2023-07-15, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Otroligt konstigt. Jag har inte påstått någon av dessa saker. Vad är det för fel på din språkliga förmåga?

Du har alltså ljugit ihop dessa påståenden som jag ska ha gjort (för att undvika din egna kognitiva dissonans).

Du skrev nyss att du misstänker att marknader kan vara manipulerade, och att SEC är en bristfällig myndighet, samtidigt som du menar att vi måste lyssna på denna, enligt dig, bristfälliga myndighet. Kognitiv dissonans?

Igen. Vad har jag ljugit ihop?
Citera
2023-07-15, 12:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du skrev nyss att du misstänker att marknader kan vara manipulerade, och att SEC är en bristfällig myndighet, samtidigt som du menar att vi måste lyssna på denna, enligt dig, bristfälliga myndighet. Kognitiv dissonans?
Vill du bidra med exakta citat?

Citat:
Igen. Vad har jag ljugit ihop?
Du har ljugit ihop bland annat följande:
Citat:
Så om SEC godkänner BlackRocks ansökan om en spot BTC-ETF står du fast vid att SEC är en omutbar myndighet som fattar ofelbara beslut, och att BTC-marknaden isf inte är manipulerad, enligt dig?

Du försöker helt enkelt blanda bort korten här när du blev konfronterad med din bias och logiska felslut i argumentationen. Det började med att du undrade varför bitcoinmarknaden skulle vara manipulerad och fick mycket tydliga svar. Då började du spåra ur med märkliga påståenden och konspirationsteorier om manipulation överallt.
Citera
2023-07-15, 12:26
Avslutad
Citat:
Vill du bidra med exakta citat?

Du har ljugit ihop bland annat följande:

Du försöker helt enkelt blanda bort korten här när du blev konfronterad med din bias och logiska felslut i argumentationen. Det började med att du undrade varför bitcoinmarknaden skulle vara manipulerad och fick mycket tydliga svar. Då började du spåra ur med märkliga påståenden och konspirationsteorier om manipulation överallt.

Samtalet har spårat ur. Jag står fast vid det jag skrivit.

Alla marknader är manipulerade. BTC-marknaden är inte mer manipulerad än någon annan marknad. SEC kommer att godkänna BlackRocks spot ETF. När de gör det kommer priset att rusa (sedan kommer det att fortsätta uppåt enligt standard mönster karakteristiskt för BTC = volatilt).

Bitcoiniseringen fortskrider och inga kebaber i världen kan stoppa detta.

/Over and out.
Citera
2023-07-15, 12:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Samtalet har spårat ur. Jag står fast vid det jag skrivit.
Du hade alltså inga citat för att styrka dina lögnaktiga påståenden.

Citat:
Alla marknader är manipulerade. BTC-marknaden är inte mer manipulerad än någon annan marknad.
Varför tror du det när jag nyss förklarade varför motsatsen är det mest sannolika?

Citat:
SEC kommer att godkänna BlackRocks spot ETF.
Hur vet du det? När kommer det ske och vad är skillnaden mot alla de andra ansökningar som har blivit nekade?

Citat:
När de gör det kommer priset att rusa
Varför tror du det?

Citat:
/Over and out.
Ett pinsamt sätt att smita undan när du blir ertappad med att ljuga. Jag önskar dig lycka till med din religion och kognitiva dissonans.
Citera
2023-07-15, 12:56
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du skriver själv att SEC är manipulerad/kan vara manipulerad, samtidigt som du i nästa andetag påstår att man är foliehatt om man säger att SEC kan vara manipulerad. Apropå kognitiv dissonans.
Ibland går det lite för fort för kebaben själv

Alla marknader är manipulerade. Att påstå att Bitcoin marknaden i sin helhet skulle stå ut på något sätt är naivt och obildat.
Hur manipulerar man en marknad med market cap på 600 miljarder dollar? Loggar in på Binance och köper lite...?
Citera
2023-07-15, 12:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ibland går det lite för fort för kebaben själv
Hakar du på lögnerna utan att kunna leverera några citat heller?

Citat:
Hur manipulerar man en marknad med market cap på 600 miljarder dollar? Loggar in på Binance och köper lite...?
Genom att exempelvis:
- Äga handelsplatsen där den stora majoriteten av handeln sker
- Trycka påhittade "dollar" som bitcoin handlas via
Citera
2023-07-15, 13:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Genom att exempelvis:
- Äga handelsplatsen där den stora majoriteten av handeln sker
- Trycka påhittade "dollar" som bitcoin handlas via
Är detta något som sker i detta nu? Prove it or it did not happen.
Citera
2023-07-15, 13:13
Medlem
Citat:
Market cap är inte relevant utan det är volymen som handlas som är det och hur djup orderboken är. Hur mycket måste du köpa/sälja i ett givet ögonblick för att rubba priset? Hur mycket kan du påverka priset gnom att sprida rykten på nätet?
Citera
2023-07-15, 13:20
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Är detta något som sker i detta nu? Prove it or it did not happen.
Du frågade "hur", inte om jag har bevis för att detta faktiskt sker i detta nu.

Men det finns många insatta parter som har starka misstankar om precis detta (varför behöver jag posta samma sak om och om igen?):

https://pbs.twimg.com/media/FzlCYZ5WwAgNbR4?format=jpg&name=large

Samt:
Citat:
Det säger ju sig självt när Binance m fl agerar både börs, marknadsplats och bank samtidigt inom sfären, och helt dessutom saknar någon sorts insyn eller tillsyn från myndigheter. Intressekonflikt så det skriker om det. Vad förväntar du dig händer då?

Därutöver har Xenonen en mycket bra poäng i detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Market cap är inte relevant utan det är volymen som handlas som är det och hur djup orderboken är. Hur mycket måste du köpa/sälja i ett givet ögonblick för att rubba priset? Hur mycket kan du påverka priset gnom att sprida rykten på nätet?
Vi har ju sett hur volymen är obefintlig vilket orsakar de lustiga kursrörelserna som vi ser regelbundet.
Citera
2023-07-15, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Har någon påstått att BTC-marknaden inte är manipulerad, liksom alla andra marknader, menar du?
Citera
2023-07-15, 17:20
Medlem
Citat:
Vad händer, varför denna dipp?

Citat:
Ursprungligen postat av asdf4
Har inga aktier så jag hänger inte med där lika mycket. Har dock uppfattningen att den inte är lika enkel att manipulera. Det är rätt så uppenbart att det är mycket manipulation inom krypto. Det finns ingen enskild aktie som man kan manipulera för att styra hela marknaden. Inom krypto så räcker det med att dumpa bitcoin för att sänka hela övriga kryptomarknaden.

Ser ut som en typisk long squeeze när man kollar på grafen. Alltför många började förvänta sig en rusning uppåt och positionerade sig därefter med hävstänger.

Lätta pengar att plocka in för valar som satsar i motsatt riktning.

Men priset lär snart stiga igen. Det är ohållbart att hålla ner priset på dessa nivåer någon längre tid. Tänk badboll nedtryckt under vattnet. Hodla lugnt.
Citera
2023-07-15, 18:07
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ser ut som en typisk long squeeze när man kollar på grafen. Alltför många började förvänta sig en rusning uppåt och positionerade sig därefter med hävstänger.

Lätta pengar att plocka in för valar som satsar i motsatt riktning.

Men priset lär snart stiga igen. Det är ohållbart att hålla ner priset på dessa nivåer någon längre tid. Tänk badboll nedtryckt under vattnet. Hodla lugnt.

Alltid lika optimistisk vad gäller prisutvecklingen. Finns det några orosmoln alls på himlen som du ser det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in