2023-07-18, 15:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
”Kan tänka mig”? Ok, men vilken bevisning stödjer det?
Mordet förefaller vara en "precisionshandling" och jag tänker att det nog inte är givet att en 20-åring har de anatomiska kunskaperna.
Citera
2023-07-18, 15:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om man googlat på hur man undviker avvärningsskador så är manuell strypning framifrån det sista du väljer. Som jag sagt innan har jag aldrig stött på ett fall där offret inte tillfogat gm någon form av skada vid manuell strypning framifrån om offret är medvetet. Tydligen ingen annan skribent heller, eftersom det inte postats något trots att tråden har 80 000 inlägg och 25 mil visningar.
Jag tror att det primära var att J ville se livet rinna ur T och lämna så få spår som möjligt. Och jag föreställer mig att det på sidor med info om manuell strypning även finns tips runt motvärnsskador.
Citera
2023-07-18, 15:18
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ja precis, men att knästående balansera sina knän på T s armar som är 7-8 cm breda (?) låter inte som det lättaste.

Det förmodade adrenalinpåslag Johanna måste ha haft skulle nog räcka.
Citera
2023-07-18, 15:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det förenklar för utvecklarna att strukturera upp datan då formatet är ger en snabbare och enklare process av datan. Dessutom så tar det mindre plats i mobilen minnesmässigt. En vanlig användare får fördel då genom att mobilen blir snabbare, men är annars lyckligt ovetande om all denna insamling av data. Datan är dock krypterat så det finns ingen som sitter hos Apple och liksom läser ens innehåll i mobilen.
Då missuppfattade jag. Min tolkning var att Biome var mindre strukturerat.
Citera
2023-07-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du måste verkligen ha en tom hjärna, det är väl förfan när man blir häktad man berättar sanningen om man är oskyldig!

Förhörsledarna vädjade till Maja att hon skulle berätta vart Tove fanns, att Maja skulle tänka på Toves mor och far och syskon.
Men Maja fortsatte att hålla käften!

Ja jag håller med helt. Jag blir fan spyfärdig när hen skriver Tack vare Maja. Tove hade troligen levt om det inte vore för Att Maja lockade med henne. Snacka om att blunda för sanningen. Hoppas Toves anhöriga inte läser i den här tråden.
Citera
2023-07-18, 15:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag tror inte hon valde sätt i den bemärkelsen att hon planerade långt i förväg hur hon skulle ha ihjäl henne. Då hade hon troligen valt en annan metod och annan plats. Jag tror inte hon kunde behärska sig efter Nöjet och förbisåg risken med att ha ihjäl henne i sin lägenhet. Väl i lägenheten var hon begränsad till kniv eller strypning. Och jag tror faktiskt hon gjorde ett övervägande och lotten föll på strypning eftersom dom var 2 mot 1, samt att det lämnar få spår.

Vid strypning vittnar gm om att deras hat riktas mot en enda punkt och dom får tunnelseende. Dom reagerar inte på tilltal, skrik eller smärtan som offret orsakar dom i form av riv och klösmärken.

Det är möjligt att J nöjt medans hon ströp T. Det jag är övertygad om iaf är att både J och M var totalt likgiltiga inför det dom gjorde, vilket är anmärkningsvärt med tanke på att dom såg T kämpa och plågas under flera minuter. Den likgiltigheten verkar inte ha släppt trots att dom borde insett för länge sedan vad dom ställt till med.
Där går våra tankar i sär. Jag tror inte M har psyke till att närvara vid ett mord. Men jag kan ha fel.
Citera
2023-07-18, 15:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
JJ hade med sig ett vittne hem, hur tänker du att JJ skulle göra sig av med MH (om hon nu inte var inblandad)?
Så långt har mina tankar inte kommit.
Citera
2023-07-18, 15:37
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, lite så. Att det kanske egentligen har varit drömmar och teoretiska tankar, men att de fick liv på Nöjet.
Sedan var det väl inte så genomtänkt att utföra mordet i sin egen lgh tre trappor upp när det dessutom är aviserat att offret ska dit.

En spekulation från min sida som jag bygger på det exakta ställe J placerade trycket mot Ts hals och frånvaron av motvärnsskador. I mina ögon ser det påläst ut.

Skulle vara mycket intressant att höra vad de säger som delade bord med Johanna på Nöjet och vad de hörde och såg av bråket. Då när Tova satt på huk vid bordet och sa det genuint elaka till Johanna och blev puttad på av Johanna så att hon föll i golvet.
Senast redigerad av Nonitotta 2023-07-18 kl. 15:52.
Citera
2023-07-18, 15:44
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja jag håller med helt. Jag blir fan spyfärdig när hen skriver Tack vare Maja. Tove hade troligen levt om det inte vore för Att Maja lockade med henne. Snacka om att blunda för sanningen. Hoppas Toves anhöriga inte läser i den här tråden.

Det finns många som skriver 'tack vare', när det borde ha stått 'på grund av'. Det blir lite konstigt ibland.

I Johannas ögon var det nog 'tack vare', men knappast i Tovas familj...
Citera
2023-07-18, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Mordet förefaller vara en "precisionshandling" och jag tänker att det nog inte är givet att en 20-åring har de anatomiska kunskaperna.
Men det är ju inget bevis? Var finns bevisen för att Johanna tog fram fakta om strypningar och avvärjnkngsskador? Var finns bevisen om att hon planerade att döda Tove?
Citera
2023-07-18, 15:51
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men det är ju inget bevis? Var finns bevisen för att Johanna tog fram fakta om strypningar och avvärjnkngsskador? Var finns bevisen om att hon planerade att döda Tove?

När Johannas dator tömdes på info så hittade man ett stort antal sökningar på såna ämnen. Det är klart ett fett indicium, men inget bevis. Johanna själv påstår att 'vem som helst' som har varit hemma hos henne kan ha använt hennes dator för såna sökningar. Samma gäller Dikten. Hon hänvisar lite svagt åt Majas håll... :-(
Citera
2023-07-18, 15:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Skulle vara mycket intressant att höra vad de säger som delade bord med Johanna på Nöjet och vad de hörde och såg av bråket. Då när Tova satt på huk vid bordet och sa det genuint elaka till Johanna och blev puttad på av Johanna så att hon föll i golvet.
Det märkliga är att ingen sett eller hört något som de uppfattat som bråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in