Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Ja jag sa till min man att de hade gripit någon seriemördare i USA lite i förbifarten. Han får alltid ofrivilliga uppdateringar om mord och brott Några timmar senare sprang jag och skrek ”det är ju long island serial killer de gripit” hahaha
Han visste inte vem det var men lät ändå imponerad.
Funderar lite på hans frus DNA de funnit på flera kroppar. Är det transfer DNA eller ?
Ang frugan så verkar han ha mördat då hon var bortrest:
"More forensic analysis revealed that female hairs found in the three crime scene locations belonged to Mr Heuermann’s wife. However, authorities have determined through cellphone records that Mr Heuermann’s wife was out of state when the murders took place.
At the time Barthelemy went missing in July 2009, Mr Heuermann’s wife was in Iceland. She visited Maryland around the time Waterman disappeared in June 2010, and also travelled to New Jersey when Costello was last seen in September of that year.
“It is likely that the burlap, tape, vehicle(s) or other instrumentalities utilised in furtherance of these murders came from Defendant Heuermann’s residence, where his wife also resides, or was transferred from his clothing,” prosecutors explained."
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/crime/gilgo-beach-murders-rex-heuermann-massapequa-b2375456.html
Fy Fabian för det det larmsamtalet från
Shannan Gilbert som det startar med 2010, vilken skräck. Men hon säger även "These people" som om det vore fler? Förutom nån "Mike" som vill ha in henne i bilen.
Henne vidhöll de att det var olycksfall, att hon drunknade då hon flydde, men enligt obduktion (oberoende, på familjens begäran) var hon strypt.
Står i artikeln, rätt överskådlig f.ö.