2023-07-19, 09:00
Medlem
Många är väl flyktingar från just krig och har personlig erfarenhet. Det vet vad det handlar om och med detta i bagaget är det nog inte så illa att 47% väljer att kämpa. För svenskar är ju frågan helt teoretisk - Sverige har inte varit krig på många generationer så det är gratis att svara att man skulle kämpa för sitt land.
Citera
2023-07-19, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Merparten som kommer nu är väl flyktingar som flytt från krig och om de nu flyr för att slippa kriga för sina hemländer, så vad förväntar man sig av dem här? Detta gäller självklart även deras barn. Att kriga och försvara Sverige mot ryssen ligger bara svensken och andra Europeiska invandrar för, de andra kan inte bry sig mindre.

Nej merparten som kommer är anhöriginvandring, sen arbetskraftsinvandring.
Citera
2023-07-19, 09:02
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det tycker jag är jävligt bra faktiskt. Har man ingen lojalitet mot Sverige är det bara farligt att ge dem militär utbildning.

Såg ett inslag medan IS härjade som värst där det visade sig att en handfull arabiska"svenska" IS medlemmar som tagit sig till Syrien hade gjort lumpen och betraktades som betydligt värdefullare än gemene europearab som aldrig hållit i ett vapen.

Jag är däremot rädd för att det inom totalförsvaret inte finns minsta planering för de horder av araber och muslimer som kommer våldföra sig på samhället om det blir krig.

Hade en kurd i min pluton som blev hämtad av Säpo. Kom aldrig tillbaka.
Hans pappa stred mot turkarna eller så var det Ryssarna. Kommer inte ihåg 🧐
Citera
2023-07-19, 09:07
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Eller att de kanske ska vända hem igen?
Förr i tiden fick man fängelse om man vägrade göra sin plikt.

/VV

20 års fängelse om man vägrar. För man vet att de kommer återvända till sina hemländer vid risk för internering.
Citera
2023-07-19, 09:14
Medlem
Sverige får göra som i Finland där det blir enkelbiljett till närmaste anstalt om förfrågan förvägras. Sen vet jag inte om det är sunt att ge vapenträning till allsköns ortengtabbar som redan debuterat inom den kriminella världen innan värnplikten. Det kan gå åt båda hållen. Hade dock varit otroligt intressant att se på vad värnplikten kan göra för att stävja den havererade integrationspolitiken.
Citera
2023-07-19, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Väldigt många (inte bara invandrare) glömmer bort att man har vissa plikter i samhället, och inte bara rättigheter. Dessa människor behöver hjälpas och fostras i hur man blir en bättre samhällsmedborgare, värnplikten kan vara ett väldigt bra verktyg i denna fostran.

De forna plikterna ingick som en del av samhällskontraktet. Samhällskontraktet bröts förra århundradet. Nu är det alle man för sig själv.
Citera
2023-07-19, 15:26
Medlem
Per-Automatiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
De forna plikterna ingick som en del av samhällskontraktet. Samhällskontraktet bröts förra århundradet. Nu är det alle man för sig själv.

Allt enligt amerikansk nyliberalistisk modell. Egoismens tidsålder.
Citera
2023-07-20, 03:55
Medlem
Bahrams avatar
Jag kan bara tala för mig själv som en generation uppvuxen i Sverige.
Jag skulle inte kriga för Sverige. Jag skulle göra det om det var typ 90-talet men för dagens Sverige, NO!
Varför jag inte skulle kriga för Sverige idag, är för det första; att jag känner att det är Sverige som vill ha bråk med Ryssland. De som vill bråka och utsätta folket för våld kan själva gå och kriga. Sedan ser jag ingen anknytning till Sverige på det sättet jag kände förr. Det är mycket rasism, rasistisk politik och annat skit som jag inte vill försvara. En tredje grej är att ni svennar vänder era kappor efter vinden. Ni är opålitliga. Jag kan inte ta risken.

Men jag tror om Sverige hamnar i krig kommer vi att se förändringar. Sverige kommer att torska i krig och det kommer bli invandrarna som tar över lite. Då tänker jag att jag kanske kan hjälpa till.
Citera
2023-07-20, 07:54
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag kan bara tala för mig själv som en generation uppvuxen i Sverige.
Jag skulle inte kriga för Sverige. Jag skulle göra det om det var typ 90-talet men för dagens Sverige, NO!
Varför jag inte skulle kriga för Sverige idag, är för det första; att jag känner att det är Sverige som vill ha bråk med Ryssland. De som vill bråka och utsätta folket för våld kan själva gå och kriga. Sedan ser jag ingen anknytning till Sverige på det sättet jag kände förr. Det är mycket rasism, rasistisk politik och annat skit som jag inte vill försvara. En tredje grej är att ni svennar vänder era kappor efter vinden. Ni är opålitliga. Jag kan inte ta risken.

Men jag tror om Sverige hamnar i krig kommer vi att se förändringar. Sverige kommer att torska i krig och det kommer bli invandrarna som tar över lite. Då tänker jag att jag kanske kan hjälpa till.

Du och bröderna Peyman är bra exempel på varför man inte kan förlita sig på "integration" inom försvarsmakten och Sveriges säkerhet i övrigt.

Ni invandrare kommer aldrig "ta över" ni åker hem vid första motgång.
Fega blattar kommer aldrig vara en tillgång.
Citera
2023-07-20, 07:57
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Hellre det än att kriga för ett land som har NATOs och USAs kuk i röven. Hur har ni råd att fängsla så många människor? Ryssland lär ju anspela på det och locka till sig folk.

Tror inte folk flyttar till Ryssland med risk bli tvångsrekryterade och i förlängningen kanonmat åt Putin.

Folk är dumma i gemen, men det finns gränser.
Citera
2023-07-20, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Det är bra, endast lojala invandrare betros med ansvar och vapen, för resten gäller malajtjänst.
Lojala eller i själva verket infiltratörer?!
Citera
2023-07-20, 08:04
Medlem
Jag kan inte tänka mig att försvara Sverige pga dessa invandrare.
Senast redigerad av Sopnisse 2023-07-20 kl. 08:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in