2023-07-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Så mycket fantasier i tråden.
Håll er till det som framkommit så är det väl bara motivet som saknas.

Huruvida maken anmäler dom försvunna kl 13 eller 19:30 är inte så intressant.

Om det är kl 13 så behöver det inte vara något lurt med det.
Säg att han gör slut på fm, hon blir förkrossad och rasande och det bråkas en hel del. Han kanske berättar att han träffat en ny och vill leva med henne istället.

Vid något tillfälle åker hon iväg i bilen tillsammans med barnen.
Finns det ingen misstanke hos maken att hon tänker göra något dumt så ser jag inget konstigt i att ge henne lite space, låta henne åka till sina föräldrar eller dyl.
Kanske inte ens är maken som gör anmälan eller så blir han uppmanad av någon att göra en.

Finns ingen misstanke hos maken så är det inte så märkligt att göra sina vanliga sysslor och inte bedriva något eget spaningsarbete. Hon har varit iväg med barnen själv hundratals gånger förut och om hon trycker bort hans samtal så är det inte så konstigt.

Exakt hur puffran kommit med i bilen är skitsamma, den är där.

Määä

13 el 19.30 är superintressant ju.

Sen skriver du ”håll er till det som står i tråden”

I nästa mening ” säg att hon gör slut”
Det har väl inte stått i tråden.

Hon har varit väg hundratals gånger………….vem har sagt det.
Citera
2023-07-20, 23:39
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Allt är ju möjligt, men inte troligt.
Men om nu fru och barn är anmälda förvunna innan han åker och tränar skjutning så har han ju kontakt med polisen och nog fan håller han koll på prylarna då.

Totalt osannolikt.
Fattar inte varför folk ofta ska försöka hitta de mest osannolika argumenten

Jag tycker också att man verkar då ganska oberörd om ens barn är efterlysta att man bara kan prioritera sin hobby istället. Om det stämmer så säger det mycket om honom som pappa och partner. Om det vore mitt ex och mina barn hade jag skakat helvetets portar för att hitta mina barn och honom innan polisen hittar människan och sätter denne i säkerhet.
Citera
2023-07-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum
Men du Laddsteffe- din trovärdighet är noll efter allt skitsnack och dravel du hävt ur dig både i denna tråd och andra. Knulla en katt klarar inte en människa så lägg ner ditt eländiga dravel. Sen när bor du i den byn....

Håller med dig , jag har påstått i en annan tråd han kommenterat, att han bara är ett stort provocerande troll, vilket jag vidhåller han var både i Danmark på Christiania och kommenterande något och sedan någon vecka senare och kollade på tour de france för att visa rövhålet sitt. Tillför inte med något vettigt , tror mest han är ball och vad jag tror en stor lögnare dessutom 🕶
Citera
2023-07-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Så mycket fantasier i tråden.
Håll er till det som framkommit så är det väl bara motivet som saknas.

Huruvida maken anmäler dom försvunna kl 13 eller 19:30 är inte så intressant.

Om det är kl 13 så behöver det inte vara något lurt med det.
Säg att han gör slut på fm, hon blir förkrossad och rasande och det bråkas en hel del. Han kanske berättar att han träffat en ny och vill leva med henne istället.

Vid något tillfälle åker hon iväg i bilen tillsammans med barnen.
Finns det ingen misstanke hos maken att hon tänker göra något dumt så ser jag inget konstigt i att ge henne lite space, låta henne åka till sina föräldrar eller dyl.
Kanske inte ens är maken som gör anmälan eller så blir han uppmanad av någon att göra en.

Finns ingen misstanke hos maken så är det inte så märkligt att göra sina vanliga sysslor och inte bedriva något eget spaningsarbete. Hon har varit iväg med barnen själv hundratals gånger förut och om hon trycker bort hans samtal så är det inte så konstigt.

Exakt hur puffran kommit med i bilen är skitsamma, den är där.

Håller helt med om att det är vilda fantasier och spekulationer i tråden. Men det är nog svårt att undvika då både kunskaps- och intelligensnivå fluktuerar.

Du drar också förhastade slutsatser, men jag förstår din poäng i att tidsföljden kan vara helt naturlig.

Ni som tror att någon annan är inblandad än de tre döda bör ha i åtanke att ingen annan person är anhållen eller häktad. Vid det här läget hade det utan tvekan funnits det, om det hade funnits någon annan misstänkt.
Deras bostad är inte heller avspärrad, och vad jag vet har ingen husrannsakan gjorts?
Vilket man skulle gjort direkt om man ansåg att maken var inblandad.

Men jag vet som sagt inte. Tycker bara att det är helt ologiskt att inga åtgärder vidtagits om det finns någon annan misstänkt än kvinnan i bilen.

EDIT: Förresten så kanske man visst har avspärrat huset genom att tex byta lås. Men finns inget skrivet om det, och framförallt inget om husrannsakan vilket brukar framkomma i media.
Senast redigerad av Plantfjant 2023-07-21 kl. 00:10.
Citera
2023-07-20, 23:46
Medlem
Klarabella79s avatar
Sen gillar jag det med ”jaaaa men han var med barnen i parkleken ofta”.. Jaha?! Tro mig även psykopater kan ge ett UNDERBART sken utåt, men i hemmet är det annat. Man visar sig ute som en omtänksam förälder, mån och gullig mot sina barn, men i hemmet…

Nu menar jag INTE att han är psykopat eller annat, utan bara att man ska inte döma efter det lilla man ser ute. Man vet aldrig vad som sker i någons hem, för vi bor inte med andra 24/7.
Citera
2023-07-20, 23:47
Medlem
Hur vet ni att det är Mamman till barnen som är död?
Citera
2023-07-21, 00:24
Medlem
Varför skulle helikoptern börja leta på kvällen om anmälan gjorts tidigt på dagen? En helikopter skickar man väl enbart ut om läget är akut och akut är det väl inte om anmälan görs 13 och sen letar man inte förens 21 tiden. Mest troligt är väl att han efter sin skytte träning upptäcker att både familjen och vapnet är borta och då larmar polis som snabbt ger sig ut. Jäkligt mycket spekulationer om tiden men finns väl ingen bekräftad tid någonstans, i media har det ju stått alla möjliga olika tider, enda som framkommit säkert är väl vilken tid helikoptern åkte?
Citera
2023-07-21, 00:28
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Varför skulle helikoptern börja leta på kvällen om anmälan gjorts tidigt på dagen? En helikopter skickar man väl enbart ut om läget är akut och akut är det väl inte om anmälan görs 13 och sen letar man inte förens 21 tiden. Mest troligt är väl att han efter sin skytte träning upptäcker att både familjen och vapnet är borta och då larmar polis som snabbt ger sig ut. Jäkligt mycket spekulationer om tiden men finns väl ingen bekräftad tid någonstans, i media har det ju stått alla möjliga olika tider, enda som framkommit säkert är väl vilken tid helikoptern åkte?

Kan bero på att första efterlysningen inte involverade ett dödligt vapen. Man visste kanske inte då att ett vapen saknades. När det upptäcktes, så larmar man igen och säger att ett vapen saknas. Då skickas helikoptern upp eftersom det då är ett mera skarpt läge och man behöver kunna hitta dom även i en terräng som då är lättare att se igenom än med en bil på marken.
Citera
2023-07-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfive

Det enda som framkommit säkert är att polisen anger 21:20 som tid då kropparna anmäls/registreras
Citera
2023-07-21, 00:30
Medlem
Sen är det så många som vill få det till att pappan måste vara den skyldige, pappan är orsaken, pappan är psykopat m.m. Nu är det ju mamman som skjutit sina barn sedan sig själv inte pappan så frågan är ju vem som är psykopat och inte!? Pappan hade för längesedan varit häktad om han varit minsta lilla misstänkt i detta. Sen vet vi förstås inte orsaken men oavsett vad som hänt och utlöst detta så kan man inte skylla på någon annan än mamman. Möjligtvis om hon var svårt psykiskt sjuk och led av vanföreställningar och psykoser, då har förstås pappan en skyldighet att se till att barnen inte befinner sig ensamma med mamman men inget sådant har ju hittills framkommit
Citera
2023-07-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Kan bero på att första efterlysningen inte involverade ett dödligt vapen. Man visste kanske inte då att ett vapen saknades. När det upptäcktes, så larmar man igen och säger att ett vapen saknas. Då skickas helikoptern upp eftersom det då är ett mera skarpt läge och man behöver kunna hitta dom även i en terräng som då är lättare att se igenom än med en bil på marken.

Ja iofs. Men sen är ju frågan är snabbt man anmäler någon försvunnen. 13 tiden är ju ganska tidigt på dagen. Om min sambo åkte iväg med barnen och jag inte fick tag på dom så hade jag inte ringt polisen de första jag gjorde om det inte fanns tecken på att min sambo kanske inte mådde bra då eller andra tecken, tex att sambon hade hotat ta barnen och försvinna eller liknande men om så var fallet hade han ju knappast åkt iväg på skytte träning flera timmar efter försvinnandet. En normal anmälan om försvunnen person gör man man ju kanske om personen varit borta minst en hel dag eller mer
Citera
2023-07-21, 00:40
Medlem
fisk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Det enda som framkommit säkert är att polisen anger 21:20 som tid då kropparna anmäls/registreras

citerade expressen för ett par sidor sedan, där står det "Det var en närstående som slog larm till polisen och kort därefter lyckades man spåra personerna till en skogsväg.", tycker inte det låter som att sökandet pågått hela dagen, utan troligtvis inte mer än någon timme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in