2023-07-17, 00:39
Medlem
Hoppas det görs en utredning av hur det kommer sig att den här familjen gått under radarn hos Skinnskattebergs kommun och då i synnerhet socialtjänsten.
Verkar konstigt om det inte förekommit ett enda varningstecken som myndigheter känt till.
Citera
2023-07-17, 00:47
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Vad är det för trams om hennes utseende, hon ser helt vanlig ut.
Men...2 barn på 2 år, bytt jobb, bytt boendeort, make som inte drar in pengar, liten eller ingen bekantskapskrets på nya orten. Förlossningsdepresseion knske samt detta och allting brast. Kan faktiskt drabba vem som helst.

Det är vanligt i såna här trådar. Vissa blir så upphetsade av mord att dom ser allt möjligt i en helt vanlig jävla bild.

Ja det känns som att dynga på dynga har samlats på hennes axlar tills hon inte pallat mer. Man blir väl riktigt sjuk tillslut och vet knappt vad man gör.
Citera
2023-07-17, 01:37
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Gick efter uppgifter som lämnats här och försökt räkna ut så gott det går.Klart att de är svårt veta exakt.
Räkna själv om du kan bättre.
Jag har noll intresse av att räkna ut vad familjen tjänade då det inte är relevant. Jag frågade dig eftersom du verkar ha järnkoll på deras ekonomin, ungefär som om du vore familjens banktjänsteman. Men du gissar alltså hej vilt att de får ut 21000:- efter skatt och skriver det som om det vore en sanning för att sedan ange det som en orsak till att mamman sköt sig och barnen. Skriv inte till mig mer, kommer inte svara ändå. Jag vill diskutera med seriösa personer och inte med nötter…
Senast redigerad av Tervull 2023-07-17 kl. 01:47.
Citera
2023-07-17, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Fadern borde plockas in i bur och nyckeln bör kastas bort. Sätt dit han för vållande till annans död, hans pistol dödade hans avkommor. Jag tror han har retat upp frugan, kanske varit otrogen eller att han har sagt något om fetknoppens dubbelhaka som senare eskalerat. Därför mördade hon ungjävlarna.

Det e helt och hållet mammas fel . Även om
Pappan var otrogen så ska inte barnen straffas . Hon hade inte rätt att döda barnen . Hon får ska inte begravas som människa . Kasta henne till grisarna.
Citera
2023-07-17, 01:47
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Avser inte upprepa detta igen:

https://ki.se/forskning/vem-dodar-sitt-eget-barn
Det är vår skyldighet att söka kunskap om hur barnmord kan undvikas. Punkt!
Och sådan kunskap tror du finns att inhämta på arbetsgivarens webbplats?
Citera
2023-07-17, 03:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Det är vanligt i såna här trådar. Vissa blir så upphetsade av mord att dom ser allt möjligt i en helt vanlig jävla bild.

Ja det känns som att dynga på dynga har samlats på hennes axlar tills hon inte pallat mer. Man blir väl riktigt sjuk tillslut och vet knappt vad man gör.

Du försöker alltså försvara hennes ondsinta gärning med att hon inte "pallade mer"?
Citera
2023-07-17, 03:24
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beautifulnighmare
Företaget grundades i Skinnskatteberg och är.man och kikar på deras svenska facebooksida så är det inte helt omöjligt att hitta en helt vanlig löneadministratör. Kan få agera "statist" eller vad tusan som hellst i vissa lägen bara för att få med folk på bild. Och hon jag ju ha haft andra uppgifter som att vara med vi olika besök.

Just nu så kikar jag på filmen från internationella kvinnodagen där de räcker upp handen. Kanske ngn mer som är intresserad av att kolla igenom den https://fb.watch/lQ8_2bcttH/

Jag ska inte säga hundra att det är hon. Men den här bilden känns mest lik personalbilden på Sofi Jantunen.

Postade båda bilderna i samma länk. Min urklippta från ditt klipp. Och den kända bilden från Sofi Jantunens arbete.

Jag pausade klippet vid 1:36, och då kommer "min" kandidat in från höger.
Senast redigerad av Parongatan 2023-07-17 kl. 03:26.
Citera
2023-07-17, 03:27
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag ska inte säga hundra att det är hon. Men den här bilden känns mest lik personalbilden på Sofi Jantunen.

Postade båda bilderna i samma länk. Min urklippta från ditt klipp. Och den kända bilden från Sofi Jantunens arbete.

Jag pausade klippet vid 1:36, och då kommer "min" kandidat in från höger.

Ser ej särskilt frisk ut...
Citera
2023-07-17, 03:28
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Hoppas det görs en utredning av hur det kommer sig att den här familjen gått under radarn hos Skinnskattebergs kommun och då i synnerhet socialtjänsten.
Verkar konstigt om det inte förekommit ett enda varningstecken som myndigheter känt till.

Och sen?
Citera
2023-07-17, 03:32
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Ser ej särskilt frisk ut...

Det måste vara samma person. Men något ändrad kroppskonstitution. På HR-bilden är Sofi något tyngre än den när hon räcker upp handen. Om det nu är Sofi som räcker upp handen i klippet.
Citera
2023-07-17, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Det e helt och hållet mammas fel . Även om
Pappan var otrogen så ska inte barnen straffas . Hon hade inte rätt att döda barnen . Hon får ska inte begravas som människa . Kasta henne till grisarna.

No shit att hon inte hade rätt till att döda barnen, behövde du dina speciella kritor och block för att räkna ut det?
Lämna oss grisar utanför det här tack !

Sen tror jag helt ärligt att en begravning är nog det absolut sista den här lortfläcken till kvinna brydde sig om.
Citera
2023-07-17, 04:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Sökte på namnen på både krimfup och lexbase men 0 resultat

https://www.krimfup.se/search?name=Sofi+Juntanen&ssn=&crime=
https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Sofi+Juntanen&Searc h%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Är de inte tidigare dömd för brott / liknande ?
Hade inte hon licens för sina vapen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in