Citat:
Ursprungligen postat av
CubanLinks
Det finns visst många anledningar att sälja rent medicinskt heroin, särskilt i USA och Kanada där folk dör som flugor av kartell Fentanylet. Vet du hur många som dör där borta varje dag?
Läs om, läs rätt.
Nej, det finns ingen anledning att sälja heroin. Det vore bara sjukt. Ja, jag vet. Annars hade jag ju inte skrivit att vi bör göra det som visat sig fungera bäst - dvs dela ut det gratis till missbrukarna och låta dom använda det under övervakning som i Amsterdam/Oslo/Köpenhamn etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
CubanLinks
Mycket säkrare att få rent heroin så man vet vilken dos man tar och det skadar knappt kroppen om det är medicinskt rent, inga användare dör av od på mottagningarna i Schweiz, DK där man får heroin.
Precis min poäng. Och det får bort det från gatan. Och det gör att de som använder det kan ha ett fungerande liv. Det minskar kriminaliteten. I Amsterdam te.x. finns det nästan ingen "nyrekrytering" av heroinmissbrukare eftersom de som behöver det får det, så det behövs inte säljas på gatan.
Har du blandat ihop begreppen avkriminalisering och legalisering eller vad hände nu?
Nu har de inte avkriminaliserat i Nederländerna, Danmark, Norge etc så det systemet går att få till redan nu. Men en avkriminalisering hjälper ju, särskilt i ett stelbent land som Sverige där polisen antagligen skulle jävlas med de som får det av staden/staten.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Avkriminalisera inte skadlig narkotika. Istället så bör vi återuppbygga de stora hospitalen, så som Beckomberga sinnessjukhus, och inhysa knarkare och andra sinnessjuka där för rening av deras sinnen och kropp.
Varför vill du inte att vi ska göra det som fungerar bäst? Vadå avkriminalisera inte skadlig narkotika? Det är ju för att den är farlig som vi MÅSTE avkriminalisera det. Hade det varit ofarligt hade det varit mer skitsamma. Men nu är det ju människors liv och hälsa vi pratar om.
Det finns ingen som helst anledning att se drogbruk eller missbruk som ett kriminellt problem. Inte en enda.