2023-07-16, 20:04
Medlem
Mindbusinesss avatar
Tacksamhet till det nya landet verkar begränsad.
” 53 procent av invandrarna "kan inte tänka sig att göra värnplikt”

Att diskutera: är det bra eller dåligt för Sverige? Och har de fattat att det råder total försvarsplikt för alla svenska medborgare i händelse av krig?

https://www.friatider.se/unga-invandrare-mycket-negativa-till-att-forsvara-sverige
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/intresset-for-att-gora-lumpen-ar-lagre-for-gruppen-med-utomnordisk-bakgrund
Citera
2023-07-16, 20:05
Medlem
F.Hansens avatar
Det är bra, endast lojala invandrare betros med ansvar och vapen, för resten gäller malajtjänst.
Citera
2023-07-16, 20:07
Medlem
Per-Automatiks avatar
Väldigt många (inte bara invandrare) glömmer bort att man har vissa plikter i samhället, och inte bara rättigheter. Dessa människor behöver hjälpas och fostras i hur man blir en bättre samhällsmedborgare, värnplikten kan vara ett väldigt bra verktyg i denna fostran.
Citera
2023-07-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Väldigt många (inte bara invandrare) glömmer bort att man har vissa plikter i samhället, och inte bara rättigheter. Dessa människor behöver hjälpas och fostras i hur man blir en bättre samhällsmedborgare, värnplikten kan vara ett väldigt bra verktyg i denna fostran.

Vilka skyldigheter och rättigheter har svenska medborgare i dagens samhälle enligt dig? Det där är numera bara en dröm i den världsbild jag har.
Citera
2023-07-16, 20:17
Medlem
Varken svensk eller invandrare behöver bekymra sig. Staten bestämmer det
Citera
2023-07-16, 20:23
Medlem
Ja runt 20 procent av "svenskarna" vill inte heller göra det.
Jag tror inte det skulle vara bra med muslimer i försvaret i alla fall. De skall ha bönemattor och bönestunder, speciell mat och så vidare. Sedan finns det många som har dubbelt medborgarskap och så. De kanske riskerar sitt hemlands medborgarskap om de gör lumpen i Sverige. Ryska invandrare vill man ju inte heller ha i försvaret. De skulle bara sabotera.
Citera
2023-07-16, 20:32
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Det är bra, endast lojala invandrare betros med ansvar och vapen, för resten gäller malajtjänst.

Eller att de kanske ska vända hem igen?
Förr i tiden fick man fängelse om man vägrade göra sin plikt.

/VV
Citera
2023-07-16, 20:33
Medlem
De vill inte lyfta ett finger för att försvara Sverige. Skulle ryssen komma kan vi nog vara säkra på att det försvinner några 100.000 osvenskar inom några veckor.
Citera
2023-07-16, 20:36
Medlem
Merparten som kommer nu är väl flyktingar som flytt från krig och om de nu flyr för att slippa kriga för sina hemländer, så vad förväntar man sig av dem här? Detta gäller självklart även deras barn. Att kriga och försvara Sverige mot ryssen ligger bara svensken och andra Europeiska invandrar för, de andra kan inte bry sig mindre.
Citera
2023-07-16, 20:39
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Hur många av svenskarna tror du skulle vägra försvara det här landet? Över 80% av män mellan 18-50 skulle nog vägra försvara detta skitland. Jag skulle iallafall börja skjuta mina egna det första jag gör om jag blev tvingad in i krig.

Skulle du spilla svenskt mannablod om du 'tvingades' försvara fosterlandet?
Är du ursprunglig svensk, eller invandrad sådan?

/VV
Citera
2023-07-16, 21:10
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Eller att de kanske ska vända hem igen?
Förr i tiden fick man fängelse om man vägrade göra sin plikt.

/VV

Antaligen så innebär faktumet krig på riktigt att malajerna går upp i rök som diverse dessertörer här.

Att få inkallelseorden innebär att de antagligen gör rätt beslut för alla och drar som en sopa.
Citera
2023-07-16, 21:27
Medlem
Finns det nån statistik på hur sugna svenskar, som blivit medborgare i andra länder, är på att göra värnplikt där och försvara dessa länder om ”ryssen” eller hin håle är i antågande….?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in