Citat:
Ursprungligen postat av
Damen101
Ja som rubriken lyder.
Jag har precis kom till insikt att jag är extremt långsökt och tänker som idiot. Tankarna påverkar mig med en grandios effekt av tröghet och jag får känslan att jag är extremt smart och intelligent. Men har nu fattat att jag egentligen är riktigt jävla trög och idiotisk.
Hur kan jag bota denna sjukdom och bli med vettig och mindre långsökt. Är det obotligt eller kan jag fixa trögheten?
Vad ska jag läsa eller öva på?
Hälsningar,
En idiot!
Det är en konst att vara kvicktänkt.
Men ja, det är typ som att folks hjärnor har olika arbetsfrekvens som cpuer. Om man faktiskt kan ”öka” denna frekvens vet jag inte, men antagligen så kan man hitta ett snabbare läge som redan finns.
Först och främst tror jag att folk är tröga när man är i ett introspektivt läge, t ex analyserar något i sitt huvud.
Många människor går runt i ett sånt läge och tänker att de är närvarande här och nu när egentligen all fokus är inne i huvudet på något.
Så pang, var närvarande.
Sen tror jag att få tillgång till en högre arbetsfrekvens är att ”komma fram” i medvetandet så att man ”lyssnar” mycket aktivt på sina sinnesintryck.
T ex som en cowboy som rider in i en westernstad fylld av bovar, börjar gå genom staden och sen pangar bovarna eftersom de försöker attackera han.
Jag själv har t ex en hög frekvens och är i princip alltid direkt och observant. Det hänger ihop med att kunna utföra mycket arbete/uppgifter/problemlösning och ta snabba beslut.
Om du vill träna upp detta får du sätta dig i sånna situationer.
Nått som kan vara bra då är sport då du tvingas in i både problemlösning och att du måste agera med kroppen. Detta mindset du har då kan du överföra till ditt vardagsliv och bli mer kvicktänkt.