Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Styrka eller motbevisa. Jag antog bara att det låg i ditt intresse att ta reda på det, men tydligen inte.
Det är ju smått sensationella saker jag inte sett någon gräva i tidigare. Finns det ingen möjlighet för SE att veta vem riksfyllot är vid tiden han anger att AB var onykter så är det ju ett starkt indicie som pekar på hans oskuld. Då borde det väl oavsett om man i dagsläget tror att han är skyldig eller ej vara av intresse att kolla upp vad det finns för information gällande detta.
"Har han gjort jobbet?"
Har du gjort jobbet? Jag har sett Fragola göra mer jobb och gräv på några dagar här än vad många lyckats med totalt. Man behöver inte sitta på avbytarbänken och kräva att folk på plan ska jobba hårdare.
Fast problemet med denna tråd är att oavsett om man gör jobbet så upprepas ändå samma argument hela tiden.
Jag har gjort jobbet med tex täckjackan. Jag kan påvisa (med klockslag, källa och datum) att den nämndes flertalet gånger innan Engström tog upp den. Man går till och med ut med att uppgiften om en täckjacka kommer från just LP.
Trots det dyker just det argumentet upp ungefär en gång varje dag i denna tråd. Och det är exakt samma sak gällande de springande poliserna osv. För att inte tala om JA och JÅS!
Hur många har inte det traglats? Du själv har ju tagit fram den gamla godingen mer än en gång.
Och varje gång får man påvisa att enligt materialet trodde utan tvekan polisen att JA pratade om Engström när han bevisligen beskriver JÅS.
Det är ju bara en tidsfråga tills den dyker upp igen i tråden
Istället för att bara "kasta ur sig saker" kanske man ska lägga lite tid på det först?
Vill man hävda att vetskapen om hur AB såg ut och att han var berusad enbart kan förklaras med att Engström var på plats anser jag fortfarande att man har lite jobb att göra.
Och nej, jag är faktiskt inte intresserad av att göra det jobbet.
Inte just nu iaf. Och tills någon har gjort jobbet utgår jag från att AB inte hölls hemlig i media.
Mig veterligen var det bara LJ som var ett "hemligt vittne" en period.