2023-07-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Slå honom på käften om han inte har uppbackning av ett kriminellt nätverk.

Tanken har slagit mig, dock har jag aldrig slagit någon. Är personen mental sjuk och aggressiv lär det sluta med att jag åker på stryk tyvärr. Men har gått i tankar att mentala något gäng att fixa problemet. Nej men skämt åt sido, jag vill ta det lagligt och rättsligt om det behövs. Får ta det via polisen om det inte blir bättre snart.

Citat:
Ursprungligen postat av DrWang
Tråkig sits.. med tillräckligt med klagomål på hög så kan han bli tvingad till att avyttras om det nu är en bostadsrätt det är tal om. Om han bryter lagen genom exempel ofredande så kan det vara bra att försök dokumentera detta och anmäla det, inte för att polisen kommer göra något särskilt men det väger tyngre när man pratar om han på styrelsemötet än att han bara gapar taskiga saker.

Det kan också vara bra att skapa någon sorts kontakt med någon i dennes BRF för att framföra åsikter men också få en inblick i om det görs något åt situationen som är och isåfall vad.

Eftersom du starkt misstänker att han är sjuk så undvik att gorma tillbaka eller att gå och knacka på för det kommer bara göra situationen sju resor värre.

Som någon nämnde så satsa på någon typ av skärmskydd.

Tack! Ska prata med andra, så får vi gå ihop och anmäla personen. Även fast soc och polisen oftast lägger ner ärendena, så får vi ligga på och ringa in vid minsta lilla. Får försöka kontakta den föreningen och komma i kontakt med hans grannar. Så hjälps alla åt borde vi inom några månader ha löst problemet, på rätt sätt. Personen behöver vårs, antingen av någon anstalt/ boende eller medicinering. Han verkar må allt annat är bra.

Kommer absolut inte göra någon ansats att trigga personen ännu mer.
Citera
2023-07-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Låter som din granne har en soc-lägenhet, ja de äger bostadsrätter i hålan där jag bodde tidigare.
Min tidigare flickvän bodde granne med din grannes enäggstvilling, vi ringde bostadsrättsföreningen och klagade några gånger, sen ringde vi störningsjouren några gånger. En dag ringde det på dörren, det var en gubbe från någon frivillig soc-organisation, han sa.

-Ring inte störningsjouren när grannen lever fan, ring mig i stället. Vi fortsatte ringa störningsjouren och efter ett par månader gick flyttlasset för grannen från helvetet. Utryckning från störningsjouren kostade då kontraktsägaren 800kr för varje utryckning.

Grannen satt liksom din hela dagarna på balkongen och skrek okvädningsord till alla grannar, om nätterna spelade han hög musik.

Nog inte samma person, men låter lät jobbigt.. underbart att få en sådan hjälp som du fick!

Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Fortsätt att anmäla störningar till jouren och uppmana även grannar som störs att göra likadant.
Till slut kommer anmälningarna att väga över och problemet får flytta.

Tack, får göra så..

Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
Anmäl till jouren.

Om de vill sig illa börja plinga på dörren och konfrontera horgrannen. Va beredd på att slåss!

Hotbrev i brevlådan som är anonyma kanske funkar med? Typ du är övervakad av fbi håller du ej köft då jävlar! Sånt brukar ju funka på mentalt sjuka så han kanske spikar igen alla fönster mm sen

Slåss är inte min starka sida, har aldrig gjort det. Men det sistnämnda lät lite roligt faktiskt! Får jag lite fritid över, ska jag stark överväga det!
Citera
2023-07-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ring snuten varje gång han är ute o runkar på balkongen.
Kommer inte snuten efter tre sådana tillfällen så fixar du ett lasso som du slänger runt honom o sedan drar du bara ner honom från balkongen.
Alternativ så slänger du en tegelsten i huvudet på honom.
Sjuka människor skall låsas in.

Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Om du utsätts för ett brott är det polisen du ska ta kontakt med. Dokumentera hans ofredanden. Om inte annat så kanske polisen kommer och knackar på och ber honom hålla käften.

Att ringa din förenings störningsjour är helt meningslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Runkar han ute på ballen? Kan låta överdrivet men det är polisen som ska prata med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Låter mer som en juridisk fråga, och tillräckligt konkret för att anmäla dvs ett relativt lätt case.

Samlade era svar och svarar er gemensamt. Hur ser lagen på att filma någon okänd person som stönar högt och drar i sitt könsorgan? Det är inte någon jätte trevlig syn, det som stör mig mest är allt skrik. Att låta bli att titta dit, kan jag göra. Men alla förolämpningar är värre. Det förstår stämningen även om det som skriks inte stämmer. Men tänk er, en middag ute med familjen och någon skriker ”jävla äckel”, ”gå in förfan och sov”. Är rätt trist att hela.

Polisen lär ju inte göra så mycket, men håller med om att det är rätt att gå. Tillslut blir de nog less på att jag/grannar ringer och måste hitta en lösning. En anmälan för ofredade, störande beteende och kränkande borde, förr eller senare leda till rättegång och vräkning.
Citera
2023-07-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Varje gång han skriker eller onanerar så ringer du polisen på nummer 112.

Citat:
Ursprungligen postat av Gresservass
Polisanmäl!

Får göra så, tack! Önska mig lycka till, Sverige är inte direkt välkänd för att vara smidig med all byråkrati.
Citera
2023-07-17, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Samlade era svar och svarar er gemensamt. Hur ser lagen på att filma någon okänd person som stönar högt och drar i sitt könsorgan? Det är inte någon jätte trevlig syn, det som stör mig mest är allt skrik. Att låta bli att titta dit, kan jag göra. Men alla förolämpningar är värre. Det förstår stämningen även om det som skriks inte stämmer. Men tänk er, en middag ute med familjen och någon skriker ”jävla äckel”, ”gå in förfan och sov”. Är rätt trist att hela.

Polisen lär ju inte göra så mycket, men håller med om att det är rätt att gå. Tillslut blir de nog less på att jag/grannar ringer och måste hitta en lösning. En anmälan för ofredade, störande beteende och kränkande borde, förr eller senare leda till rättegång och vräkning.
Ring 114 14 och fråga vad du ska/får göra.
Citera
2023-07-17, 22:33
Medlem
BavarianBeetles avatar
Spela in honom och polisanmäl så lär han försvinna. Det du beskriver måste kunna klassas som sexuellt ofredande.
Citera
2023-07-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Spela in honom och polisanmäl så lär han försvinna. Det du beskriver måste kunna klassas som sexuellt ofredande.

Tänker du då ljud eller bild? För vi bor ändå en liten bit ifrån varandra och endast ljud med en väg utanför kanske inget hörs. Men att filma någon naken går emot min moral. Men ska det användas som bevis kanske det är lagligt och får göras. Frågar för att jag inte har koll. Vill inte få
Problem för att jag filmar någon naken okänd person.
Citera
2023-07-18, 00:51
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Runkar ute. Jag vet inte vad jag sak göra.

Om du inte vet hur man gör en polisanmälan för att någon onanerar utomhus så får du fan bo kvar och lida. Ärkenöt.
Citera
2023-07-18, 01:01
Medlem
Citat:

Filma inte och lägg upp. Ta någon mindre integritetskränkande bild och anmäl till psykiatrin.

Alla psykotiska människor är inte likadana och att han är särskilt urspårad kan bero på någon psykossjukdom men dålig uppföljning. LPT på den människan vore lämpligt. Har han psykos är risken för självmord rätt mycket större när han kommer ur den om han gjort såpass allvarligt sjuka saker som definitivt är avvikande.

Han låter som någon med svårare psykossjukdom.
Citera
2023-07-18, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Om du inte vet hur man gör en polisanmälan för att någon onanerar utomhus så får du fan bo kvar och lida. Ärkenöt.

Har aldrig påstått att jag inte vet hur jag polisanmäler något. Hur rättsprocessen går till har jag bra koll på. Drick något glas vatten.
Citera
2023-07-18, 01:41
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Filma Inte grannen om han är på sin balkong, det är olagligt.

Som jag skrev tidigare så ring polisen varje gång.

Sedan kan du söka på "insynsskydd balkong" finns många olika både färger, höjd och material och olika sätt att montera så kanske du kan slippa se snuskgubben.

Det är inte meningen att du ska känna dig ofredad och begränsad i ditt hem och inte kunna njuta på din balkong.

Kom på en sak till.
Varje gång det händer så skriver du mail till din egen bostadsrättsförening.
Se kanske kan kontakta den andra föreningen?
Ingen bostadsrättsförening vill ha besök av polisen titt som tätt, det ger dåligt rykte och sänker värdet.
Citera
2023-07-18, 08:35
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Får göra så, tack! Önska mig lycka till, Sverige är inte direkt välkänd för att vara smidig med all byråkrati.

Tvärtom faktiskt! Många som bott i exempelvis södra Europa säger att de först då har förstått hur smidig byråkratin för det mesta är i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in