2023-04-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moral-Moral
Riktigt fula metoder dom kör. Någon som har mer info om dessa ägare?

Lätt att säga - jag brukade säga - hur i helvete kan folk bli lurade på bilar av ZiggeROM - såna gör man inte affärer med

Hur kan folk bli lurade på bilar av Ali Baba - samma som ZiggeROM som verkar ha drivits ut till ren kriminalitet och bidragspatrask
Citera
2023-04-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Lätt att säga - jag brukade säga - hur i helvete kan folk bli lurade på bilar av ZiggeROM - såna gör man inte affärer med

Hur kan folk bli lurade på bilar av Ali Baba - samma som ZiggeROM som verkar ha drivits ut till ren kriminalitet och bidragspatrask

Problemet är nog att 98% av dom som hör av sig på bilar är just sådana personer..
Citera
2023-04-14, 22:22
Medlem
Citat:
Problemet är nog att 98% av dom som hör av sig på bilar är just sådana personer..

Men då gör man inga affärer o tvingar tillbaka dom till städ disk o diskplock - varför skall vi låta dom tjäna mer på oss än vad vi själva gör - den här Ali Baban gjorde 800,000 i vinst på 2,500,000 o hade
personalkostnader på 600,000 dvs en god lön
Citera
2023-07-11, 17:59
Medlem
Blint Bil i Kronoberg.
Har en beg bil ute på Blocket.
Jag är intresserad.
Kontaktar företaget för att få regn.
Mejlsvaret är att man inte lämnar ut regnr.
Till saken hör att man begär 376.250:- för en bil som ny kostade 219.900:- exkl utrustning.
Nu har den här bilen visserligen en massa eftermonterad extra utrustning såsom takräcke med stege, andra däck, vindavvisare runt fönster, folierat tak m m bling-bling, men ändå.
Inte motor- och kupévärmare samt drag, som jag är intresserad av.
Jag har uppskattningsvis minst 30 mil till företaget för att kolla bilen.

Är det ett seriöst företag?
Googlade och såg att dom mest säljer skogs- och entreprenadmaskiner.

Någon som skulle köpa en bil i den prisklassen utan att kunna kolla upp bilens historia?
Citera
2023-07-20, 08:37
Medlem
Bilcity i Örebro är en riktig bluff firma! Köp inte bil där!!!
Citera
2023-08-10, 18:37
Medlem
lolzincs avatar
Flaggar för Kamux, Uppsala. Oärliga säljare. Gjordes ett försök att sälja min far en bil som nästintill saknade fungerande bromsar, och på vilken det fanns en rad andra större arbeten att göra. Man flaggade inte för något, utan trodde att vi skulle undgå att upptäcka vinda skivor, avsaknaden av bromsbelägg, trasigt grenrör etc.
Citera
2023-08-12, 15:45
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Vill varna för herrarna bakom bilfirman Autobolaget Borås AB. Dom ringer runt till folk som har bilar på blocket. Dom säger inte att dom är någon bilfirma utan dom säger att dom är privatpersoner. Ni kommer överens om ett bud men när dom väl kommer så är dom både hotfulla och inte alls trevliga. Dom ljuger personer rakt upp i ansiktet om alla möjliga historier. Sen finner man sin gamla bil på deras bilfirma 30.000 över det pris dom har gett. Bara kolla på alla deras bilar så ser man att dom har gjort likadant. Köp eller sälj inget till eller från denna oseriösa firma. Håll er långt borta.

Om dom nu är så hotfulla som du säger och att dom ljuger men endå säljer bilen till dom så får man väl skylla sig själv.
Varför ber man dom inte dra åt helvete om dom har detta beteende fattar jag inte.
Citera
2023-08-12, 16:39
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Autolane gbg, sålt b la en bil med elfel och nån med trasig kolv.
Kanske otur men ändå åker ut
Citera
2023-08-13, 08:55
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mansonmansour
Bilcity i Örebro är en riktig bluff firma! Köp inte bil där!!!
Du kanske kan kläcka ur dig varför och inte bara skriva så.
Berätta för fan vad som hände och inte bara en one liner!
Citera
2023-08-27, 22:54
Medlem
Varning för Inlags Bil AB i Kungsbacka

Skulle behöva ha hjälp av folkets egen domstol nr 1 Flashback

Detta har hänt:
För lite drygt 2 år sedan köpte vi en mopedbil hos Inlags Bil i Kungsbacka och nu har vi hamnat i en stor tvist med dem och behöver lite åsikter och hjälp från Er därute.

När bilen är ca 1,5 år så har vi tyvärr otur att motorn den skär sig totalt.
Bilen hade gått 3200 mil och då tog inte försäkringen bilen så vi vände oss direkt till Inlags Bil AB och frågade vad som gällde nu. Vi ringde deras verkstad och de ville titta på motorn vilket dom fick göra.
Inlags Bil kom tillbaka och meddelade att dom skulle prata med tillverkaren och sedan återkomma till oss med förslag på en lösning. Vi berättade också för Inlags Bil att vi tyvärr inte hade servat bilen i de intervaller som rekommenderades från tillverkaren.

Med denna fakta så tog det några dagar då kom dem tillbaka och sa att tyvärr Ligier vill inte ta detta då den inte servats på rätt sätt. Ledsna och förstörda fick vi nu bita i det sura äpplet och vi frågade då Inlags Bil vad dem hade för lösning på detta. Nu börjar alla hemska turer.

Inlags Bils lösning var att vi fick köpa en ny begagnad motor som gått 800 mil. Denna hade dom stående på verkstaden och den var ett riktigt klipp och i väldigt gott skick. En offert fick vi och motorn skulle kosta 25 000 kr samt ca 8000 - 9000 för jobbet att sätta i den.

Vi hade hört på omvägar att Inlags Bil låg högt i pris, vilket gjorde att vi ringde runt och började fråga olika firmor i Göteborg vad en motor skulle kosta att sätta i bilen. Flertalet sa att det skulle ta runt 4 timmar att sätta i en ny motor och alla reagerade kraftigt på priset för jobbet att sätta i den. Efter att ha fått ett prisförslag av alla de andra som var runt 4000-5000 kr ringde vi Inlags Bil och ifrågasatte priset och de gick då omedelbart ner i pris och istället för en totalkostnad på ca 34 000 så gick dem ner till ca 30 000 kr.

Efter att fått låna ihop lite pengar så tog vi beslutet att köpa det upplägget då dom bedyrat i vilket fint skick motorn var och att dom lämnade 3 månaders garanti på motorn och jobbet. Det var också viktigt att vi bestämde oss snabbt då såna här motorer snabbt blev sålda.
Viktigt var bara att vi följde att serva bilen vid ca 500 mil.

5 månader och 2 veckor senare när bilen gått 485 mil och vi skulle köra den till service så rasade motorn. När vi hörde av oss till Inlags Bil så är dom iskalla och säger det tyvärr bara fanns tre månaders garanti och er lösning är nu bara att köpa ytterligare en ny motor.

Efter diverse samtal med Inlags Bil så säger dom att dom har funnit en motor som gått 87 mil.Den kan vi få för 18 000 men dem skall göra ett försök att pruta ner den till oss. En dag senare så kommer dom tillbaka och säger att dom kan få ner den till 12 000 kr och det var de vi skulle få betala plus montering.

Efter att vi har pratat med dem ytterligare x antal gånger så vill dem göra en lösning som består av följande: Vi betalar 50% av motorn och Inlagsbil 50% samt vi står för 50% monteringskostnaden och Inlagsbil den andra halvan av monteringskostnaderna. Jag blir hänvisad till verkstadens chef och efter att ha haft ett långt bandat samtal med honom, kommer vi fram till att dem skall stå för hela monteringen av motorn och vi delar på inköpet av motorn vilket skulle vara 6000 kr för dem och 6000 kr för oss. Sagt och gjort- detta avtalades med Chefen och detta finns också på band.

Innan vi startade ville Chefen bara tala med verkstaden och skulle återkomma dagen efter. En dag gick, en vecka gick, sen fick jag lyfta telefonen och börja jaga igen eftersom dom nu dök under radarn. Till slut så fick jag tag på verkstaden och inleder ett långt samtal där han säger vilka skitmotorer Ligier har och erkänner på telefon att den motorn som dom sålde till oss hade perfekt med olja och att vi hade skött allt precis som vi skulle men hänvisade fortfarande till enbart 3 månaders garanti. Efter vi dividerat fram och tillbaka, sa han att hans chef inte var där idag men skulle komma dagen efter. Jag stötte på lite extra och då sa han att han skulle försöka få tag på sin honom trots allt. Jag sa att han fick 30 min på sig annars kommer jag till butiken och då får vi sätta oss ner och prata om detta.

Efter att verkstaden stretat emot så får jag honom tillslut att ringa sin chef och återkommer gör dem också inom 30 min. När han återkommer så säger han att en annan Chef nu tar över allt och hänvisar till honom. Chef nummer 2 är helt oförstående och vill ha hela scenariot förklarat för sig från början. Jag berättar för honom att vi har en överenskommelse med den andra chefen och han ber att få återkomma. Efter några timmar dimper det ner ett mail som säger följande lösning:

Utbytesmotor Begagnad motor har rullat 87mil
Begagnad Motor Pris: 20.000:-
Kund betalar: 10.000kr
Betalning sker vi utlämning av fordonet efter motorbytet. Obs betalning kan inte göras med kreditkort.

Här dyker den motorn upp som dom veckan innan offererat oss för 12 000 kr. Nu har dom plötsligt höjt den till 20 000 kr men dom skriver att dom står för arbetskostnaden att sätta i motorn. Förmodligen har priset gått upp på motorn för att täcka den uteblivna arbetskostnaden? Annars är det oerhört märkligt att två motorer dyker upp på marknaden inom en vecka med exakt samma mätarställning.

Vi mailar dem och ställer frågan till dem:
Jag har lite frågor angående det du skrev i ditt mail. Angående priset på motorn så meddelade XXX att den kostade 18.000 kr men att ni kunde hjälpa till och pruta ner den till 12.000 kr. Vi skulle då betala 50% av detta dvs 6000 kr och Inlagsbil skulle betala andra hälften.
Då pratades det även om att vi skulle dela på arbetskostnaden. Nu när den är borttagen pga er "goodwill" så har helt plötsligt priset på er motor gått upp?
Vad beror detta på?

Svaret blev följande:
Motorn som vi talat om när ärendet började hade rullat längre samt är såld då vi inte kan reservera hos leverantörerna, Inlags Bil får inga rabatter på den motor vi nu hittat.

Ren lögn, finns på band när både verkstaden och den första chefen pratar om motorn som endast gått 87 mil. Här gör chef nr2 bort sig fullkomligt och gör allt för att lura och bedra oss.
Vad är oddsen för att det finns två likadana motorer till en mopedbil som gått exakt samma otroligt låga miltal 87 mil.... ??

Företaget vill inte göra rätt för sig utan dem lutar sig på följande:
Dem har tre månaders garanti
Det finns inga garantier alls på en begagnad motor egentligen
Dem anser sig vara "snälla" eftersom dom går med på det som vi pratat om ( efter att dom höjt priset på motorn).
Dom anser att det är en ren godwill till oss när dom säljer motor nr två som dem vill ha 20 000 kr nu för där vi skall betala halva summan var.
På toppen på detta så skriver företaget:

När det gäller den motor vi kommer byta till har ni ingen garanti på motorn. Vi kan alltså i princip rulla ut bilen från verkstaden, motorn går sönder och vi tvingas köpa en tredje motor då? Ingen som helst trygghet för oss som kunder.

Har vi några experter på konsumentköplagen här ute?
Hade ni satt in ytterligare en motor i bilen från detta företaget?

Hjälp mig gärna med era tankar och funderingar runt detta?
Citera
2023-09-03, 01:47
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Vill varna för herrarna bakom bilfirman Autobolaget Borås AB. Dom ringer runt till folk som har bilar på blocket. Dom säger inte att dom är någon bilfirma utan dom säger att dom är privatpersoner. Ni kommer överens om ett bud men när dom väl kommer så är dom både hotfulla och inte alls trevliga. Dom ljuger personer rakt upp i ansiktet om alla möjliga historier. Sen finner man sin gamla bil på deras bilfirma 30.000 över det pris dom har gett. Bara kolla på alla deras bilar så ser man att dom har gjort likadant. Köp eller sälj inget till eller från denna oseriösa firma. Håll er långt borta.

Om man har kommit överens om ett pris och dom är hotfulla och inte alls trevliga som du säger, hur fan kan man då välja att sälja bilen till dom är helt jävla ofattbart. Gör man det så ska man inte gnälla sen heller över deras beteende.
Citera
2023-09-10, 07:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Du är den perfekta kunden,köper allt företaget matat dig med.

Köp du en motor till...

Låt ungen ta bussen som alla andra eller moppe,dugit i alla tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in