Citat:
Ursprungligen postat av
BlueOyster
Så mycket fantasier i tråden.
Håll er till det som framkommit så är det väl bara motivet som saknas.
Huruvida maken anmäler dom försvunna kl 13 eller 19:30 är inte så intressant.
Om det är kl 13 så behöver det inte vara något lurt med det.
Säg att han gör slut på fm, hon blir förkrossad och rasande och det bråkas en hel del. Han kanske berättar att han träffat en ny och vill leva med henne istället.
Vid något tillfälle åker hon iväg i bilen tillsammans med barnen.
Finns det ingen misstanke hos maken att hon tänker göra något dumt så ser jag inget konstigt i att ge henne lite space, låta henne åka till sina föräldrar eller dyl.
Kanske inte ens är maken som gör anmälan eller så blir han uppmanad av någon att göra en.
Finns ingen misstanke hos maken så är det inte så märkligt att göra sina vanliga sysslor och inte bedriva något eget spaningsarbete. Hon har varit iväg med barnen själv hundratals gånger förut och om hon trycker bort hans samtal så är det inte så konstigt.
Exakt hur puffran kommit med i bilen är skitsamma, den är där.
Håller helt med om att det är vilda fantasier och spekulationer i tråden. Men det är nog svårt att undvika då både kunskaps- och intelligensnivå fluktuerar.
Du drar också förhastade slutsatser, men jag förstår din poäng i att tidsföljden kan vara helt naturlig.
Ni som tror att någon annan är inblandad än de tre döda bör ha i åtanke att ingen annan person är anhållen eller häktad. Vid det här läget hade det utan tvekan funnits det, om det hade funnits någon annan misstänkt.
Deras bostad är inte heller avspärrad, och vad jag vet har ingen husrannsakan gjorts?
Vilket man skulle gjort direkt om man ansåg att maken var inblandad.
Men jag vet som sagt inte. Tycker bara att det är helt ologiskt att inga åtgärder vidtagits om det finns någon annan misstänkt än kvinnan i bilen.
EDIT: Förresten så kanske man visst har avspärrat huset genom att tex byta lås. Men finns inget skrivet om det, och framförallt inget om husrannsakan vilket brukar framkomma i media.