2023-07-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liznekai
Ja, shannon. Det var pga hennes försvinnande de hittade de andra kropparna.
Men tror hennes död fortfarande är klassad som olycka.
Det är manorville murders som jag tänker på som brukar nämnas som LISK’s eventuella offer och de nämns inte nu.

Edit : brukar OCKSÅ nämnas som LISK’s eventuella offer. Kan inte ändra mitt original-inlägg vet ej varför.
Citera
2023-07-15, 14:51
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Wow ! Long Island Killer är alltså haffad.
Som älskare av crime program så har man sett det här fallet till och från.
Trodde fasen det var stor chans att dom aldrig skulle få tag i han !

Golden State Killer greps för ett antal år sen. Det blir bara fler och fler som åker fast.

Två mysterier lösta och nu kanske lisk-morden
The boy in the box: Joseph Augustus Zarelli
Somerton-mannen: Charles Webb
Citera
2023-07-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ja, shannon. Det var pga hennes försvinnande de hittade de andra kropparna.
Men tror hennes död fortfarande är klassad som olycka.
Det är manorville murders som jag tänker på som brukar nämnas som LISK’s eventuella offer och de nämns inte nu.

Just det.

Aha jag förstår. Trodde du menade de andra kvinnorna på stranden
Citera
2023-07-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Just det.

Aha jag förstår. Trodde du menade de andra kvinnorna på stranden

Delar av dem hittades nog på Gilgo Beach med.
Citera
2023-07-15, 14:54
Medlem
Citat:
Hårstrån från frun var det va?

Okej det kanske det var, inte läst rapporten i sin helhet men tänkte göra ikväll.
Har han placerat hår där medvetet ? Familjen var ju inte hemma när morden ägde rum. Eller kan de hamnat på flera offer av en slump ?
Citera
2023-07-15, 14:58
Medlem
Citat:
Okej det kanske det var, inte läst rapporten i sin helhet men tänkte göra ikväll.
Har han placerat hår där medvetet ? Familjen var ju inte hemma när morden ägde rum. Eller kan de hamnat på flera offer av en slump ?

Jag tänker, och det är ju bara min teori, att han haft offrena hemma hos sig innan han dumpade dem. De hade beslagtagit frys/ar från hans källare tex. Men det är bara min teori som sagt. Om det skulle stämma är det ju inte så konstigt att ett hårstrå från hans fru hamnat i tejpen/bältet eller vad det var.
Citera
2023-07-15, 15:42
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ja jag sa till min man att de hade gripit någon seriemördare i USA lite i förbifarten. Han får alltid ofrivilliga uppdateringar om mord och brott Några timmar senare sprang jag och skrek ”det är ju long island serial killer de gripit” hahaha
Han visste inte vem det var men lät ändå imponerad.

Funderar lite på hans frus DNA de funnit på flera kroppar. Är det transfer DNA eller ?

Mönstret och en del av bevisningen mot honom ska vara att morden begåtts när hon ha varit utanför landet och han var ensam hemma. Så troligast är att hennes hår överförts från deras bil eller saker som att det är hon som sköter hans kläder.
Citera
2023-07-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Mönstret och en del av bevisningen mot honom ska vara att morden begåtts när hon ha varit utanför landet och han var ensam hemma. Så troligast är att hennes hår överförts från deras bil eller saker som att det är hon som sköter hans kläder.

Eller från hemmet
Citera
2023-07-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Som dumpar kroppar på samma ställe? Knappast troligt.

Seriemördare växer inte direkt på träd, som i filmer och tv-serier.

Här nämns att utredarna tror det är olika gärningsmän.
https://youtu.be/ReW9wS5VVaY
Citera
2023-07-15, 17:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja jag sa till min man att de hade gripit någon seriemördare i USA lite i förbifarten. Han får alltid ofrivilliga uppdateringar om mord och brott Några timmar senare sprang jag och skrek ”det är ju long island serial killer de gripit” hahaha
Han visste inte vem det var men lät ändå imponerad.

Funderar lite på hans frus DNA de funnit på flera kroppar. Är det transfer DNA eller ?
Ja, jag var lika borta med vinden initialt. 😂
Måste fördjupa mig bättre, nåt med mitokondrie via hårstrå ang honom, fruns är nog överfört annars vore hon nog redan häktad.

Det är så massiva fall som dyker upp att det är svårt att hänga med.

Riktigt intressant, har även Golden state killer i åtanke. Där var det väl teknisk landvinning via DNA och släktforskning och jag såg nyss att den kvinna som hjälpte till då (Barbara Rae-Venter) har nu hjälpt till med Brian Kohlberger (studentmorden i Idaho).

Gött att dessa monster kan plockas efter långt tid, hur de nu än bär sig på DNA-fronten.
Citera
2023-07-15, 17:14
Medlem
Snapcounts avatar
Själv funderar jag på vad mgm har pysslat med, sedan myndigheterna upptäckte hans "begravningsplats" på gilgo beach.

För inte är det väl någon som tror på att han skulle ha vart inaktiv i hela 10 år ? Utan att han har nog funnit ett nytt ställe för att dumpa. Så har denna "Casanova" tex en båt ?

(han är ju bosatt precis vid kusten)
Senast redigerad av Snapcount 2023-07-15 kl. 17:16.
Citera
2023-07-15, 17:20
Medlem
Citat:
Tror det är för att han ”bara” är kopplad till de 4 (3) Gilgo Beach morden. till lisk brukar ju räknas fler offer. Jag skulle inte bli spec förvånad om han har fler offer på sitt samvete men vi får se.

Jag drog samma slutsats. De åtalar för de tre mord där det finns stark bevisning. Husrannsakan och förhör kan ge bevis för fler mord. Också rimligt att tänka att utredare och polis kan göra en deal vad gäller straff om GM erkänner ytterligare mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in