2023-07-16, 23:39
Medlem
Många människor speciellt kvinnor är labila, hon kanske haft en tuff uppväxt, någon nämnde något tidigare i tråden om att dom gått i skolan tillsammans och att det det var stökigt hemma hos henne och att hon verkade ta mycket ansvar, hon kanske hade tufft i skolan, blev mobbad, någon har också nämnt att hon blev väldigt förälskad i nån kille som sen kom ut som gay, hon kanske hade tufft på jobbet, svårt i sociala sammanhang, skört psyke, tufft under småbarns åren, mycket motgångar och droppen som får bägaren att rinna över är när maken är otrogen och dessutom även han med en man som också de nämnts här i tråden, detta är förstås bara rena spekulationer men många här verkar vilja få de till att hennes man bär allt ansvar för detta, vi vet ju ingenting om situationen egentligen, de kanske var han som tog de stora ansvaret för barn och hem osv medan hon jobbade och hade fullt upp med sina psykiska besvär därav att mannen hade låg inkomst. Något har ju fått både en anhörig (antagligen hennes man) och polisen att snabbt reagera eftersom helikopter letade efter bilen och dessutom kunde pejla hennes mobil plus att man snabbt gick ut med att man inte letade efter någon ytterligare gärningsman
Citera
2023-07-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrampaVatten
Det lades ju upp bild på henne igår?

Det vet alla, men det va från intranätet.
Citera
2023-07-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper-90
Många här i tråden verkar tro att Systemair är ett litet lokalt familjeföretag ala Arne Svenssons Elektriska AB.
Systemair omsätter miljarder och har tusentals anställda. Chansen att ni hittar en bild på någon så obetydande som en löneadministratör är obefintlig.

Någon med tillgång till någon pappers bild från System air har redan postat det i tråden.
Citera
2023-07-17, 00:00
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Det måste ju hänt något. Psykos mm. En normal människa kan inte skjuta en annan människa på nära håll. Det är så många spärrar man måste forcera/sakna om man ska kunna göra en sådan handling.

Jag har tom svårt att avliva tuppkycklingarna och och våndas inför det varje år. Att då kunna skjuta sina egna barn är för mig helt omöjligt att förstå.
Mamman var den enda som fanns till för barnen,pappan måste vara högst olämplig som vårdnadshavare samt orsakat den tragiska utgången.
Citera
2023-07-17, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Sökte på namnen på både krimfup och lexbase men 0 resultat

https://www.krimfup.se/search?name=Sofi+Juntanen&ssn=&crime=
https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Sofi+Juntanen&Searc h%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Är de inte tidigare dömd för brott / liknande ?
Morsan bör vara dömd sedan tidigare med tanke på brottet, konstigt att vara en "första gångs förbrytare" i denna kalibern
Citera
2023-07-17, 00:07
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Fadern borde plockas in i bur och nyckeln bör kastas bort. Sätt dit han för vållande till annans död, hans pistol dödade hans avkommor. Jag tror han har retat upp frugan, kanske varit otrogen eller att han har sagt något om fetknoppens dubbelhaka som senare eskalerat. Därför mördade hon ungjävlarna.

Fan inte logiskt att han bör låsas in! Detta är mammans fel och inte hans!
Citera
2023-07-17, 00:08
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej extremt lite har framkommit om henne som person, vilket kanske också det säger något.

Säger väldigt mycket faktiskt!
Citera
2023-07-17, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper-90
Många här i tråden verkar tro att Systemair är ett litet lokalt familjeföretag ala Arne Svenssons Elektriska AB.
Systemair omsätter miljarder och har tusentals anställda. Chansen att ni hittar en bild på någon så obetydande som en löneadministratör är obefintlig.

Företaget grundades i Skinnskatteberg och är.man och kikar på deras svenska facebooksida så är det inte helt omöjligt att hitta en helt vanlig löneadministratör. Kan få agera "statist" eller vad tusan som hellst i vissa lägen bara för att få med folk på bild. Och hon jag ju ha haft andra uppgifter som att vara med vi olika besök.

Just nu så kikar jag på filmen från internationella kvinnodagen där de räcker upp handen. Kanske ngn mer som är intresserad av att kolla igenom den https://fb.watch/lQ8_2bcttH/
Citera
2023-07-17, 00:26
Avslutad
Är det helt bekräftat att hennes man var otrogen?

Jobbade GM dagarna innan mordet eller hade hon förlorat jobbet?

Led hon av psykisk störning?
Gick hon på droger och blev psykotisk?

Jag kan bara inte fatta (oavsett tillstånd) hur fan man kan skjuta sina barn!!! Vad fan utlöste detta?

Sen en off topic fråga: har det rensats inlägg i tråden? Jag fick en kommentar igår som jag skulle svara på men nu hittar jag inte dennes inlägg eller den användaren...skumt!
Citera
2023-07-17, 00:29
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej extremt lite har framkommit om henne som person, vilket kanske också det säger något.

Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Säger väldigt mycket faktiskt!
Koka soppa på en spik?
Säger väl inte så mycket mer än att antingen var det inga som kände dom eller så skriver inte folk som kände dom på FB.
Svårt att tänka sig ett värre brott så det är väl inte konstigt att kollegor m.m. inte vill bidra till ännu mer misär för efterlevande till familjen.
Citera
2023-07-17, 00:32
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej

Led hon av psykisk störning?

Lågoddsare.
Citera
2023-07-17, 00:33
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Fadern borde plockas in i bur och nyckeln bör kastas bort. Sätt dit han för vållande till annans död, hans pistol dödade hans avkommor. Jag tror han har retat upp frugan, kanske varit otrogen eller att han har sagt något om fetknoppens dubbelhaka som senare eskalerat. Därför mördade hon ungjävlarna.

Hade han inget vapenskåp? Varför hade hon kombinationen i så fall? osv... går inte att beskylla pappan förutom om han nu varit manipulativ, otrogen och elak. Tror mer på att mamma var rejält sjuk i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in