Citat:
Jag försöker också titta brett. Jag tittar exempelvis ibland på ryska källor och länkar även till dem. Men bara om jag ser dem som hyfsat pålitliga.
När det gäller ryska källor så delar jag upp dem två grupper:
1. De som faktiskt försöker ge en hyfsad sann bild av vad som sker i kriget.
2. Rena trollkanaler, ofta kontrollerade av FSB eller det ryska försvarsministeriet, som bara sprider påhittad propaganda.
Man ska inte lita blint på CNN eller Aftonbladet, men ibland så sammanfattar de på kortfattat och överblickbart sätt något som redan tagits upp på annat håll under en längre tid. Då passar det att länka till dem.
Du försöker hela tiden avleda från det väsentliga.
Mitt under brinnande krig och på ettårsdagen av Rysslands invasion av Ukraina så skålar proryska Scott Ritter glatt med ryska officerare.
Lägg till hans forna KGB-kopplingar, och all prorysk propaganda han sagt sedan kriget började, så är det ganska uppenbart var hans sympatier sitter.
Nästan allt kring Scott Ritter kretsar just nu kring Ukraina-kriget. Det är det han uppmärksammas för just nu. Det är därför alla på Flashback länkar till honom. Och så har det varit sedan krigets start.
När det gäller ryska källor så delar jag upp dem två grupper:
1. De som faktiskt försöker ge en hyfsad sann bild av vad som sker i kriget.
2. Rena trollkanaler, ofta kontrollerade av FSB eller det ryska försvarsministeriet, som bara sprider påhittad propaganda.
Man ska inte lita blint på CNN eller Aftonbladet, men ibland så sammanfattar de på kortfattat och överblickbart sätt något som redan tagits upp på annat håll under en längre tid. Då passar det att länka till dem.
Du försöker hela tiden avleda från det väsentliga.
Mitt under brinnande krig och på ettårsdagen av Rysslands invasion av Ukraina så skålar proryska Scott Ritter glatt med ryska officerare.
Lägg till hans forna KGB-kopplingar, och all prorysk propaganda han sagt sedan kriget började, så är det ganska uppenbart var hans sympatier sitter.
Nästan allt kring Scott Ritter kretsar just nu kring Ukraina-kriget. Det är det han uppmärksammas för just nu. Det är därför alla på Flashback länkar till honom. Och så har det varit sedan krigets start.
Haha helt sjukt att en lättlurad lögnare ska försöka sitta på någon sorts moralisk tron.
De har firat den dagen sen 1919. Du avfärdar Ritter, som jag kan se, bidrar signifikant med information angående kriget. Trovärdigheten i detta vet jag ingenting om.
Du försöker däremot få en annan person att avfärda honom baserat på en twitterlänk, från ett trollkonto, som bevisligen sprider rena lögner och påhitt. Men de är sådant ni sysslar med. Försöker diskreditera, sprida lögner och osanningar för de mesta.
I panik så hittas "rapportera"-knappen, även om det i allra högsta grad har att göra med kriget. Jävla forum detta blivit.