Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Det handlar inte om han verkligen drack kaffet eller tog fram en jojo utan om han hade möjlighet att lägga ifrån sig vapnet eller byta ytterplagg..
Om Engström inte befinner sig med väktarna hela tiden utan kan befinna sig i byggnaden och i sitt rum så finns möjligheten.....Det är det som är det viktiga..
Hur når man egentligen detta "viktiga"?
Det förutsätter en rad osäkra saker innan man ens kommer dit, väl?
- SE är GM (inget om dig här, men flera verkar börja pusslet där. Bakifrån...)
- SE har tillgång till en revolver - den förklaring som ligger närmast uppgiftsmässigt är väl vapenhandlarens revolver. I övrigt bara spekulationer.
- SE ska ha haft med sig revolvern denna kväll.. - kanske något han brukade? Men inga uppgifter som ger stöd för detta finns. Det är ju stor osäkerhet bara kring vapnet i sig.
o.s.v.
Att SE tog en kopp kaffe är väl en uppgift vi har, men att han gick upp på kontoret är väl ändå ren spekulation utan stöd alls?
Spekulationen kompletteras väl av uppgifterna om att SE skulle varit på Skandia på måndagen (och inte i Idre), för att då möjligen ta hand om vapnet?
------------------------------
Nedan är nu inte alls mot dig som jag betraktar som de mer seriösa debattörerna här, men resonemanget jag för ovan liknar en hel del av det vi får se i olika Youtube-kanaler nu.
Några av dessa anser sig i tidigare avsnitt ha bevisat flera saker som de senare bygger vidare på och hänvisar till, för att slutligen närma sig en egen lösning.
Och placerar vi SE i rollen som GM först, så blir det liknande.
Han "ljuger som en häst travar".. och "vi" försöker förklara varenda uppgift. T.ex det ovan i hur han gömmer vapnet när han går från receptionen med en kopp kaffe o.s.v.
Men vad kan vi säga med säkerhet undrar jag fortfarande?