Nato består ju i stort sett enbart av vita. Men det är fel på de vita som är Nato-medlemmar, medan vita ryssar är toppen?
Trots att du uppger att du är helt objektiv och ambivalent när det gäller den speciella militäroperationen i Ukraina, så kan det emellanåt uppfattas som att du har en snedvridning som lutar åt Rysslands fördel medan vi i demokratiska västländer gör fel som stödjer Ukraina. Bara ett litet medskick som tankeställare..
Kan ha fel. Men…
Soldater från GB och USA kan mycket väl vara färgade.
Finns en gräns. Det är sunt att känna ilska mot brott och övergrepp. Det är en helt annan att kultivera detta bortom sunda gränser. Då börjas det med generaliseringar, rättfärdigande och så kommer gruppkulturen där idioter hejar på varandra och blir än mer extrema.
Känns igen ganska bra det där. Men som nämnt, kolla vad många postar här. Se vad fan de tror på. De är makalöst. Allt skyddas också av de brinnande hatet.
Jag förstår avsky, som sagt. Jag är dock starkt för rättsstaten. Det är inte nazistpojkarna (ni vet vilka ni är) härinne. De sprider bara sin propaganda och rena lögner i många fall (inte alla), för att elda på ännu mer.
M
I slutändan ingår ju en lagom avsky och hämndbegär från övergrepp av en beskyddarinstinkt, och ju närmare offret ligger en själv desto starkare blir känslorna.
Med det sagt är jag imponerad av att den Ukrainska armen lyckats avhålla sig från övergrepp i större skala då det naturligtvis känns mer när det är sitt eget folk som våldtas och mördas.
Det är ju möjligt att det till stor del sker av egenintresse då rapporter om grova oegentligheter skulle äventyra stödet från väst, men det visar iaf på disciplin att kunna avhålla sig.
Däremot finns ju helt klart en gräns och ifall man bekämpar eld med eld uppstår ju den klassiska frågan när man börjar bli alltmer lik de förövare man bekämpar.
Det finns ju en del folk som får sadistisk tillfredställelse av att plåga och döda oskyldiga, men de flesta som begått övergrepp genom historien har ju rationaliserat det med att offren är jävlar som får vad de förtjänar eller som något nödvändigt ont.
Ifall den gränsen passerats på Flashback kan ju diskuteras, men i slutändan är det bara personer på anonymt forum utan samhällsinflytande där man kan få utlopp för känslor utan att det konkret påverkar samhället.
Det är inte nazistpojkarna (ni vet vilka ni är) härinne. De sprider bara sin propaganda och rena lögner i många fall (inte alla), för att elda på ännu mer.
Med "nazistpojkar" syftar du på de nynazister i denna tråd som håller på det antiglobalistiska och nazi-influerade Ryssland och Putin i detta krig?
Det är tydligen rätt så kritiskt läge för ryssarna nu. Brist på allt. Det enda som håller Ukraina tillbaka är ryssarnas omfattande mineringar. Nästan allt pansar är numera bortskjutet. Det finns inget kvar. Dom har bränslebrist ammunitionsbrist.
Förväntat. Ukraina har systematiskt gett sig på logistiken och det börjar ge resultat. Jag har sett rapporter om ammobrist tidigare och ryssen börjar ligga riktigt illa till nu.
Scott Ritter som har kända kopplingar till Ryssland och kända forna kopplingar till KGB är ju inte arresterad. (källa). I detta fall är det ganska uppenbart att han samarbetar med den ryska staten. Denna video säger mer än tusen ord. Han firar ettårsdagen av invasionen av Ukraina tillsammans med ryska militära befälhavare/soldater i Ryssland. Han skålar glatt med dom.
När det gäller MacGregor så står ju alternativen mellan att han antingen är knäpp/dement eller att han har rationella skäl för att ljuga och prata strunt. Jag tror att han har rationella skäl. Så någon form av samarbete med Moskva är då en rimlig förklaring. En annan förklaring kan vara att han vill underminera makten för Biden och han därför ljuger och snackar strunt. Han trollar för att ställa till det för Biden.
Men om han verkligen tror på det han säger, då återstår bara förklaringen: Han är knäpp/dement.
Men oavsett skälen så kan ingen seriös människa använda honom som en källa.
MacGregor gillar att försöka spå framtiden. Så här brukar det gå (jämför med verkligheten):
Mars 2022:
September 2022 (under Ukrainas framgångsrika offensiv i Kharkiv, då de befriade Kharkiv):
November 2022:
Januari 2023 (MacGregor spår att en massiv rysk vinteroffensiv startar 21 jan - 7 feb):
(Av ryssens januarioffensiv såg vi inte mycket av... Några misslyckade försök i öst gjordes, men pga svåra förluster avbröt ryssarna offensiven.)
Det är så här det ser ut. Ständigt felaktiga spådomar. Men varför blir spådomarna alltid så fel? Svaret är nog enkelt. Det här är inga spådomar egentligen utan det är rysk propaganda. Psykologisk krigföring. Syftet är att bryta ned ukrainarnas moral och krigsvilja och minska stödet från väst eftersom "det ändå är kört".
Hans "spådomar" ser alltid likadana ut. Det går bra för Ryssland och åt h-e för Ukraina. Snart, inom några dagar eller veckor, är det helt kört för Ukraina. Då är de slut.
Det här är inte analyser utan det är propaganda.
Jag tror genuint McGregor vill att det ska gå bra för Ryssland så mycket att han önskertänker, det finns en klick pro-Trumpare i USA som anser det här fullt och hållet som Bidens krig och önskar det ska gå helt och hållet Rysslands väg bara för skämma ut Biden eller demokrat röstarna. Ukrainarna är lika mycket bricka i ett spel för dem.
I slutändan ingår ju en lagom avsky och hämndbegär från övergrepp av en beskyddarinstinkt, och ju närmare offret ligger en själv desto starkare blir känslorna.
Med det sagt är jag imponerad av att den Ukrainska armen lyckats avhålla sig från övergrepp i större skala då det naturligtvis känns mer när det är sitt eget folk som våldtas och mördas.
Det är ju möjligt att det till stor del sker av egenintresse då rapporter om grova oegentligheter skulle äventyra stödet från väst, men det visar iaf på disciplin att kunna avhålla sig.
Däremot finns ju helt klart en gräns och ifall man bekämpar eld med eld uppstår ju den klassiska frågan när man börjar bli alltmer lik de förövare man bekämpar.
Det finns ju en del folk som får sadistisk tillfredställelse av att plåga och döda oskyldiga, men de flesta som begått övergrepp genom historien har ju rationaliserat det med att offren är jävlar som får vad de förtjänar eller som något nödvändigt ont.
Ifall den gränsen passerats på Flashback kan ju diskuteras, men i slutändan är det bara personer på anonymt forum utan samhällsinflytande där man kan få utlopp för känslor utan att det konkret påverkar samhället.
Sant. Dock har forumets standard tappat rejält. Det syns verkligen här. Faktaresistens är en riktig grej. Icke-bevisade händelser är numera fakta, och styrka av ännu löjligare källor och propaganda.
Du har iofs rätt. Låt folk vara nazister och bete sig som hjärndöda får. Det drabbar inte mig
Scott Ritter som har kända kopplingar till Ryssland och kända forna kopplingar till KGB är ju inte arresterad. (källa). I detta fall är det ganska uppenbart att han samarbetar med den ryska staten. Denna video säger mer än tusen ord. Han firar ettårsdagen av invasionen av Ukraina tillsammans med ryska militära befälhavare/soldater i Ryssland. Han skålar glatt med dom.
När det gäller MacGregor så står ju alternativen mellan att han antingen är knäpp/dement eller att han har rationella skäl för att ljuga och prata strunt. Jag tror att han har rationella skäl. Så någon form av samarbete med Moskva är då en rimlig förklaring. En annan förklaring kan vara att han vill underminera makten för Biden och han därför ljuger och snackar strunt. Han trollar för att ställa till det för Biden.
Men om han verkligen tror på det han säger, då återstår bara förklaringen: Han är knäpp/dement.
MacGregor gillar att försöka spå framtiden. Så här brukar det gå (jämför med verkligheten):
Mars 2022:
September 2022 (under Ukrainas framgångsrika offensiv i Kharkiv, då de befriade Kharkiv):
November 2022:
Januari 2023 (MacGregor spår att en massiv rysk vinteroffensiv startar 21 jan - 7 feb):
(Av ryssens januarioffensiv såg vi inte mycket av... Några misslyckade försök i öst gjordes, men pga svåra förluster avbröt ryssarna offensiven.)
Det är så här det ser ut. Ständigt felaktiga spådomar. Men varför blir spådomarna alltid så fel? Svaret är nog enkelt. Det här är inga spådomar egentligen utan det är rysk propaganda. Psykologisk krigföring. Syftet är att bryta ned ukrainarnas moral och krigsvilja och minska stödet från väst eftersom "det ändå är kört".
Hans "spådomar" ser alltid likadana ut. Det går bra för Ryssland och åt h-e för Ukraina. Snart, inom några dagar eller veckor, är det helt kört för Ukraina. Då är de slut.
Nu har jag inte nämt scott av en anledning.
Så varför du skriver en uppsats om honom fattar jag inte.
Jag det återstår att se vem oss som har rätt.
Jag har aldrig påstått att jag VET eller att jag har rätt. Jag TROR precis som ni gör.
Jag stödjer mig på den enda sanna fakta och det är hur fronten rör sig eller inte.
Och just nu så stöds min teori hur mycket du/ni vill tro annat. Fronten står i princip still.
Trots att moralen hos ryssen är usel, och att de inte har några tanks eller att deras artilleri plockas en efter en med väst överlägsna precisionsvapen eller att de inte har någon försörjning och att deras ekonomi är totalt körd i botten.
För det är ju det som den etablerade median ständigt rapporterar.
och denna etablerade media har ljugit för oss i mängder innan.
Och med vetenskapen att denna media ständigt ljuger för oss i det mesta och att fronten står still så har jag ingen anledning att tro på på dem.
Du ser ingen poäng i det jag skriver ??
Yes du sa det för några månader sen också. Fortsätt göra det så kanske det händer.
Sa jag det? Kanske, kommer inte ihåg men fortsätt du med din proryska agenda. Vi vet alla att du tystnar när Ukraina får sitt genombrott och börjar rensa bland orcherna.
Mars 2022:
November 2022:
Vem är "Grandturion"? Makalöst mycket bajs och svammel på hans twitter. Är det där bekräftelse för dig? Är de där nivån för källor ligger men du kan inte acceptera amerikanska underrättelsetjänsten som källa om den talar emot Ukraina?
Men låt gå. De är på fest. Ritter vet jag inte vem det är men antar att de är en västsnubbe som gillar Ryssland. Är det bekräftat att de firar invasionen eller är det något av 100-tals andra saker man kan göra vid en bal/middag? Är det ett 8 sekunders klipp där man hittat på bakgrunden själv? Är de ett alternativ? Inte? Varför?
Hela det där kontot är fullt av bajs. Massa memes och teckningar och ren bullshit. Personen i fråga är ju helt klart ute efter att bara sprida massa skit.
"Defender of the Fatherland Day (Russian: День защитника Отечества Den' zashchitnika Otechestva; Kazakh: Отан қорғаушы күні; Tajik: Рӯзи Дорандаи Ватан; Kyrgyz: Мекенди коргоочулардын күнү; Belarusian: Дзень абаронцы Айчыны) is a holiday observed in Russia, Turkmenistan, Belarus, Kyrgyzstan, Kazakhstan and Tajikistan. It is celebrated on 23 February, except in Kazakhstan, where it is celebrated on 7 May. Ukraine abolished the holiday starting 1992 and, after the Revolution of Dignity, has instated the somewhat similar Defender of Ukraine Day on 14 October."
Då var det bekräftat att du tror på precis allt, oavsett vilka obskyra källor de kommer ifrån, så länge det står vad du vill. Hur känns det att bli lurad av ett twitter-troll? Jösses, de sjuka är väl att du inte ens skäms.
Så denna Ritter är med andra ord "debunked" enligt dig pga av detta foto som du hade helt fel om, för att du inte ens kunde bekräfta informationen på 2 minuter?
Påminn mig om att ignorera dig i framtiden. Det här var alldeles för pinsamt.
Senast redigerad av barkie 2023-07-15 kl. 13:50.
Den evigt dystre Igor Girkin fortsätter med sina dystra profetior för Ryssland
Citat:
Girkin says Ukraine has a chance to break through the occupiers' defence in Zaporizhzhia due to a lack of equipped and trained reserves for Russia. He revealed this in an hour-long livestream. The excerpt from a 10-minute intro is below, while the 2-minute video is a short snippet from it.
"The summer battle continues where the enemy is now not trying to break through but push through our frontline and “starve it out”.
The enemy continues applying main efforts in the Zaporizhzhia frontline, and the second area where he is transferring reserves, including those previously unused, is Bakhmut. The enemy is trying to achieve a result wherever possible, without abandoning the plans to break the Zaporizhzhia front.
After failures of attacks using concentrated columns, since columns like that ended up vulnerable to our artillery and aviation, the enemy moved to the tactic of a complete mixing with the ground of our units facing him. The enemy has a lot of shells, he’s not counting high-precision missiles.
Due to this, the enemy is trying to destroy, and completely knock out the units facing him in battle. The enemy is trying to avoid mass attacks as he made sure that breakthrough doesn’t depend on the number of vehicles, whether 4 or 40, thrown into battle, only the number of burned vehicles does.
Thus, offensive actions are led by fairly small assault groups with the support of several armoured vehicles, and all weapon systems used to destroy them are located by all types of enemy reconnaissances and then struck with artillery and high-precision missiles.
[…]
The enemy has the ability to withdraw weathered formations for rest and bring up fresh ones to continue the battle. But we have the same units fighting on the front - yes, they fight in defence, but the commanders who are continuously taking part in combat don’t feel much better from this.
It is a similar situation that led to the dismissal of the commander of the 58th Army, General Popov, who put forward an issue that existing personnel and equipment are not enough to carry out the rotation and give the troops at least some semblance of rest. And there are no reserves to bring them to a fully capable state.
Sa jag det? Kanske, kommer inte ihåg men fortsätt du med din proryska agenda. Vi vet alla att du tystnar när Ukraina får sitt genombrott och börjar rensa bland orcherna.
Jag funkar inte som du gör. Jag sprider inte massa skit och gömmer mig ett par veckor när jag har fel och börjar om igen.
Jag hoppas på diplomatisk lösning med fördelar enbart Ukraina och offentliga rättegångar. Då tycker vi ungefär samma sak, förutom att du vill ha så mycket blod och död som möjligt.