2023-07-18, 22:52
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiocci
Tror den uppgiften är felaktig. Åklagaren säger att helikoptern hittade bilen, de flög på en pejling av kvinnans telefon. Då finns det ett ärende som de jobbar i. Initiala uppgifter så var det en polisbil som hittade bilen, det stämmer ju inte heller.

Det finns uppgift om att larmet kommit in 13.00 här: (FB) Tre personer hittade döda i fordon i Skinnskatteberg 2023-07-13
Dessutom diskuteras ett larm angående en kollision med MC tidigt i tråden, där det också tas upp att tiden för fyndet inte stämmer med att poliserna från MC-olyckan skulle kunnat upptäcka bilen med kvinnan och barnen.
Om jag tolkar (och minns) dom uppgifterna rätt så hittades bilen INNAN poliserna var färdiga att lämna MC-olyckan.

Så sannolikt har du rätt, det var helikoptern som hittade bilen. Och tidpunkten för när dom gjorde det borde gå att se på Flightradar, eller i alla fall tidpunkten för när dom landade nära brottsplatsen.

Gällande val av brottsplats, att det inte sker i hemmet som någon spekulerar i, så gissar jag att pappan visste att dom skulle åka iväg (kanske för att bada?), men upptäcker när dom åkt att vapnet saknas.

Det skulle förklara tidig anmälan, snabb polisinsats och också stämma med att mamman kan ha planerat detta.
För jag tror inte att det här är något som skett i stundens ingivelse, utan att hon åtminstone när hon åkte hemifrån, redan var säker på vad som skulle hända. Och att hon inte ansåg att det skulle gå att utföra hemma, eller helt enkelt inte ville göra det där av någon anledning.

Bara gissningar på den delen, men det känns rimligt med tanke på den (lilla) fakta som framkommit i tråden hittills.
Citera
2023-07-18, 22:55
Medlem
Sveppss avatar
Har inte hunnit läsa hela tråden men har det framkommit hur ingen annan än mamman kan vara MGM?

Känns så sjukt ovanligt brutalt att en morsa använder skjutvapen på sina egna barn och dessutom ska omständigheterna visa något som är ännu mer brutalt och vidrigt än just ett kallblodigt mord.

Hur kan man inte misstänka någon annan?
Citera
2023-07-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har inte hunnit läsa hela tråden men har det framkommit hur ingen annan än mamman kan vara MGM?

Känns så sjukt ovanligt brutalt att en morsa använder skjutvapen på sina egna barn och dessutom ska omständigheterna visa något som är ännu mer brutalt och vidrigt än just ett kallblodigt mord.

Om du syftar på pappan , så ett 100% igt- albi gör att han helt avskrivs som misstänkt iaf.
Citera
2023-07-18, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Att skjuta sina egna barn med pistol ser ut.. Gm måste varit super sjuk även med kaliber 22 så är det hemskt i barns skallar och med utgångs hål.

Det finns två olika typer av utlåning av vapen, uppsiktsutlåning och självständig utlåning.
För att mannen ska undslippa fängelse så måste han ljuga, Hans fru hade tillgång utan tillstånd
Senast redigerad av llars67 2023-07-18 kl. 23:22.
Citera
2023-07-18, 23:21
Medlem
Hemskt och det räcker!
Citera
2023-07-18, 23:25
Medlem
Det ska ha skett längs Bockhammarvägen mot Stjärnvik.

Verkar inte finnas nån väg med det namnet, men en lång väg som heter Bruksleden som går genom området Bockhammar.
Tycker att det ser ut att vara ungefär var en tidigare skribent lagt ut att helikoptern gick ned.
Citera
2023-07-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Att skjuta sina egna barn med pistol ser ut.. Gm måste varit super sjuk även med kaliber 22 så är det hemskt i barns skallar och med utgångs hål.

Det finns två olika typer av utlåning av vapen, uppsiktsutlåning och självständig utlåning.
För att mannen ska undslippa fängelse så måste han ljuga, Hans fru hade tillgång utan tillstånd

På vilket sätt menar du att han skulle kunna ljuga sig ur det?
Citera
2023-07-18, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
På vilket sätt menar du att han skulle kunna ljuga sig ur det?
Jag har inte följt tråden ett dugg men en pistol måste komma från någonstans när man är Svensk.
Skytteklubb eller liknande? Jag vlll inte döma frågor om mannen dom är inte mig att fråga?
Senast redigerad av llars67 2023-07-18 kl. 23:38.
Citera
2023-07-18, 23:39
Medlem
Citat:
Jag har inte följt tråden ett dugg men en pistol måste komma från någonstans när man är Svensk.
Skytteklubb eller liknande? Jag vlll inte döma frågor om mannen är inte mig att fråga?
Åklagaren har ju gått ut med att pistolen tillhör en anhörig som är med i en skytteklubb, alltså mannen. Så ingen tvekan vart pistolen kommer ifrån. Sen hur hon fått tag på den vet ju bara mannen.
Citera
2023-07-18, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Åklagaren har ju gått ut med att pistolen tillhör en anhörig som är med i en skytteklubb, alltså mannen. Så ingen tvekan vart pistolen kommer ifrån. Sen hur hon fått tag på den vet ju bara mannen.

Har man ett vapenskåp så ska det vara låst. Kommer obehöriga åt vapen med magasin har något brunstigt. Pappan kan åka dit och det kan t.om vara fängelse på ett år? Skytteklubb no koll?
Citera
2023-07-18, 23:53
Medlem
Citat:
Har man ett vapenskåp så ska det vara låst. Kommer obehöriga åt vapen med magasin har något brunstigt. Pappan kan åka dit och det kan t.om vara fängelse på ett år? Skytteklubb no koll?

Det var precis det jag menade. Han har ju brustit på ett eller annat sätt. Däremot inte ovanligt att samboende vet hur man öppnar partners vapenskåp. Kan iof bara uttala mig om jägarfamiljer men jag vet av egen erfarenhet att det är vanligt att man vet var nyckeln är eller kan koden. Jag vet var nyckeln är!
Citera
2023-07-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leps.Senk
Tror det beror på att de är åtalade sedan tidigare

Varför tror du att de är åtalade sedan tidigare? För vad?

Citat:

Ja då har något ”brunstigt”. Men hur menar du att pappan skall kunna ljuga sig ifrån ansvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in