Citat:
Det finns uppgift om att larmet kommit in 13.00 här: (FB) Tre personer hittade döda i fordon i Skinnskatteberg 2023-07-13
Dessutom diskuteras ett larm angående en kollision med MC tidigt i tråden, där det också tas upp att tiden för fyndet inte stämmer med att poliserna från MC-olyckan skulle kunnat upptäcka bilen med kvinnan och barnen.
Om jag tolkar (och minns) dom uppgifterna rätt så hittades bilen INNAN poliserna var färdiga att lämna MC-olyckan.
Så sannolikt har du rätt, det var helikoptern som hittade bilen. Och tidpunkten för när dom gjorde det borde gå att se på Flightradar, eller i alla fall tidpunkten för när dom landade nära brottsplatsen.
Gällande val av brottsplats, att det inte sker i hemmet som någon spekulerar i, så gissar jag att pappan visste att dom skulle åka iväg (kanske för att bada?), men upptäcker när dom åkt att vapnet saknas.
Det skulle förklara tidig anmälan, snabb polisinsats och också stämma med att mamman kan ha planerat detta.
För jag tror inte att det här är något som skett i stundens ingivelse, utan att hon åtminstone när hon åkte hemifrån, redan var säker på vad som skulle hända. Och att hon inte ansåg att det skulle gå att utföra hemma, eller helt enkelt inte ville göra det där av någon anledning.
Bara gissningar på den delen, men det känns rimligt med tanke på den (lilla) fakta som framkommit i tråden hittills.