normala" så hade de nog haft socialaa medier. De kanske även hade det fast inte i sina egna namn (inte ovanligt alls). Vi vet inte alls om de inte har fb-konton och tex är med i en utvald grupp där (tex släkt och utvalda bara). De kanske helt enkelt inte ville delta i byumgänge lika mycket som en del andra. Jag ser inget fel öht med det. Deras riktigt nära vill såklart inte skriva om dem här på flashback- de kanske var/är RIKTIGA vänner.
Citera
2023-07-20, 23:05
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Nu sägs det i tråden att barnen anmäldes försvunna redan 13.00.
Det är svårt att tro på den uppgiften. Isåfall var ju barnen anmälda försvunna långt innan J åker på träning.
Inte fan beter man sig så. Man är med och letar, annars blir man ju huvudmisstänkt.
Dessutom borde han sett att Glock var borta när han tog 22 till träningen.

Nä. Tvekan på den uppgiften
Nog för att vi inte vet hur J är som person, men om han åker och tränar när familjen är spårlöst borta sedan 5 timmar så är han så in i helvete trög att jag inte ens kan begripa hur det är möjligt. Därför tror jag att det är skitsnack att de anmäldes som försvunna vid 13-tiden, eller innan träningen öht för den delen.
Citera
2023-07-20, 23:11
Medlem
Så mycket fantasier i tråden.
Håll er till det som framkommit så är det väl bara motivet som saknas.

Huruvida maken anmäler dom försvunna kl 13 eller 19:30 är inte så intressant.

Om det är kl 13 så behöver det inte vara något lurt med det.
Säg att han gör slut på fm, hon blir förkrossad och rasande och det bråkas en hel del. Han kanske berättar att han träffat en ny och vill leva med henne istället.

Vid något tillfälle åker hon iväg i bilen tillsammans med barnen.
Finns det ingen misstanke hos maken att hon tänker göra något dumt så ser jag inget konstigt i att ge henne lite space, låta henne åka till sina föräldrar eller dyl.
Kanske inte ens är maken som gör anmälan eller så blir han uppmanad av någon att göra en.

Finns ingen misstanke hos maken så är det inte så märkligt att göra sina vanliga sysslor och inte bedriva något eget spaningsarbete. Hon har varit iväg med barnen själv hundratals gånger förut och om hon trycker bort hans samtal så är det inte så konstigt.

Exakt hur puffran kommit med i bilen är skitsamma, den är där.
Citera
2023-07-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Så mycket fantasier i tråden.
Håll er till det som framkommit så är det väl bara motivet som saknas.

Huruvida maken anmäler dom försvunna kl 13 eller 19:30 är inte så intressant.

Om det är kl 13 så behöver det inte vara något lurt med det.
Säg att han gör slut på fm, hon blir förkrossad och rasande och det bråkas en hel del. Han kanske berättar att han träffat en ny och vill leva med henne istället.

Vid något tillfälle åker hon iväg i bilen tillsammans med barnen.
Finns det ingen misstanke hos maken att hon tänker göra något dumt så ser jag inget konstigt i att ge henne lite space, låta henne åka till sina föräldrar eller dyl.
Kanske inte ens är maken som gör anmälan eller så blir han uppmanad av någon att göra en.

Finns ingen misstanke hos maken så är det inte så märkligt att göra sina vanliga sysslor och inte bedriva något eget spaningsarbete. Hon har varit iväg med barnen själv hundratals gånger förut och om hon trycker bort hans samtal så är det inte så konstigt.

Exakt hur puffran kommit med i bilen är skitsamma, den är där.
Bra och förnuftigt skrivet.
Citera
2023-07-20, 23:24
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiiii
Är det en bild på en överkörd/mosad orm?
Är inte det lite konstigt att lägga ut??

Och varför skulle det vara konstigt att lägga ut ett foto på en överkörd orm?
(Det har jag gjort mer än en gång senaste åren och jag är vare sig barnamördare eller pervers utan en helt normal människa som fotograferar väldigt mycket)!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in