2023-07-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Emotionell och instabil emellanåt. Verkade ha en tendens att förlora omdömet när hon drack alkohol med självskadebeteende och dramatiska utspel.
Får intrycket att hon inte kunde låta bli att provocera J, samtidigt som hon ville försonas. - Hon såg kontrollbehovet hos J och var ute efter att rubba hennes sinnesstämning? Deras personligheter krockade uppenbart. Båda var de tävlingsinriktade och impulsiva, fast på olika sätt.

T hade ändå dryga 1 promille i lårblod vid obduktionen, men har ju ingen aning om hur tillförlitlig den siffran kan bedömas vara.
Hon hade enligt uppgift i alla fall intagit sammanlagt två groggar och 1-2 glas vin inom ett par-tre timmar.

Jag minns bara att T druckit vin hemma med pojkvän då de spelade på nätet sen en drink på nöjet
När drack hon groggarna?
Citera
2023-07-19, 19:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag minns bara att T druckit vin hemma med pojkvän då de spelade på nätet sen en drink på nöjet
När drack hon groggarna?
"Innan det så hade hon druckit ett glas vin och en svag grogg, det är vad Albin vet men hon kan ha druckit mer än så. Han uppfattade henne som lite salongsberusad när hon lämnade. När hon dricker så blir hon social och vill prata med folk."

Fixa gärna FUP med tanke på din aktivitet i tråden. Då kan du läsa in dig och bidra med fakta.
Citera
2023-07-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ett jävla daltande... med dessa smutsiga kreaturer.

Likaså med den lika äckliga och patetiska Allan spän fast dessa undermänniskor mellan 4 hästar och låt dem dra åt varsit håll... så har ett riktigt straff utdelats...

Maja verkar ju få allt hon pekar på inne på kåken... vad fan betalar jag skatt för egentligen.

Ja vår skatt går till hdmi kablar och frostfilmer 😅
Citera
2023-07-19, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det har ju framförts egna kreativa försvarsteorier angående Majas förehavande under kvällen. Då ska man komma ihåg att både J och M + deras advokater haft tillgång till FUP flera veckor innan åtalet lämnades in. Just av den anledningen att dom kan begära utredningskompletteringar, att fler saker borde utredas eller undersökas. Som deras telefoner, walk in closeten, vindsförrådet, dödskramper, grannens telefon m.m.
Exakt. Varför har inte försvarsadvokaterna begärt utökade undersökningar? Det är deras jobb att ge sina klienter det bästa försvaret. Clea kommer nu i Hovrätten på att kalla ett expertvittne om rättsläkarens slutsatser. Det hade hon kunnat gjort redan i tingsrätten, alt hänfört fallet till Socialstyrelsens rättsliga råd. Majas advokat borde väl begärt in utredningskompletteringar, om han tyckt att det fanns behov. Kompletterar Maja med något själv till Hovrätten?
Citera
2023-07-19, 19:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, något sådant tror jag också. Det kan ju vara så att strypningen inte startade direkt efter fallet. Dom kan lika gärna hållit fast henne, hållit för munnen, slagit henne i huvudet, tryckt in en tumme i ögat m.m. När grannen ringde på kan misshandeln gått så långt så J fick panik och tryckte allt hon orkade med sina tummar i halsen.

Det finns väldigt många olika tänkbara scenarier som kan ha utspelat sig i badrummet. Men jag är iaf tämligen säker att att J själv aldrig skulle komma ut därifrån utan en skråma, efter en kamp på flera minuter med Tove.
Jag tror också att T blev misshandlad först, med J sittande på bröstkorgen/diafragman och att det pågick tills T låg stilla. Men till skillnad mot dig tror jag att T blev påverkad av smärtorna på sådant sätt att hennes försvarsförmåga begränsades.
Allt har troligtvis gått i ett rasande tempo så jag tror inte T hann kvickna till mellan anfallen.
Citera
2023-07-19, 20:26
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror också att T blev misshandlad först, med J sittande på bröstkorgen/diafragman och att det pågick tills T låg stilla. Men till skillnad mot dig tror jag att T blev påverkad av smärtorna på sådant sätt att hennes försvarsförmåga begränsades.
Allt har troligtvis gått i ett rasande tempo så jag tror inte T hann kvickna till mellan anfallen.

sybel du skriver hela tiden mellan raderna att Maja är uppe i det blå, fattar ingenting och är oskyldig.
Samtidigt vill du ha fri rygg genom att säga i nästa mening att du inte vet om Maja är oskyldig och att hon kanske kan ha varit med på mordet.

Det är så jävla tröttsamt och läsa dina inlägg, vi vet att du vill fria Maja!
Du behöver inte låtsas att du inväntar hovrättens svar och ursäkta dig hela tiden om att du inte vet i slutet på ALLA dina inlägg !!
Stå för vad du verkligen tror istället, INGEN av oss vet hur det här kommer att sluta.

Även om jag hoppas på att det blir livstid för Maja så kanske det inte blir så, men jag står för vad jag tycker och hymlar inte om det mellan raderna.
Citera
2023-07-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
För mig, som inte fattar, är det obegripligt att alla andra blir orörliga av sådant grepp, men inte T. Hon är fullt kapabel att klösas och måste hållas fast.
Vad är det jag inte begriper?

Rättsläkaren kan inte säga när det djupa greppet (tryck med tummarna) togs. Det kan ha tagit flera minuter efter den höga dunsen. Det går inte ens att säga med säker att tycket orsakade medvetslöshet efter 10 sek. Det kanske tog 1 minut? Eller 2 minuter? Oftast tar det just flera minuter innan offret tappar medvetandet.

Tove hade mängder av olika skador i halsen. Det är inte sannolikt att J tagit ett enda grepp och hållit kvar det tills hon slutade att andas.
Citera
2023-07-19, 20:30
Medlem
Citat:
"Innan det så hade hon druckit ett glas vin och en svag grogg, det är vad Albin vet men hon kan ha druckit mer än så. Han uppfattade henne som lite salongsberusad när hon lämnade. När hon dricker så blir hon social och vill prata med folk."

Fixa gärna FUP med tanke på din aktivitet i tråden. Då kan du läsa in dig och bidra med fakta.

Ok. Tack för tips
Jag har haft fup tidigare och.läst den ett par gånger och vi är flera här som inte har fup kvar och ej heller. tid att lusläsa den 24/7

Personal på nöjet uppfattade ingen av tjejerna som direkt berusade
Salongsberusad är ju inte direkt att vara på fyllan
Citera
2023-07-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja vår skatt går till hdmi kablar och frostfilmer 😅

En advokat sa till mig en gång att det går ingen nöd på folk i häktet/anstallt
De har många tv kanaler
får ofta ta mot besök bra mat och får en hel del önskningar om annat serverat sen finns det många som hon kallade gråterskor som hör av sig till dem. per brev och ibland kan få besöka dem
Även. så har de en del sysselsättning

Nåt jag har reagerat på i andra fall är att det är tillåtet för dem att ha mobil
Jag gissar att även J och M får ha det?
Senast redigerad av Anedin 2023-07-19 kl. 21:25.
Citera
2023-07-19, 21:28
Medlem
BayouXs avatar
Citat:

En svag grogg och ett glas vin blir man inte packad av, bevis finns inte att hon skulle druckit mer än en/två öl på Nöjet.
Social blir väl gemene man av så lite alkohol.
Citera
2023-07-19, 21:44
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty7658
Blev (med rätta) varnad för att jag kopierade texten från artikeln. Den var upplåst i webbläsare efter googlesökning när jag växlade från min inloggning i appen, men det berodde på att jag tydligen var inloggad automatiskt även i webbläsaren.

Flashback beskrivs i positiva ordalag och Avel har bidragit till bättre kunnande om att hämta information ur mobiltelefoner som polisen har nytta av. Och som kanske påverkar hovrättens dom väsentligt. Hatten av!

Ja Avel ska ha all cred. Men han är inte den förste flashbackaren som har hjälpt polisen.

Vi ska inte glömma Reimer den Andre som så gott som själv löste Mordet I Dannebacken för ett antal år sen.
(Finns även på nån Krim podd men jag minns inte vilken, just nu).
Citera
2023-07-19, 21:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
En advokat sa till mig en gång att det går ingen nöd på folk i häktet/anstallt
De har många tv kanaler
får ofta ta mot besök bra mat och får en hel del önskningar om annat serverat sen finns det många som hon kallade gråterskor som hör av sig till dem. per brev och ibland kan få besöka dem
Även. så har de en del sysselsättning

Nåt jag har reagerat på i andra fall är att det är tillåtet för dem att ha mobil
Jag gissar att även J och M får ha det?

Advokaten du pratat med har helt rätt, Det går absolut ingen nöd på häktade här i Sverige, många tv och radio kanaler (om du inte har restriktioner) 3 mål mat per dag kaffe/te 3ggr per dag, kvällsfika arbete eller sam sittning med annan fånge från morgon till kväll, kioskvagn 2ggr i veckan, gym/hobbyrum besök av präst varje söndag där du kan prata om allt. Så nej det går ingen som helst nöd på intagna på ett Svenskt häkte. Det svåra är att du är frihetsberövad 24/7 det är det som är straffet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in