Citat:
Tanken har slagit mig, dock har jag aldrig slagit någon. Är personen mental sjuk och aggressiv lär det sluta med att jag åker på stryk tyvärr. Men har gått i tankar att mentala något gäng att fixa problemet. Nej men skämt åt sido, jag vill ta det lagligt och rättsligt om det behövs. Får ta det via polisen om det inte blir bättre snart.
Citat:
Tråkig sits.. med tillräckligt med klagomål på hög så kan han bli tvingad till att avyttras om det nu är en bostadsrätt det är tal om. Om han bryter lagen genom exempel ofredande så kan det vara bra att försök dokumentera detta och anmäla det, inte för att polisen kommer göra något särskilt men det väger tyngre när man pratar om han på styrelsemötet än att han bara gapar taskiga saker.
Det kan också vara bra att skapa någon sorts kontakt med någon i dennes BRF för att framföra åsikter men också få en inblick i om det görs något åt situationen som är och isåfall vad.
Eftersom du starkt misstänker att han är sjuk så undvik att gorma tillbaka eller att gå och knacka på för det kommer bara göra situationen sju resor värre.
Som någon nämnde så satsa på någon typ av skärmskydd.
Det kan också vara bra att skapa någon sorts kontakt med någon i dennes BRF för att framföra åsikter men också få en inblick i om det görs något åt situationen som är och isåfall vad.
Eftersom du starkt misstänker att han är sjuk så undvik att gorma tillbaka eller att gå och knacka på för det kommer bara göra situationen sju resor värre.
Som någon nämnde så satsa på någon typ av skärmskydd.
Tack! Ska prata med andra, så får vi gå ihop och anmäla personen. Även fast soc och polisen oftast lägger ner ärendena, så får vi ligga på och ringa in vid minsta lilla. Får försöka kontakta den föreningen och komma i kontakt med hans grannar. Så hjälps alla åt borde vi inom några månader ha löst problemet, på rätt sätt. Personen behöver vårs, antingen av någon anstalt/ boende eller medicinering. Han verkar må allt annat är bra.
Kommer absolut inte göra någon ansats att trigga personen ännu mer.