2023-07-19, 15:20
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Flashback är som en enda stor visklek numera. Ingen har sagt att SJ lever med skyddade uppgifter! Det som har skrivits är att mannens påstådda älskarinna har skyddade personuppgifter.

Det sprids bara vidare en massa skit i tråden. Samma med barnens ålder. Någon skriver "födda 2020 och 2021" och då tar man det för sanning och bara rapar vidare.

Än så länge är ingenting bekräftat. Alls. Dock är det tydligt att huvudpersonen i detta i n t e har skyddade personuppgifter.

Egentligen är inte ens det bekräftat, det sista du skrev, för det finns ingen bekräftad huvudperson.
Citera
2023-07-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Vad har hans mor och far för sidor då?

Vilka är ens hans föräldrar?
Citera
2023-07-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Ser ej särskilt frisk ut...
varför????
Hon ser väldigt trevligt ut.
Att döda sina barn är en enorm desperat handling. Maken tjänade inga pengar, har varit otrogen och hon blev själmordsbenägen av all problem. Hon visste också att pappan inte kan försörja barnen och de med all sannolikhet skulle hamna i samhällets omsorg när hon avslutar sitt liv. Jag fördömer hennes handling, men kan tänka mig att i hennes desperation såg hon den enda utvägen för att "skona" sina barn. Man bör se saken från båda sidor och inte döma så snabbt.
Citera
2023-07-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Ja, JAG tycker det är underligt att samtidigt som hela kavalleriet letar sfter din fru+barn så cyklar man omkring i byn. Eller som någon skrev, var på någon skytteträning.. Jag vet inte, hade det varit mina barns pappa som försvunnit med barnen och alla letar efter dom, hade jag dragit upp helvetet för att hitta barnen. Men vad vet jag?
Han var på skytteträning 17.30 till 19 ish har jag hört av säkra källor, med 22an så 9mm måste vara mordvapnet.
Citera
2023-07-19, 15:34
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
varför????
Hon ser väldigt trevligt ut.
Att döda sina barn är en enorm desperat handling. Maken tjänade inga pengar, har varit otrogen och hon blev själmordsbenägen av all problem. Hon visste också att pappan inte kan försörja barnen och de med all sannolikhet skulle hamna i samhällets omsorg när hon avslutar sitt liv. Jag fördömer hennes handling, men kan tänka mig att i hennes desperation såg hon den enda utvägen för att "skona" sina barn. Man bör se saken från båda sidor och inte döma så snabbt.

Vi vet inte om kvinnan i bilen var mor till barnen. Vi vet heller inte om JJ har något alls med dom i bilen att göra. Vi vet att JJ inte tjänade några VITA pengar men om han är mångmiljonär eller drar in massor svart har vi ingen aning om. Vi måste börja från ruta 1. Vi kartlägger och exponerar en familj här nu som vi egentligen inte ens vet om dom har några egna barn än mindre om dom har skjutit dom.
Citera
2023-07-19, 15:36
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosdan
Han var på skytteträning 17.30 till 19 ish har jag hört av säkra källor, med 22an så 9mm måste vara mordvapnet.

Hade din säkra källa koll på vilka strumpor han hade på sig också?
Citera
2023-07-19, 15:44
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:

Ja och om det stämmer så låter det väldigt underligt att han prioriterar någon träning när hans barn+fru är efterlysta. Barnen som försvunna. Så om det nu stämmer så misstänker JAG att denna man inte har 100% rent mjöl
Citera
2023-07-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Otroheten är väl en trådsanning bara

I sådana här sammanhang måste man vara medveten om att det finns minst 4 sorters "sanningar".

1. Byskvaller
2. Trådsanningar
3. Media rapportering
4. Polisens utredningsmaterial

De 3 första måste man alltid ta med en nypa salt.

Personligen inväntar jag rapporten från polisutredningen. Den kommer i de flesta fall närmast den riktiga sanningen.
Citera
2023-07-19, 16:01
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:

Enligt uppgifter här inne så fick polishelikoptern larmet 18.20 och bilen hittades 18.50.

Hur i H-E kan man vara så kall.

Här något som inte stämmer här.

Bilen hittades alltså 18:50 efter larm från någon om försvunnen person och två små barn.

Kanske han drog iväg runt 19-tiden om han nu fick info från polisen.

nja...
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-07-19 kl. 16:06.
Citera
2023-07-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Vi vet inte om kvinnan i bilen var mor till barnen. Vi vet heller inte om JJ har något alls med dom i bilen att göra. Vi vet att JJ inte tjänade några VITA pengar men om han är mångmiljonär eller drar in massor svart har vi ingen aning om. Vi måste börja från ruta 1. Vi kartlägger och exponerar en familj här nu som vi egentligen inte ens vet om dom har några egna barn än mindre om dom har skjutit dom.

Thats Flashback.
Enligt uppgift så köpte han vapnet på kredit, eller t o m inte ens på sin egen kredit.
Så att J har så särskilt god ekonomi är inte troligt.
Citera
2023-07-19, 16:06
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Enligt uppgifter här inne så fick polishelikoptern larmet 18.20 och bilen hittades 18.50.

Hur i H-E kan man vara så kall.

Här något som inte stämmer här.

Bilen hittades alltså 18:50 efter larm om försvunnen person och två små barn.

Kanske han drog iväg runt 19-tiden om han nu fick info från polisen.

nja...

Precis det jag sa! Men hur vet vi att det är just den familjen? Minns inte hur man kom fram till det? Tänker i och med att det finns en skytteklubb i området så kan det ju vara någon annans fru+barn som gjort detta? Javisst finns ett kvitto på ett köp av vapen i hans/hennes namn. Men tänker att det kan nog finnas fler i området som har vapenlicens?

Att det paret är i snarlik ålder som dessa? Inte ovanligt att man skaffar barn i den åldern.

Sen att henes bild togs bort från firman kan vara att man som arbetsgivare tog ansvar efter ha fått nys om denna tråd, man tar bort bilden tillfälligt för att slippa en massa snack bland kollegor
Citera
2023-07-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
I sådana här sammanhang måste man vara medveten om att det finns minst 4 sorters "sanningar".

1. Byskvaller
2. Trådsanningar
3. Media rapportering
4. Polisens utredningsmaterial

De 3 första måste man alltid ta med en nypa salt.

Personligen inväntar jag rapporten från polisutredningen. Den kommer i de flesta fall närmast den riktiga sanningen.

Du har helt rätt.
Men det är lite svårt att förstå varför du läser Flashback, eller ens tidningar då.
Allt kommer ju i polisutredningen. Vilken troligen inte ens kommer i detta fallet.

Själv läser jag och tar del av 1-3, och försöker värdera dem logiskt och sannolikt för att bilda en egen uppfattning, och eventuellt delta i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in