2023-07-19, 01:21
Medlem
haha saknades bara att denna ignoranta människan skulle åka dit för doping regler för att han anser sig vara bättre än dopingkommitéerna.

"Jag erkänner att jag sket i dem två första men den tredje var för dåligt skyltad, därför är mitt hjärta rent" vilken sopa och jubelidiot.

I samtliga andra fall i verkliga livet så är det upp till den det ställs krav på att ta reda på rätt information, och har man inte rätt information åker man dit endå.

Man skiter inte i 3 kontroller utan att man haft något i kroppen, säkert "bara" braj i detta fallet dock.
Och råkar man missa den 3:e för att man fått fel info när man vet att efter 3 missade så ryker man, så ser man till att göra allt för att den tredje ska bli någorlunda rätt igen, inte bara ignorera det.

Men e man hög som ett hus så fattar man inte bättre.

Tur vi slipper denna dopade, ljugande människan inom tennis i 18 månader i alla fall.
Vilken skam för Sverige.
Citera
2023-07-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Möjligen en avbön av Guds nåde skulle hjälpa honom att få in en fot, åtminstone bland folket. Otroligt osannolikt däremot. Sen ska han dessutom hålla sin nivå. Men (förhoppningsvis) har någon vassare och yngre talang tagit hans plats tills dess.

Han har tjänat en del kosing men jag tänker mig att det inte är helt gratis att leva som tennisproffs.

har oxå funderat över detta. det måste vara mkt stålar som går åt till entourage (tränarstab, agent mm), resor, hotell, träningsläger mm. eller bjuder tävlingsarrangören på allt? även utrustning kan ju kosta (alla har väl inte sponsoravtal?)...
Citera
2023-07-19, 01:35
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
har oxå funderat över detta. det måste vara mkt stålar som går åt till entourage (tränarstab, agent mm), resor, hotell, träningsläger mm. eller bjuder tävlingsarrangören på allt? även utrustning kan ju kosta (alla har väl inte sponsoravtal?)...

Det är dyrt och alla kostnader du tog upp förväntas pjäsen som slår en grön boll med sitt sketna tennisrack att stå för. Mikael verkar inte ha några tunga sponsorer då hans senaste twitter inlägg innan ursäkten signerad gud var för snart 1 år sen och han har varken en instagram eller Facebook. Så inga sociala medier att lura på sina följare att köp sina sponsorers produkter med andra ord. Att han tacka nej till båstads miljon blir allt mer förvirrande för mig ju mer jag får veta om den dopades ekonomi.
Senast redigerad av svearikesfag 2023-07-19 kl. 01:37.
Citera
2023-07-19, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Det är dyrt och alla kostnader du tog upp förväntas pjäsen som slår en grön boll med sitt sketna tennisrack att stå för. Mikael verkar inte ha några tunga sponsorer då hans senaste twitter inlägg innan ursäkten signerad gud var för snart 1 år sen och han har varken en instagram eller Facebook. Så inga sociala medier att lura på sina följare att köp sina sponsorers produkter med andra ord. Att han tacka nej till båstads miljon blir allt mer förvirrande för mig ju mer jag får veta om den dopades ekonomi.

ja, och familjen iaf pappan o brodern (kanske fler familjemedlemmar?) verkar bo i villa (??) i bromma. ok, inte så illa men skulle ju kunna vara långt mkt bättre om han spelat in 30 mille.

säg att 30 % gått till skatt (högt räknat)...sen avdrag för ovan nämnda kostnader. grovt räknat borde han (med lätthet) haft kvar 10-15 mille som han kunnat investera smart.
Citera
2023-07-19, 02:32
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
ja, och familjen iaf pappan o brodern (kanske fler familjemedlemmar?) verkar bo i villa (??) i bromma. ok, inte så illa men skulle ju kunna vara långt mkt bättre om han spelat in 30 mille.

säg att 30 % gått till skatt (högt räknat)...sen avdrag för ovan nämnda kostnader. grovt räknat borde han (med lätthet) haft kvar 10-15 mille som han kunnat investera smart.

Han hade väl köpt en lgh för 20 millar tyckte jag mig ha läst. Högt belånad?
10 miljoner med ränta på 3-4% börjar nog snabbt kännas när man står utan jobb
Citera
2023-07-19, 03:20
Medlem
irishrages avatar
Han har inte åkt dit för han varit lat eller bara missat. Han vet precis vad han sysslar med. Jag tror inte heller han tagit narkotika utan här handlar det helg uteslutande om prestationshöjande medel för att prestera bättre på plan och vinna matcher och klättra på rankingen. En fuskare helt enkelt som inte har att göra på touren. En dålig förebild för barnen som kanske sätt upp till honom.
Citera
2023-07-19, 03:56
Medlem
Mullrets avatar
Oavsett hudfärg så är det en skam för Sverige. Han får börja på donken och vända hamburgare. Korkat förstöra sin egen karriär, men en blading fattar nog inte bättre.
Citera
2023-07-19, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamBamFunkhouser
Vilken idiot. Igår kapade han hela Sveriges tenniselit, inklusive Kent Carlsson (nr 6 i världen), tydligen en nobody som bara var avundsjuk etc. Utan all backning runt om i tennissverige hade han aldrig varit där han var igår. Idag avstängd som fuskare på 18 månader...När han är tillbaka kommer han vara runt 1000 i världen. Att hoppas på wild cards i de Båstad och Stockholm Open hade kanske funkat om man inte dagen innan kölhalat allt och alla i tennissverige. Att klättra tillbaka 950 placeringar på världsrankingen genom challengers vid den ålder och utan uppbackning är snudd på omöjligt. Kostar minst en miljon per år minimum att ligga ute och tävla. Även om du spelar grym tennis och knappt förlorar en match är du ändå inte tillbaka topp 100/inom ATP efter ett år.

Tack för bra inlägg. Verkar som brant och hal uppförsbacke med de förutsättningarna. Hade Hybris-Ymer varit lite ödmjuk hade han nog fått uppbackning nu. Det är märkbart tyst från tidigare svenska proffs. Kanske tycker de att han får drunkna i sin egen sörja efter alla angrepp.
Citera
2023-07-19, 06:57
Medlem
Fantastiska nyheter. Jävla tönt
Citera
2023-07-19, 07:23
Medlem
Följde tennisen en del tidigare men fick lite avsmak när Söderling klev in. Om inte mitt minne sviker mig så fick min känsla för honom lite rätt när bland annat Federer(?) uttalade sig om honom att han inte var den i omklädningsrummet man ville prata med. Har Sverige haft otur med spelarmaterialet under senaste generationerna? Är tränarna och klubbarna uppblåsta av tidigare framgångar som smittar av sig på yngre spelare? Jag slutade med tennisen för hockey inte bara för att jag tyckte hockey var det roligaste som fanns utan även för att stämningen var så oskön i tennisklubben, lite samma med golf där min träningskarriär var ännu kortare. Gillade inte atmosfären.
Vill inte skylla på något/någon annan än Mikael för hans attityd och uttalanden men det kanske finns någon mer förklaring än att han verkar vara en idiot? Är hans bror Elias likadan?
Citera
2023-07-19, 07:55
Medlem
Haajibs avatar
Vilken jävla idiot, hoppas han dör.
Citera
2023-07-19, 08:11
Medlem
Tercios avatar
Missade eller vägrade inte Serena Williams lämna dopingtest flera gånger? Har alltid ansett att det är mycket mer doping i tennis än vad som sägs. Kring Söderling gick det ju också mycket dopingrykten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in