2023-07-18, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Har vi fått det bekräftat, förutom från diverse blaskor som skriver mamman istället för kvinnan (vilket kan vara en ren konstruktion baserat på mediadrevet som pågår) att det ÄR just mamman? När åklagaren (stammade eller råkade) säga ”barnbarn”, när åklagaren säger ”äldre kvinna” (vilket man inte brukar benämna någon som är 30+), när ryktena i diverse forum påtalar att det ÄR en äldre anhörig som är skyldig, när MGM och pappan är bortsopade från jordens och internets yta mer eller mindre (kanske för att man levt under ett visst hot?), vet vi att det inte är mormor som satt i bilen och inte mamman? Hon kanske var förbjuden att träffa barnbarnen och hämnades? Eller kanske hon visste saker om mamman/pappan som initialt låg till grund för att kontakten brutits och nu ville hon rädda barnbarnen? Har vi bevis för att det är SJ som är avliden?

Ja man undrar. Läste dock att den döda kvinnan var boende i ett villaområde i Skinnskatteberg vilket väl lutar åt att det är SJ
Citera
2023-07-18, 10:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamiapappapia
Världens mest meningslösa diskussion huruvida hon skjutit ungarna och hur och om fönsterna skadats. Kan ni sluta spekulera och invänta fakta? Sluta kapa hela tråden med skit
Flashback är ett forum där man spekulerar.
I detta fall kommer inte ett åtal och således ingen FUP som går att begära ut då MGM är död.

Fakta kan endast komma om närstående uttalar sig, alt om soc eller psykvården granskas och ger ett uttalande. De två sista är inte sannolikt.
Eller åtalas väcks mot närstående (mannen) ang vapenbrott eller annat åtal nära MGM och BO dvs barnen ingår i en förundersökning.
Senast redigerad av Pandalina4 2023-07-18 kl. 11:19.
Citera
2023-07-18, 11:12
Medlem
Vem det är som utfört dådet kommer bara den som gjort det att veta.
Citera
2023-07-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Vet någon hur länge brukar det ta för att det ska registreras avliden på exempelvis på ratsit?

Allt mellan 3 dagar till månader. Är de mord kan de ta tid. Tove tönnies som mörades hann aldrig registreras som avliden utan var borta från hemsidan ett halvår senare
Citera
2023-07-18, 11:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Du har rätt, sicken smäll det ska bli inne i bilen,
Hon måste vara fokuserad, räcker det med ett skott i varje barn?
kan rutorna spricka av smällarna?

Blir ett otroligt tryck på trumhinnorna, tro inget annat, men rutorna klarar detta lätt. Rutorna står dock inte emot varken .22 eller 9mm skott mot rutan... Ja, frågan är om hon träffar "rätt". Ett skott med .22 räcker men skall då träffa "rätt" och tror inte hon chansat med detta om hon är vapenvan och då vet om detta. Ett skott anser jag vara uteslutet om hon använt .22 kalibern. Glock 9mm räcker med att träffa huvudet så är det till 99% kört. Sköt hon barnen med .22 så är det med flera skott om inte så räcker det med ett och sedan ett i sin egna, sjuka skalle!
Citera
2023-07-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaWPuNdiSh
Sulle jag vara i makens nuvarande position, total förlust av sin egna familj och fattiglapp dessutom, så finns det bara 2 alternativ:

1. Slänga ut en snyfthistoria och sedan sälja rättigheterna till Svt att sända begravningsceremonin.

2. Skjuta mig själv i huvudet jag med.

Han ärver ju, och skärp ig. Du skriver så till en person som förlorat hela sin familj, riktigt vidrigt
Citera
2023-07-18, 11:36
Medlem
Klarabella79s avatar
Aftonbladet har nu en artikel om boende i området. Jag kanske läser in för mycket i det men står igen ”kvinnlig”, inte modern eller annat. Sen detta stycke

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dw04Pj/skinnskatteberg-i-chock-efter-misstankta-barnamorden

”Exressen har pratat med en boende som säger att det varit mycket trafik i radhusområdet där den drabbade familjen bor de senaste dagarna”.

Det som jag säkert läser in för mycket är texten ovan med ”där den drabbade familjen bor”.
Citera
2023-07-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arusiana
Ungefär 1,5 - 2 veckor.
Efter att de är identifierade. Om det är kraftiga huvudskador kanske identifieringen det tar längre tid.

Jag kan inte föreställa mig hur grymt det måste vara för pappan att göra identifieringen av sina barn. Om man nu gör så.
Citera
2023-07-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Efter att de är identifierade. Om det är kraftiga huvudskador kanske identifieringen det tar längre tid.

Jag kan inte föreställa mig hur grymt det måste vara för pappan att göra identifieringen av sina barn. Om man nu gör så.
Tveksamt i ett sånt här fall. Skadorna lär vara väsentliga.
Citera
2023-07-18, 11:50
Medlem
Kollar man deras löneranking på Ratsit ligger SJ på 340+ plats av 1000+ personer i området (över 16 år) och JJ på plats 900+.

Så, är det SJ som gjort detta försörjde hon def. hela familjen vilket kan tära hårt på en relation med så små barn.

Han kan iofs varit f-ledig.
Citera
2023-07-18, 11:53
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Inte om bilen är låst inifrån.
Och det finns krutstänk på mamman.
0.22 kal kanske inte går rakt igenom en kropp och en ruta men jag kan ha helt fel, inte vapenkunnig.
0.22 går nog igenom en ruta och in i en kropp. Men det måste vara en kusligt skicklig skytt.
Nästa tanke är att det är flera skott som bommat men gått genom rutan.
Så har det nog gått till. Hon har missat några skott som gått genom bakrutan och sist skjutit sig själv i huvudet men kullan har stannat i huvudet.

Det heter inte 0.22 kal. Den är visserligen 0.22 tum men .22 lr heter det.
Citera
2023-07-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Tveksamt i ett sånt här fall. Skadorna lär vara väsentliga.
Och då bör väl rimligtvis identifieringen ske på annat sätt. Vilket borde förlänga tidsförloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in