Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-16, 09:36
Medlem
[quote=blackniggeryoe|85083345]
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Rika snattaren tagit pantbrev 3,2 milj på sitt hus så sent som 2023-06-21.
Ekonomiska problem?

Inteckningar (datapantbrev om inte annat anges) 1/2 2007-01-25
Totalt antal inteckningar: 7
Totalt belopp: 6.000.000 SEK
Nr Belopp Inskrivningsdag
1 180.000 SEK 1975-08-06
2 20.000 SEK 1975-08-06
3 25.000 SEK 1976-05-05
4 56.000 SEK 1986-07-14
5 100.000 SEK 1986-07-14

6 2.419.000 SEK 2007-01-25
7 3.200.000 SEK 2023-06-21[/QUOT
E]

Pantbrev 7 har samma datum som Ica incidenten.

Intressant om hans pantbrev är samma datum. Det kanske låg någon känsla av dålig ekonomi över honom då han skulle blippa och undvek att betala då?
Citera
2023-07-16, 09:55
Moderator
Dr Kings avatar
Snattar-Anders har ju givetvis hållit på med detta fulscannande där han bara scannat en del av de varor han köpt under flera år. Till slut lackade ICA-handlaren ur och bestämde sig för att sätta dit honom. Man undrar ju vad det beror på. Han är ju knappast så fattig att han inte har råd att betala för sig. Är det spänningen av att åka dit som han söker.

Man undrar ju om han snattat på andra ställen också. Brukar han t.ex. köpa en pava billigt vin på Systemet samtidigt som han har stoppat ner några flaskor med dyrare vin/sprit i en ryggsäck som han har med sig?
Citera
2023-07-16, 16:09
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Gissar att självscanning inte funnits i 10år hos ”mindre” ICA affärer. Våran HK i Stockholm(som ändå är ganska stor) fick det tex för några år sedan. Menar att handlarens ord inte ska tas bokstavligt. Det har säkert varit ett antal incidenter som skapar konflikten mellan handlaren och Anders. Pga att Anders inte slutat med sitt beteende samt att han är otrevligt har förmodligen gjort att handlaren ville sätta åt honom.
Nu var det ju ICA Maxi och nog har dom haft självscanning i 10 år minst. Det är ju denna affär det handlar om och naturligtvis var det inte första gången som hr Präktig stal varor. Han har ju själv erkänt att ha "glömt" att scanna lite då och då. Dyra räkor och cashewnötter är allmännt känt och då kan du ju räkna ut hur mycket fler läckerheter som slunkit ner oscannade i hans kassar.

Nu blir det dryga böter förhoppningsvis och skammen lär han få dras med i evigheter. Ingen glömmer detta och speciellt inte som han är den som ska uppfostra och tala om för folk vilka hemska människor dom är. Dags att beställa tid hos terapeuten nu och hen lär väl också kosta en slant. En vanetjuv är skicklig och det är väl därför som dom vetat men inte kunnat komma åt honom genom åren. Vem kunde tro detta om just honom som uppfattas som den allsmäktige då det gäller hederlighet och moral. I dom grumligaste vattnen simmar dom fulaste fiskarna.
Citera
2023-07-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nu var det ju ICA Maxi och nog har dom haft självscanning i 10 år minst. Det är ju denna affär det handlar om och naturligtvis var det inte första gången som hr Präktig stal varor. Han har ju själv erkänt att ha "glömt" att scanna lite då och då. Dyra räkor och cashewnötter är allmännt känt och då kan du ju räkna ut hur mycket fler läckerheter som slunkit ner oscannade i hans kassar.

Nu blir det dryga böter förhoppningsvis och skammen lär han få dras med i evigheter. Ingen glömmer detta och speciellt inte som han är den som ska uppfostra och tala om för folk vilka hemska människor dom är. Dags att beställa tid hos terapeuten nu och hen lär väl också kosta en slant. En vanetjuv är skicklig och det är väl därför som dom vetat men inte kunnat komma åt honom genom åren. Vem kunde tro detta om just honom som uppfattas som den allsmäktige då det gäller hederlighet och moral. I dom grumligaste vattnen simmar dom fulaste fiskarna.

Är det vad allmänheten anser om ICA Anders, verkligen?
Citera
2023-07-16, 17:19
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Hederliga människor åker på kontroller två gånger om året. Fem varor scannas då, och sen är det frid och fröjd.
Jag har hunnit ta ett bad och tänt min cigarr ute i solen innan du som ställt sig i kassakön kommit ut till parkeringen.
Du har så bråttom för att hinna åka till nästa jobb antar jag. Varför så bråttom? Vi andra inser det befängda med att hjälpa butikerna tjäna ännu mer flis
på vår bekostnad.
Citera
2023-07-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Du har så bråttom för att hinna åka till nästa jobb antar jag. Varför så bråttom? Vi andra inser det befängda med att hjälpa butikerna tjäna ännu mer flis
på vår bekostnad.
Det är snarare du som ökar priser för alla genom behov av personlig service
Citera
2023-07-16, 17:43
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Är det vad allmänheten anser om ICA Anders, verkligen?
Det tror jag. Han har ju framställt sig själv så och skällt ut folk till höger och vänster. Har du någon annan uppfattning sen tidigare? Nästan overkligt att man sätter sig i denna situation efter det ständiga uppläxandet av andra.
Citera
2023-07-16, 17:44
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Helt rätt. Men det fattar han nog inte.
Citera
2023-07-16, 17:49
Medlem
sebertos avatar
Citat:
så funkar det inte. I sverige har vi ingen riktig konkurrens. Du har en naiv föreställning om hur det fungerar dessutom börjar de plocka bort systemet för folk stjäl som korpar. Hur kan det då bli billigare effektivare när det ofta står minst 1 ofta 2-3 som övervakar dig och dina tjyvkompisar ha ha. Skämt åsido var det ingen vinst detta för butikerna så länge folk stjäl och det kommer bara blir värre när vi kommer se en än sämre ekonomi framöver.
Citera
2023-07-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det tror jag. Han har ju framställt sig själv så och skällt ut folk till höger och vänster. Har du någon annan uppfattning sen tidigare? Nästan overkligt att man sätter sig i denna situation efter det ständiga uppläxandet av andra.

Jag pratar inte med någon om denna förlorare så jag vet inte vad folk tycker. Jag kan inte tänka mig att det stämmer dock, mer än att det skulle vara ICA Anders egna självbild.
Citera
2023-07-17, 00:53
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
på vår bekostnad.

Tro inte för en sekund att affärsägarna kommer betala för snatterier och andra kostnader ur egna fickor. Nej, alla dessa kostnader kommer de överföra på oss betalande kunder.

Ju mer som stjäls i butikerna av invandrare och zigenare (som Anders "arga snattaren") ju dyrare och högre priser blir det för oss vanliga hederliga medborgare.
Citera
2023-07-17, 09:48
Medlem
småsurs avatar
Ni som har så bra koll på Anders, har han kvar sin fina båt?

Vore ju kanske bättre att sälja den istället för att låna upp på huset och snatta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in