Citat:
Ursprungligen postat av
texashatt
Det är bekymmersamt att du inte skiljer på att uttrycka en åsikt och att gå till konkret fysisk handling.
Jag är säker på att du kan skilja mellan dom två sakerna om du tänker efter lite.
Utifrån dina tidigare inlägg så gissar jag att din referens till ”konkret fysik handling” i detta sammanhang inte syftar till det våld, bränder, skadegörelse och direkta mordförsök på poliser som dessa religösa fanatiker låg bakom i samband med den måhända travliga och korkade, men lagliga och tillåtna sk koranbränningarna ?
Du och andra kan försöka att babbla bort det faktum att den enda anledningen till att den här tråden existerar är för att islam i denna tid (har inte alltid varit så) är en våldsideologi och inget annat.
Man har bränt biblar och gjort karikatyrer och hundratals komedier och andra filmer om den kristna guden och Jesus. Man har även bränt, bajsat på och skändat både Toran och judiska synagogor, och för att inte tala om alla de grovt förnedrande och kränkande judiska karikatyrer som just muslimer publicerar och sprider dagligen. Men i inget av dessa sammanhang så har det resulterat i att personer måste bli utsatta för mord eller mordförsök. Att Påven utfärdat dödsdomar på hollywood-regisörer eller att judar i Malmö startat våldsamma upplopp och protester och försökt att döda och skada poliser eller andra personer. Man har protesterat och
utryckt sin åsikt och fördömt vissa av dessa handlingar men det går inte att dribbla bort att den enda anledningen till att ingen tidning vågar eller vill publicera de som Lars Wilks gjorde (förutom Gyllands posten) trotts att det hade ett enormt nyhetsvärde då, var för det
islamska hotet om våld och inget annat vilket är exakt samma anledning till att denna debatt och tråd ens finns.
Har förvisso slutat att förvåna mig vid det här laget och insett att religon har en sällsynt förmåga att få i övrigt helt väl och fullt fungerande intelligenta människor att på ett ögonblick fullständigt och helt överge allt logiskt och rationellt tänkande och utan att tveka, skita i allt vad moral, rättvisa och etik heter.