2023-07-18, 00:52
Medlem
TheBluntManClans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Den där är det något fel på, vem det nu är...

Gissar på att det är MGMs partner? Stavningen, bilderna och åldern tyder väl på det i varje fall.

https://www.flickr.com/photos/98159625@N04/
Citera
2023-07-18, 00:53
Medlem
ziracorns avatar
Återigen, är det ens fastställt att mamman är död och att det var hon mördade de två små barnen?
Har än så länge bara läst "(äldre) kvinna i nära relation " till offren.

Angående skotthål i bilrutorna. MGM missade/fegade väl ur när MGM skulle ta sitt eget liv. Lätt att du slinter om du ska skjuta mot tinningen. Bara spekulationer från undertecknad.
Citera
2023-07-18, 01:24
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
kommer aldrig att hända

På ett sätt hoppas jag inte det
Senast redigerad av Klarabella79 2023-07-18 kl. 01:28.
Citera
2023-07-18, 01:26
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Om mörderskan är vapenkunnig, antingen via eget utövande eller genom sin makes, så torde hon veta att ett skott med .22 kaliber kanske inte är tillräckligt för att döda ett barn, beror helt på hur det träffar. Med detta sagt så är .22 kaliber lätt dödligt på nära avstånd med skott i huvudet - ett eller flera och dessa går genom en bilruta utan större problem, efter att ha gått genom ett barns huvud. .22 må vara finkalibrig ammuniton men gör mer skada än vad mången tror - går att jaga småvilt med detta.

Om hon nu även haft tillgång till en Glock, ja då är saken biff - då räcker det med en "snedträff" för att döda ett litet barn. Vi vet heller egentligen inte om det var flera skotthål som helikopterpersonalen sett, media är dåliga på att återge precisa fakta, även denne åklagare, eller vad han var som intervjuades, vet vi inte om han sagt fel eller bara är så chockas att han gör en felsägning. Vi har heller ingen aning om hur barnen placerats innan morden. De är små till växten och längden borde göra att kulhålen inte träffar rutan efter att ha gått genom deras huvuden, men om hon placerat barnen i framsätet och sedan satt sig bakom dessa och riktat vapnet underifrån och upp - ja, då får du kulhål i rutan/rutorna...

Tror inte vi skall haka upp oss på kulhålet/hålen - kan vara missförstånd, eller så vet vi, som sagy inte hur barnen skjutits och ej heller hur kärringe tog sig själv av daga. Lär ha varit en hel del blodstänk på rutorna - särskilt om hon använde Glocken även på barnen. Tvivlar starkt på att hon "vågat chansa" på att ta livet av sig med kaliber .22.

Hoppas ni förstår vad jag vill ha sagt, annars fråga eller ställ mina hypoteser till prov, det är detta tråden är till för, so shoot!

Kan som du säger vara en krafigare pistol. Vet inte varför alla tror att det är .22 hon tagit? Är det för att det är den sistköpta innan mordet? Kan maken ha haft flera olika?

Om kulhålen så tror jag att man kanske misstolkar ”kulhål” till plural..
Citera
2023-07-18, 01:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Undrar om mörderskan hade hörselskydd på sig när hon sköt barnen? Om hon hade skjutvana så vet hon att det "lätt" spräcker trumhinnorna att skjuta med krutvapen i slutna, små rum och detta kan då ha fått henne tappa fattningen om utan... Den som skjutit med .22 kaliber och särskilt 9mm eller grövre, vet vad jag talar om och detta då ute i det fria. I en bil så är dina öron körda efter det första skottet, troligtvis.
Citera
2023-07-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Kan som du säger vara en krafigare pistol. Vet inte varför alla tror att det är .22 hon tagit? Är det för att det är den sistköpta innan mordet? Kan maken ha haft flera olika?

Om kulhålen så tror jag att man kanske misstolkar ”kulhål” till plural..

Ja, jag tror iofs. på både ock, ev. enkom Glock 9mm. Sköt troligtvis barnen med .22 och sig själv med Glock. Att hon skulle våga "chansa" med en .22 kaliber, även om denna är ytterst dödlig om du träffar rätt, så tror jag ingen som vill ta livet av sig gör detta med en slik, särskilt inte om du även har tillgång till en 9mm pistol. Ja, jag är övertygad om att han, eller hon/båda hade tillgång till både .22 och grövre. Det är en naturlig gång i det hela - när du klarat skjutproven med .22 så har du rätten att införskaffa grövre kalibrar och det finns nog inte mången som inte gör detta.

Ja, detta med kulhål/hålen skall vi ta med en stor nypa salt.
Citera
2023-07-18, 05:03
Medlem
Vet någon hur länge brukar det ta för att det ska registreras avliden på exempelvis på ratsit?
Citera
2023-07-18, 05:10
Medlem
Arusianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Vet någon hur länge brukar det ta för att det ska registreras avliden på exempelvis på ratsit?

Ungefär 1,5 - 2 veckor.
Citera
2023-07-18, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Undrar om mörderskan hade hörselskydd på sig när hon sköt barnen? Om hon hade skjutvana så vet hon att det "lätt" spräcker trumhinnorna att skjuta med krutvapen i slutna, små rum och detta kan då ha fått henne tappa fattningen om utan... Den som skjutit med .22 kaliber och särskilt 9mm eller grövre, vet vad jag talar om och detta då ute i det fria. I en bil så är dina öron körda efter det första skottet, troligtvis.

Kanske inte så viktigt att tänka på vad som hände med hörseln om hon ändå planerade att avsluta med att skjuta sig själv.
Citera
2023-07-18, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Kanske inte så viktigt att tänka på vad som hände med hörseln om hon ändå planerade att avsluta med att skjuta sig själv.

Nej, håller med och absolut inte viktigt, egentligen, eller? Var bara en tanke jag hade och har inget med utgången av det hela att göra. Jag bara vill vända på alla stenar, men håller med dig om att det inte kankse är viktigt, alls, men ändå en tanke då om hon haft dessa hörselvärn på sig så är det inte en stundens ingivelse, utan en större planering, från mörderskans sida...
Citera
2023-07-18, 06:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekaps
Varför vill man se ut som en mörkrets furste? För det gör han.
Han kanske är ett mörker.
Citera
2023-07-18, 06:30
Medlem
Ingen som känner familjen? Någon som vet varför detta kan ha hänt?
Deprimerad? Psykiskt sjuk? Hämnd? Grymhet?
Hur levde dem? Umgänge? Livsstil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in