2023-07-19, 00:55
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Spelaren i detta fall har inga titlar. Hade hen haft det så hade hen varken förlorat titlar eller prispengar. I tennis betalar man med sin karriär när man åker fast inte något så ynkligt som pengar och titlar.

Så att harva om kring och ha ”karriär” i ett decennium som top 250-spelare slår högre än ynkliga saker som t ex tre GS på 2 år.
Citera
2023-07-19, 00:56
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Så att harva om kring och ha ”karriär” i ett decennium som top 250-spelare slår högre än ynkliga saker som t ex tre GS på 2 år.

Ja, om han hållit sig utan hybris hade han kunnat glida runt såhär tjäna några millar utan fått ögon på sig. Jag skojar inte. Såna spelare tjänar pengar både på att lyckas och förlora med mening när syndikat är inblandade. Helt riskfritt och testfritt. Hans bror har säkert denna livstil och pundar/dopar sig lika mycket som Mikael. Tänk alltid utanför boxen när saker händer.
Citera
2023-07-19, 00:58
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ja, om han hållit sig utan hybris hade han kunnat glida runt såhär tjäna några millar utan fått ögon på sig. Jag skojar inte.

Oavsett. Grabben är körd, någon får gärna citera mig om 2-3 år men han kommer inte tillbaka till samma ranking. Inte en chans.
Citera
2023-07-19, 01:00
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Oavsett. Grabben är körd, någon får gärna citera mig om 2-3 år men han kommer inte tillbaka till samma ranking. Inte en chans.

Den som hävdar något annat eller tycker det är orättvist med 18 månader inser inte att i dessa kretsar innebär det livstid. Mikael är den enda som verkar vetat om att han riskerar bli avstängd för doping ändå stoppar han hellre upp Båstads mille i deras stjärt än i sin plånbok? Snacka om leva i bubbla.
Senast redigerad av svearikesfag 2023-07-19 kl. 01:02.
Citera
2023-07-19, 01:03
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Absolut inte varför skulle han bli det? Han är aldrig bekräftad dopad / fuskare utan bara avstängd för skitit i 3 tester. Även om han varit avstängd pga steroider hade han inte varit återbetalningsskyldig.

Du gör uttryck för ett mycket vanligt missförstånd. Börja med att läsa Idrottens antidopingreglemente, artikel 2, som beskriver vad som ska definieras som doping ("Doping definieras som de dopingförseelser som anges i artiklarna 2.1–2.11 i detta reglemente"). Att ha dopingpreparat i blodet är så klart en dopningsförseelse, men även t.ex. att inneha preparat eller försöka skaffa dem. Och då "2.4 Idrottsutövares underlåtenhet att iaktta regler om vistelserapportering m.m". Det står ingenstans att det skulle vara mindre allvarligt. Det är helt enkelt doping. Ymer har gjort ett dopingbrott. Han ska anses som dopad.
Citera
2023-07-19, 01:10
Medlem
Manginazs avatar
Vilken sopa, uppenbart att han har satt det i system.
Det jag dock inte förstår är vilka droger som sitter så kort tid i blid/urin? eller är testerna efter matchen och han har avvikit helt sedan?
Citera
2023-07-19, 01:13
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Lance Armstrong fick pröjsa runt 50 miljoner SEK i skadestånd till sponsorn USPS efter sitt dopinghaveri. Med det sagt, vinstpengar betalas väl aldrig åter, men sponsorpengar kan så göras, beroende på avtal.

Men som du säger, Ymer har ju inte åkt dit för doping. Så sannolikt inte aktuellt här.

Man kan nog lugnt utgå ifrån att sponsoravtalen är utformade så att om han fälls för något dopingbrott, så kan avtalen brytas och eller han kan bli ersättningsskyldig mot sponsorn. Och dopningsbrott är han nu fälld för.

Kommer inte sakna den fjanten.
Citera
2023-07-19, 01:13
Medlem
shbous avatar
Citat:
Den som hävdar något annat eller tycker det är orättvist med 18 månader inser inte att i dessa kretsar innebär det livstid. Mikael är den enda som verkar vetat om att han riskerar bli avstängd för doping ändå stoppar han hellre upp Båstads mille i deras stjärt än i sin plånbok? Snacka om leva i bubbla.

Möjligen en avbön av Guds nåde skulle hjälpa honom att få in en fot, åtminstone bland folket. Otroligt osannolikt däremot. Sen ska han dessutom hålla sin nivå. Men (förhoppningsvis) har någon vassare och yngre talang tagit hans plats tills dess.

Han har tjänat en del kosing men jag tänker mig att det inte är helt gratis att leva som tennisproffs.
Citera
2023-07-19, 01:15
Medlem
Citat:
Söderling åkte fast på riktigt då kalla man det körtelfeber. I Ymers fall behövde han inte ens åka dit för kallas fuskare. Ni hjälper bara Ymer med hans konspirationer och rasism snack med såna här inlägg.

(FB) Skvaller om tennisspelaren Mikael Ymer

Läste på twitter en antirasse och vänsterbliven tog upp att han är så bortskämd med de svarta priviliger han daltats med i Sverige att han fått hybris och inbillat sig att man kan bajsa på alla och komma undan även utanför Sverige. Resultatet har vi framför oss.

Ok jag visste inte om att Robin åkt fast för något,eller så har jag glömt det.

Ja nog verkar denne Ymer ha fått hybris allt.
Citera
2023-07-19, 01:16
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Möjligen en avbön av Guds nåde skulle hjälpa honom att få in en fot, åtminstone bland folket. Otroligt osannolikt däremot. Sen ska han dessutom hålla sin nivå. Men (förhoppningsvis) har någon vassare och yngre talang tagit hans plats tills dess.

Han har tjänat en del kosing men jag tänker mig att det inte är helt gratis att leva som tennisproffs.

Lägger man ihop hans uppskattade prispengar och subtraherar de med vad han enligt media betala för sin bostad och subtraherar de med vad hans tennis spelande kostat totalt sett så fattar man snabbt att de inte är en snubbe som har råd gå i pension i den åldern som Björn Borg.
Citera
2023-07-19, 01:17
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Var det inte Söderling som fick körtelfeber som höll i sig och efter det så återhämtade han sig aldrig?

Det var inte körtelfeber. Har man läst hans (och Johar Bendjellouls) bok "Sluten" framgår att det var panikångest och nervsammanbrott som knäckte Robin. Men det är svårt nämna sånt tydligen i den situationen RS var, så han körde med körtelfeber.
Sedan är det upp till var och en att välja om det är trovärdigt eller inte.
Citera
2023-07-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Det var inte körtelfeber. Har man läst hans (och Johar Bendjellouls) bok "Sluten" framgår att det var panikångest och nervsammanbrott som knäckte Robin. Men det är svårt nämna sånt tydligen i den situationen RS var, så han körde med körtelfeber.
Sedan är det upp till var och en att välja om det är trovärdigt eller inte.

Ok där ser man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in