Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-17, 08:40
Medlem
EndastJag01s avatar
Roberto Toledano jobbar med/som:
säkerhet och personlig tränare/assistent, privatdetektiv/bevakning och "active defense".

Han är också gift med Anna.
Kan det vara så att han startat eget numera?
Citera
2023-07-17, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
säkerhet och personlig tränare/assistent, privatdetektiv/bevakning och "active defense".

Privatdetektiv? Hahaha, han hjälper väl @nna att spåra och blockeliblocka dummingar... har svårt att tro att @nna slutat ta screenfoton..
Citera
2023-07-17, 08:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:

Jag kollade och det verkar inte finnas något företag registrerat på honom. Det som står är att han är med i styrelsen i bostadsrättsföreningen Sångfågeln.
https://www.merinfo.se/person/M%C3%A4rsta/Roberto-Toledano-Lopez-1968/bptnh-2mcf9
Citat:
Företag på adressen
Namn Bolagsform Registrerad Status Det finns inga företag registrerade på adressen
Bolagsengagemang
Roberto Toledano Lopez har 1 st bolagsengagemang, varav det med högst omsättning är Bostadsrättsföreningen Sångfågeln 3.

Bolag Uppdrag Bostadsrättsföreningen Sångfågeln 3 Styrelseledamot
Senast redigerad av Gabriel Knight 2023-07-17 kl. 08:50.
Citera
2023-07-17, 08:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Det har varit Ur & Penn som det skrivits om här i alla fall. Vilken klockbutik är det då?
Krons Ur
Citera
2023-07-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Heltidsanställd vakt ja.... Med tanke på att han har jobbat så länge i företaget borde han vid det här laget haft en högre befattning än patrullerande vakt i en galleria. Troligen är det hans familjs bravader i gråzonen till yrkeskriminalitet som har förhindrat detta. Tragiskt på det hela taget.

Nejdå! Det beror endast på att mannen är retarded. En mamacita-pojke som bara vill få sina behov tillgodosedda som med flottig mat. Kläderna tvättade. Ett nyp ibland med den ” kompatibla” senioritan han är gift med. Gå på röda matten någon gång Ättelägget har en funktionsnedsättning i hjärnmagasinet som är ärftligt och det kommer sannolikt från Halmpyntet. I den här mannen finns det inga ambitioner eller stake! Bara en billig anställd som gör vad han blir tillsagd att göra. En liten fjant som lektor FBI-agent på dagarna
Citera
2023-07-17, 11:43
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Jag kollade och det verkar inte finnas något företag registrerat på honom. Det som står är att han är med i styrelsen i bostadsrättsföreningen Sångfågeln.
https://www.merinfo.se/person/M%C3%A4rsta/Roberto-Toledano-Lopez-1968/bptnh-2mcf9
Ja, det såg jag också. Bostadsrättsförening i Tyresö.
Men jag hittade inte något bolag för Anna, det hade jag väntat mig.
Citera
2023-07-17, 16:57
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ja, det såg jag också. Bostadsrättsförening i Tyresö.
Men jag hittade inte något bolag för Anna, det hade jag väntat mig.

Frågan är ju varför han är styrelsemedlem där. Har familjen, hans eller hennes, bott där tidigare eller vilken koppling finns det dit?
Citera
2023-07-17, 18:58
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Frågan är ju varför han är styrelsemedlem där. Har familjen, hans eller hennes, bott där tidigare eller vilken koppling finns det dit?
Inte bara klockvakt utan även målvakt
Citera
2023-07-17, 19:25
Avslutad
Citat:
Heltidsanställd vakt ja.... Med tanke på att han har jobbat så länge i företaget borde han vid det här laget haft en högre befattning än patrullerande vakt i en galleria. Troligen är det hans familjs bravader i gråzonen till yrkeskriminalitet som har förhindrat detta. Tragiskt på det hela taget.
Han är nog en av de som jobbat längst...vid 99-00 årsskiftet flyttade jag till Stockholm och jobbade som butikschef. Flera av hans kollegor jobbade i det köpcentrum jag jobbade och han var talk of the town redan då. Dessutom fanns det tydliga indikatorer på att han själv tyckte att han var väldigt cool, snygg och attraktiv och om han betedde sig i dag som han gjorde då hade han nog blivit anmäld. Ryktet gick om en viss blond, smal, storbystad polis men tror mest att de retades med honom ...

Kort sagt...han var nördig och hade inga ambitioner att varken utvecklas eller klättra uppåt. Ingen karriärnisse.
Passar nog Anna som själv satsar på.sin karriär ;-)

Livvakt har han aldrig varit i Sverige. Ett kort tag drev han firma i Spanien, innan han och Anna blev ett par och ev lite i början
Då gjorde han några uppdrag dom livvakt men det rörde sig ju inte om att passa Annas kollegor (Celine Dion mfl)
Citera
2023-07-17, 19:27
Avslutad
Citat:
Ah, för den som inte är i Sigtuna så... men den kan inte nå så många.
Jakobsson stege är ett arrangemang i kyrkan. Kaffe och ostfralla om samtal om livet med någon.
Antal gäster: Sigrid, Agnes och tre damer till (medelålder 85) från kyrkans sygrupp. En grupp på 4 personer från serviceboende intill och så några random medlemmar i församlingen som kom för fikat - typ
Citera
2023-07-18, 20:11
Medlem
Det måste vara olidligt för Anna att se sina generationskamrater Pernilla Wahlgren och Carola medverka tillsammans i kvällens Allsång på Skansen. Hon är ju lika stor som dessa men motarbetas bara av alla hela tiden.
Citera
2023-07-18, 20:19
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Speciellt inte behöva stå och vänta för en ur&penn butik. Som du skriver borde han kommit längre efter alla dessa år men ja familjens eskapader har väl satt käppar i hjulet. Med det sagt menar jag inte att alla måste klättra karriärsmässigt men nog borde han kunna få stå utanför typ rolexbutiken istället för ur&penn i en helt vanlig galleria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in