Citat:
Ursprungligen postat av
Trambala
Jag är lite orolig nu eftersom jag är rädd att ha fått en infektion efter första sprutan i torsdags. På fredagen vaknade jag upp och var öm och det gjorde lite ont om jag rörde vid injektionsområdet. Det blev även något rött mot kvällen men jag tänkte att det var helt normalt.
Igår var smärtan dock lite större och vad som höjde varningstecken för mig är att jag kände mig nästan lite febrig under dagen i samband med gårdagens träningspass men det försvann senare. Inte feber feber men sådär något varm i kroppen och lite krasslig i huvudet som man brukar vara när man har feber. Det är även rödare kring området.
Har inte känt av någon feber eller så idag men det är fortfarande ganska ömt och jag känner av det mer eller mindre konstant och även när jag går. Tog precis en kamerabild och det verkar även ha blivit en lite gulaktig ton nu men jag kanske bara inbillar mig. Jag vet inte om jag ska boka läkartid nu ifall jag behöver antibiotika om det nu är infekterat...
Det var kanske inte en sån smidig injektion som jag uppfattade att det var och nu är jag lite rädd över nästa spruta imorgon. Har laddat upp en bild för att visa hur det ser ut.
https://imgur.com/TsJzioM
Tyvärr kan jag inte se bilden längre, men eftersom det är din första injektion, är sannolikheten mycket större att du just nu upplever virgin muscle PIP. Så länge du skötte desinfektionen rätt så bör du inte vara allt för orolig.
Virgin PIP: Det brukar kännas som att man nästan inte har gjort injektion den dagen man sticker. Dagen därpå känns det och området är lite svullet och rosafärgat. Sen brukar det, tydligt, kännas bättre runt dag 3-4 efter sticket. Om det inte, tydligt, känns bättre 5 dagar efter stick-dagen, då kan du börja oroa dig.
Om det känns väldigt jobbigt kan du ta en ibuprofen och se om det lugnar ner inflammationen lite.