2023-07-15, 17:26
Medlem
IcyHearts avatar
Sjukt spännande (och så klart tragiskt) fall som man hört på flera True Crime-poddar. Förhoppningsvis lär de ta upp fallet igen nu då i alla såna poddar.

Intryck när man ser honom på bild är att han ser lite obehaglig/känslokall ut, men det kanske är att man färgas av vetskapen om att han är den misstänkte.

Min tanke är att de lär ha väldigt mkt bevis mot honom, annars skulle de väl inte vågat slå till så här pass ordentligt mot en rik äldre vit man, tänker jag. Obehagligt att han har fru och barn. Verkar som många såna seriemördare klarar att leva ett totalt dubbelliv… 😬 Precis som BTK, Golden State, osv. Läskigt.
Citera
2023-07-15, 17:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joual
Jag drog samma slutsats. De åtalar för de tre mord där det finns stark bevisning. Husrannsakan och förhör kan ge bevis för fler mord. Också rimligt att tänka att utredare och polis kan göra en deal vad gäller straff om GM erkänner ytterligare mord.

Blir nog svårt att göra en deal som jag ser det. Mgm har ingen motivation för det. New York har heller inget dödsstraff i vågskålen att ge bort.., och inte kan man riskera att sätta honom i ett "medium security" fängelse heller..
Citera
2023-07-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joual
Jag drog samma slutsats. De åtalar för de tre mord där det finns stark bevisning. Husrannsakan och förhör kan ge bevis för fler mord. Också rimligt att tänka att utredare och polis kan göra en deal vad gäller straff om GM erkänner ytterligare mord.

Ja precis. Det är 2 åtalspunkter per offer, 6 åtalspunkter, så 3 offer än så länge. Men han är huvudmisstänkt i det 4e mordet i Gilgo Beach 4 fallet.
Jag är övertygad om att de kommer hitta mer bevis. Såg på nyheter att de beslagtagit bil och en eventuell stor frys från hans hus osv.
Citera
2023-07-15, 17:32
Medlem
[quote=IcyHeart|85079781]Sjukt spännande (och så klart tragiskt) fall som man hört på flera True Crime-poddar. Förhoppningsvis lär de ta upp fallet igen nu då i alla såna poddar.

Intryck när man ser honom på bild är att han ser lite obehaglig/känslokall ut, men det kanske är att man färgas av vetskapen om att han är den misstänkte.

Min tanke är att de lär ha väldigt mkt bevis mot honom, annars skulle de väl inte vågat slå till så här pass ordentligt mot en rik äldre vit man, tänker jag. Obehagligt att han har fru och barn. Verkar som många såna seriemördare klarar att leva ett totalt dubbelliv… 😬 Precis som BTK, Golden State, osv. Läskigt.[/QUO

Finns ganska mycket info om bevisen i borgenförhandlingen nån postade längre bak i denna tråd. De pratade om en del av det i presskonferensen med.
Citera
2023-07-15, 17:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vad jobbar han som, ingenjör, anställd eller egenföretagare?
Citera
2023-07-15, 17:45
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Sjukt spännande (och så klart tragiskt) fall som man hört på flera True Crime-poddar. Förhoppningsvis lär de ta upp fallet igen nu då i alla såna poddar.

Min tanke är att de lär ha väldigt mkt bevis mot honom, annars skulle de väl inte vågat slå till så här pass ordentligt mot en rik äldre vit man, tänker jag. Obehagligt att han har fru och barn. Verkar som många såna seriemördare klarar att leva ett totalt dubbelliv… 😬 Precis som BTK, Golden State, osv. Läskigt.

Ser ut som att det finns grannar som håller med dig. Grannskapets barn var tillsagd att hålla sig borta från den nu misstänktes hem vid Halloween.

https://www.newsweek.com/kids-were-told-not-visit-rex-heuermanns-house-halloween-neighbor-1813088
Senast redigerad av CyberIngmar 2023-07-15 kl. 17:47.
Citera
2023-07-15, 17:58
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Ser ut som att det finns grannar som håller med dig. Grannskapets barn var tillsagd att hålla sig borta från den nu misstänktes hem vid Halloween.

https://www.newsweek.com/kids-were-told-not-visit-rex-heuermanns-house-halloween-neighbor-1813088

Aah, kusligt. Ja, ibland har nog en del människor nån slags intuition om att det är ”något fel” på vissa människor man ser/träffar på. Grannarna kände väl på sig det kring honom.

Det stod även att han var tystlåten och inte direkt interagerade med grannar. Kan tänka mig att det upplevs som lite skumt, just i armerikanska villaområden. Amerikaner är ju generellt ganska pratiga, iaf mina intryck…
Citera
2023-07-15, 18:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vad jobbar han som, ingenjör, anställd eller egenföretagare?

Egen firma om jag har förstått det rätt, var väl 3-4 anställda inklusive sin dotter.

Tillägg :

The website of Heuermann’s firm, RH Architecture, listed his daughter as an employee there. The page listing employees has since been taken offline.

https://edition.cnn.com/2023/07/14/us/rex-heuermann-gilgo-beach-murders-suspect/index.html
Senast redigerad av Snapcount 2023-07-15 kl. 18:21.
Citera
2023-07-15, 18:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja jag sa till min man att de hade gripit någon seriemördare i USA lite i förbifarten. Han får alltid ofrivilliga uppdateringar om mord och brott Några timmar senare sprang jag och skrek ”det är ju long island serial killer de gripit” hahaha
Han visste inte vem det var men lät ändå imponerad.

Funderar lite på hans frus DNA de funnit på flera kroppar. Är det transfer DNA eller ?
Ang frugan så verkar han ha mördat då hon var bortrest:

"More forensic analysis revealed that female hairs found in the three crime scene locations belonged to Mr Heuermann’s wife. However, authorities have determined through cellphone records that Mr Heuermann’s wife was out of state when the murders took place.

At the time Barthelemy went missing in July 2009, Mr Heuermann’s wife was in Iceland. She visited Maryland around the time Waterman disappeared in June 2010, and also travelled to New Jersey when Costello was last seen in September of that year.

“It is likely that the burlap, tape, vehicle(s) or other instrumentalities utilised in furtherance of these murders came from Defendant Heuermann’s residence, where his wife also resides, or was transferred from his clothing,” prosecutors explained."
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/crime/gilgo-beach-murders-rex-heuermann-massapequa-b2375456.html

Fy Fabian för det det larmsamtalet från
Shannan Gilbert som det startar med 2010, vilken skräck. Men hon säger även "These people" som om det vore fler? Förutom nån "Mike" som vill ha in henne i bilen.
Henne vidhöll de att det var olycksfall, att hon drunknade då hon flydde, men enligt obduktion (oberoende, på familjens begäran) var hon strypt.
Står i artikeln, rätt överskådlig f.ö.
Citera
2023-07-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

"More forensic analysis revealed that female hairs found in the three crime scene locations belonged to Mr Heuermann’s wife. However, authorities have determined through cellphone records that Mr Heuermann’s wife was out of state when the murders took place.

At the time Barthelemy went missing in July 2009, Mr Heuermann’s wife was in Iceland. She visited Maryland around the time Waterman disappeared in June 2010, and also travelled to New Jersey when Costello was last seen in September of that year.

“It is likely that the burlap, tape, vehicle(s) or other instrumentalities utilised in furtherance of these murders came from Defendant Heuermann’s residence, where his wife also resides, or was transferred from his clothing,” prosecutors explained."
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/crime/gilgo-beach-murders-rex-heuermann-massapequa-b2375456.html

Shannan Gilbert som det startar med 2010, vilken skräck. Men hon säger även "These people" som om det vore fler? Förutom nån "Mike" som vill ha in henne i bilen.
Henne vidhöll de att det var olycksfall, att hon drunknade då hon flydde, men enligt obduktion (oberoende, på familjens begäran) var hon strypt.

Ja jag såg det. Tänkte på det någon skrev här att han kanske tog tjejerna hem till sig, då hade han full kontroll (familjen bortrest) och han kunde göra vad han ville med dem utan riskera upptäckt. Med tanke på hans sökhistorik ville han säkert kunna ägna sig åt sina fantasier i lugn och ro.
Lyssnade precis på 48 hours podcast som släppte ett gammalt avsnitt om gilgo beach murders och där säger dem att det fanns vissa tecken på att hon strypts. Men jag tycker att larmsamtalet låter som att någon har en dålig tripp och är paranoid. Men med det sagt så är det inte omöjligt att hon är i fara på riktigt samtidigt.
Citera
2023-07-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ja det var 2 stycken män, hörs på samtalet. Mike var han som kört henne dit, hennes chaufför typ. Och så Joseph brewer, torsken.
Citera
2023-07-15, 19:36
Medlem
Hans bror har orsakat en annan människas död.

https://nypost.com/2023/07/14/craig-heuermann-killed-police-captain-in-1988-crash-while-coked-up-drunk-court-records/amp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in