2023-07-15, 18:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Alltid lika optimistisk vad gäller prisutvecklingen. Finns det några orosmoln alls på himlen som du ser det?

* Bitcoin Halving om mindre än 1 år
* FEDs åtstramningscykel över på mindre än 1 år
* Ripple vinner SEC-fallet
* Nasdaq högre än när FED började åtstramningen
* Flera Bitcoin ETF:er kan komma att godännas.
* Flera banker i trubbel (=money printer goes:*brrr*)
* Inflationen 1% ifrån FEDs mål
* Dollarn på lägsta nivån på 1.5 år och fallande.
* Antalet tillgängliga Bitcoin på exchanges är de lägsta någonsin.
* Vi är över alla relevanta moving averages på dagen och veckograferna, och har haft ett silver cross och på god väg att få en golden cross.

De orosmoln som finns tycker inte jag överskuggar dessa. Eller vad tycker du?

Buy in may, and stay.
Senast redigerad av Leaston 2023-07-15 kl. 19:03.
Citera
2023-07-15, 19:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
* Bitcoin Halving om mindre än 1 år
Varför skulle inte denna, på förhand 100% kända information, inte redan vara inprisad?

Citat:
* Ripple vinner SEC-fallet
"Vann" de verkligen? Och vad har det med bitcoin att göra?

Citat:
* Nasdaq högre än när FED började åtstramningen
Dvs, återhämtningen har redan skett med råge, eller hur?

Citat:
* Flera banker i trubbel (=money printer goes:*brrr*)
Vilka banker tänker du på nu?
Citera
2023-07-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Alltid lika optimistisk vad gäller prisutvecklingen. Finns det några orosmoln alls på himlen som du ser det?

Nej, inga alls. 🙂
Citera
2023-07-15, 19:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Varför skulle inte denna, på förhand 100% kända information, inte redan vara inprisad?
Googla.

Citat:
"Vann" de verkligen? Och vad har det med bitcoin att göra?
Ja, i allmänhetens ögon så säger man så. Är inte intresserad av att spendera 5 sidor där du hittar på en egen defintion.

Citat:
Dvs, återhämtningen har redan skett med råge, eller hur?
Ja Nadaq har återhämtat sig fint och är 10% ifrån nya ATH och price discovery.

Citat:
Vilka banker tänker du på nu?
Varför skall jag utbilda dig? Googla istället för att fråga dumma frågor.
https://fortune.com/2023/06/14/commercial-real-estate-downturn-will-create-banking-losses-fed-chair-powell-says/
https://apnews.com/article/pacwest-deposits-fed-regional-banks-e08b80e8f9f321c881a8b946172b1cdb
https://edition.cnn.com/2023/05/04/business/nightcap-banking-crisis-wall-street-analysis/index.html
Citera
2023-07-15, 19:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Googla.
I så fall får jag be dig att låta bli att skriva påståenden som du endast vill belägga med "Googla". Det är pinsamt låg nivå.

Citat:
Ja, i allmänhetens ögon så säger man så. Är inte intresserad av att spendera 5 sidor där du hittar på en egen defintion.
Du menar i kryptopressens ögon? Det konstaterades att de hade sålt värdepapper till institutioner, men inte till småsparare. Vet inte riktigt om jag skulle kalla det för en vinst

Citat:
Ja Nadaq har återhämtat sig fint och är 10% ifrån nya ATH och price discovery.
Så återhämtningen är redan i stort sett klar, varför är detta goda nyheter för bitcoins framtida prisutveckling?

Citat:
Varför skall jag utbilda dig? Googla istället för att fråga dumma frågor.
https://fortune.com/2023/06/14/commercial-real-estate-downturn-will-create-banking-losses-fed-chair-powell-says/
https://apnews.com/article/pacwest-deposits-fed-regional-banks-e08b80e8f9f321c881a8b946172b1cdb
Banker går i konkurs varje år, försöker du hävda att detta är något avvikande?

Din bias är otroligt genomskinlig.
Citera
2023-07-15, 19:51
Medlem
Citat:

För att ingen har förklarat hur man ska använda denna information. Ska man köpa eller sälja nu på grund av halveringen om knappt ett år? Vad säger dig informationen?

Hur ska du positionera dig om du tar hänsyn om halveringen därefter, om drygt fyra år? Köpa eller sälja nu?
Citera
2023-07-15, 19:53
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
För att ingen har förklarat hur man ska använda denna information. Ska man köpa eller sälja nu på grund av halveringen om knappt ett år? Vad säger dig informationen?
Konstigt att börja ställa dylika motfrågor när jag undrar varför allmänt känd information inte skulle vara inprisad, så som alltid är fallet på öppna marknader.
Citera
2023-07-15, 19:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Konstigt att börja ställa dylika motfrågor när jag undrar varför allmänt känd information inte skulle vara inprisad, så som alltid är fallet på öppna marknader.
Sådan information har inte varit inpressad tidigare, varför tror du det varit så?
Citera
2023-07-15, 19:59
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Sådan information har inte varit inpressad tidigare, varför tror du det varit så?
Vad får dig att tro det? För att du fortfarande tror på teorin om 4 års cykler på en manipulerad marknad?
Citera
2023-07-15, 20:03
Medlem
Citat:

Det fungerar i fall där det går att använda informationen. Men hur ska du använda informationen om nästa halvering och halveringarna därefter? Ska du köpa eller sälja nu? Förklara hur du tänker. En dogm räcker inte som svar.
Citera
2023-07-15, 20:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad får dig att tro det? För att du fortfarande tror på teorin om 4 års cykler på en manipulerad marknad?
Kan du svara på frågan? Varför har halveringarna inte varit inpressade ett halvår i förväg tidigare?

Varför jag frågar är för att i svaret kanske du hittar svar på din fråga.
Citera
2023-07-15, 20:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Kan du svara på frågan? Varför har halveringarna inte varit inpressade ett halvår i förväg tidigare?

Varför jag frågar är för att i svaret kanske du hittar svar på din fråga.
Din fråga innehåller ett påstående, och den premissen är uppenbart felaktig.

Om fallet vore som du påstår så är det ju världshistoriens enklaste trade. Bara att köpa på sig allt vad man orkar var 4:e år och sedan sälja lite senare! Upprepa i oändlighet. Gratis pengar. Tänk att du sitter på en sådan hemlighet och bara delar med dig till alla på internet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in