2023-07-15, 19:50
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liznekai
Här nämns att utredarna tror det är olika gärningsmän.
https://youtu.be/ReW9wS5VVaY

Stort tack för länken!

Ja, utredarna vet förstås bäst. Tycker ändå Jessica Taylor som hittades både i Manorville och på Gilgo Beach verkar suspekt, vad gäller Rex H. Liksom den andra kroppen som hittades i Manorville ...

Konstigt om han bara skulle vara skyldig till 4 av de, såvitt jag förstår, 10 kroppar som hittats i området.

Fyndplatserna ligger bara en halvtimmes bilfärd från hans hem.

Den här var konstig också. Sprang hon vilse i något drogrus? " Shannan Gilbert makes a panicked phone call to 911 at 4:51am after fleeing a client's house in Oak Beach. She bangs on the doors of several neighboring houses and disappears."

Undras vad de kommer hitta i arkitektens frysbox.

Enligt frun kunde han säkert inte ens "skada en fluga" ...
Citera
2023-07-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Stort tack för länken!

Ja, utredarna vet förstås bäst. Tycker ändå Jessica Taylor som hittades både i Manorville och på Gilgo Beach verkar suspekt, vad gäller Rex H. Liksom den andra kroppen som hittades i Manorville ...

Konstigt om han bara skulle vara skyldig till 4 av de, såvitt jag förstår, 10 kroppar som hittats i området.

Fyndplatserna ligger bara en halvtimmes bilfärd från hans hem.

Den här var konstig också. Sprang hon vilse i något drogrus? " Shannan Gilbert makes a panicked phone call to 911 at 4:51am after fleeing a client's house in Oak Beach. She bangs on the doors of several neighboring houses and disappears."

Enligt frun kunde han säkert inte ens "skada en fluga" ...

Tänker att det kanske beror på att det är olika mo på de olika grupperna av kroppar. Gilgo Beach 4, vad jag förstod det som, var intakta och inlindande i camouflagesäckväv alla ganska nära varandra just vid gilgo besch, de tidigare kropparna var styckade och spridda lite överallt över long island och fire island.

Ja jag undrar också vad som kommer finnas i den där frysboxen. Känns ju troligt att de undersöker om han haft dem hemma hos sig.
Citera
2023-07-15, 20:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Själv undrar jag över mementos.., sägs ju att flera seriemördare tar ett "minne" ifrån sina offer.., och utredarna finkammar ju huset (som ser risigt ut) från tak till golv. Måhända han kunde inte motstå frestelsen för att ta med sig ett "minne" ?
Citera
2023-07-15, 20:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Tänker att det kanske beror på att det är olika mo på de olika grupperna av kroppar. Gilgo Beach 4, vad jag förstod det som, var intakta och inlindande i camouflagesäckväv alla ganska nära varandra just vid gilgo besch, de tidigare kropparna var styckade och spridda lite överallt över long island och fire island.

Ja jag undrar också vad som kommer finnas i den där frysboxen. Känns ju troligt att de undersöker om han haft dem hemma hos sig.

Han kanske inte orkade lika mycket på äldre dar, och blev "sloppy"?

De som hittats i delar var några år innan Gilgo 4.

Nåja, ska bli spännande att följa vad de kommer fram till.

Läskig sträcka, den där Ocean Parkway ...
Citera
2023-07-15, 20:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det var 2 stycken män, hörs på samtalet. Mike var han som kört henne dit, hennes chaufför typ. Och så Joseph brewer, torsken.
Aha, tack. Jag kollade mer via namnet du gav och hittade lite länkar hit och dit.
https://www.google.com/amp/s/www.nbcnews.com/news/amp/rcna94228
Citera
2023-07-15, 20:38
Medlem
Citat:
Han kanske inte orkade lika mycket på äldre dar, och blev "sloppy"?

De som hittats i delar var några år innan Gilgo 4.

Nåja, ska bli spännande att följa vad de kommer fram till.

Läskig sträcka, den där Ocean Parkway ...

Isåfall tvärtom, att han blev mer noga med åldern. Manorville-offren var ju lite mer bara utslängda och på nåt ställe, i nån soptunna och öppet i skogen som jag förstod det av seriemördarpoddens special.
Gilgo Beach var mer försök till att gömma dem, i camouflageväv i svår terräng.
Och att de hittades endast för att de sökte efter Shannon.. mystiskt fall det här.

Men ja det är ju absolut möjligt och har uppenbarligen hänt i seriemördarfall förut att mgm byter mo!

Tänker mest på att de går ut med att de inte tror han är misstänkt i de andra fallen, har de mer info där kanske än vad de säger till media. Annars hade jag nog tänkt att det var samma mgm.
Citera
2023-07-15, 20:39
Medlem
IcyHearts avatar
Framgick det nånstans på presskonferens osv, när ungefär i tid man förväntar sig att galningen (om det nu är rätt man) skulle åtalas? Dvs när blir rättegången…
Citera
2023-07-15, 20:40
Medlem
Citat:
Isåfall tvärtom, att han blev mer noga med åldern. Manorville-offren var ju lite mer bara utslängda och på nåt ställe, i nån soptunna och öppet i skogen som jag förstod det av seriemördarpoddens special.
Och att de hittades endast för att de sökte efter Shannon.. mystiskt fall det här.

Men ja det är ju absolut möjligt och har uppenbarligen hänt i seriemördarfall förut att mgm byter mo!

Tänker mest på att de går ut med att de inte tror han är misstänkt i de andra fallen, har de mer info där kanske än vad de säger till media. Annars hade jag nog tänkt att det var samma mgm.

Kan för övrigt rekommendera seriemördarpoddens sommarspecial om LISK. Den var mycket informativ.
Citera
2023-07-15, 20:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Ok. Tänkte att det måste vara mer påfrestande att stycka kroppar, men vad vet en normal vanilj-herre ...

Men konstigt att fler kroppar dumpas i samma område.

Hade han en radarpartner, en seriemördar-ring? Eller är stället idealiskt för att placera kvarlevor i?

"The investigation was prompted by the search for Shannan Gilbert, a 24-year-old woman who had disappeared in the area in May that year after fleeing from a client's home and making a 23-minute-long emergency call to 911, saying, 'They are trying to kill me.'"

They? Kan ha varit nåt med droger förstås. Och som du säger, i söket efter henne ...

Sjukt att polisen med hunden sökte under en lång period, och då hittade en annan kropp.

Lite Hollywood-twist över det hela ...
Citera
2023-07-15, 20:57
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:

Skäggbiff?
Citera
2023-07-15, 21:13
Medlem
Citat:
Kan för övrigt rekommendera seriemördarpoddens sommarspecial om LISK. Den var mycket informativ.

Yes. Men nu borde de göra en uppföljning som i fallet EAR/ONS. Varför har det inte gjorts?
Citera
2023-07-15, 21:13
Medlem
Han är sån textbook seriemördare. Han är stor som fan och framgångsrik. Påminner lite om "amazon review killer". Framgångsrik psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in